strekking

maybr

Blir kjent med forumet
Hei! er det noen som vet hvorfor man ikke skal strekke seg så mye når man går gravid?
får høre fra mange at " nå må du ikke strekke deg"

Den har jeg aldri hørt før....[8|]

æ får høre det nesten daglig....

kan det ha noe med navlestrengen å gjøre? noen som vet?

lurte på det samme tidligere men fikk ikke noe spesifikk svar[8|]men jeg har vert ganske "strekken"i svangerskapet så jeg håper det ikke gjör noe[:D]

strekker meg enda...etter ting osv..men kjenner jo når jeg skal stoppe[:)]

enig! jeg stekker meg også endel nå. Har akkurat pusset vinduene i hele huset...

Men jeg lurer... hvis man strekker seg.. Kjenner dere en slags "bump" i siden? Jeg gjør det sjø.. Og har derfor begynt å snu meg med omhu og være mer forsiktig når jeg setter meg inn i bilen og andre ting.[&:]

strekker meg jeg[8|]

Det er ikke sant ang det å strekke seg, jmf legene på føden/gyn på Elverum. Et foster får navlestrengen surret rundt halsen flere ganger under svangerskapet, og de surrer seg selv ut igjen... Gammelt prat/myte fikk jeg til svar...

Jeg strekker meg når jeg føler for det. Har aldri tenkt på eller hørt om det som noe "farlig".....[8|]

Når jeg var på fysiotrening sist gang, så fortalte hu at før i tida trudde
man at fødselen kunne starte hvis man strekte seg, og at mange fortsatt
har noen tanker om dette, og at man skal være forsiktig med å strekke seg.
Hun lo, og sa at det er kjempe viktig å strekke seg, for rygg og alt mulig, og
at det slettes ikke er farlig. Men hvis man har vært forsiktig med det lenge, kan
det føles ubehagelig, og da skulle man begynne forsiktig å strekke litt igjen[;)]

På gravidefysiotrening, strekker vi oss i alle mulige slags retninger og tøyer og
bøyer og hun sier det er kjempe bra og viktig å gjøre. Hører no på det jeg, så
her strekkes det i massevis[:D]

yusen takk for mange flotte svar...får jo høre det hos di gamle at æ ikkje må strekke meg.....

Back
Topp