Streiken

Vanskelig å tro men jeg håper den varer den tid den trenger slik at de som streiker får lønn for strevet![:)][:D]

Høh.. kordan streik?
Hakke fådd me mæ d[8D]

ORIGINAL: lykkelita*

Jeg håper den varer så lenge at jeg slipper å gå opp til eksamen[;)]

Jeg slapp [:D]

Jeg er egentlig litt i mot streiking jeg da. Særlig når det går utover uskyldige. De som streiker visste jo hva lønna var før de søkte jobbene... så.... Og om heller folk ikke hadde tatt jobbene, hadde jo lønna blitt satt opp for å få kvalifiserte folk i jobb .... og ingen ville ha trengt å streike [:D].
Hadde vært en fantastisk verden.

Saken her er jo at lønna blir ikke noe høyere selv om de streiker, av den enkle grunn at deler av oppgjøret er i havn... Noen har godtatt.. Da kan ikke KS gå innå gi mer penger til resten.. Ganske logisk spør du meg!!!
Sakens kjerne er jo at det e ross foreldre som blir skadelidende i denne streiken... Sønnen min sin bhg er stengt pga streik.. Besteforeldre er selv i full jobb, samme med venner.. derfor må da jeg ta fri fra min jobb... Vi foreldre får ikke streikegodtgjørelse!!! Vi går konkurs[:(][:(]

Jeg er rett og slett fortvilet over hele opplegget jeg[:(]

ORIGINAL: Ice Queen

Det som er domt med streiken , enkelte får ikke lønn under streiken , så det de taper daglig i streik skal de stige en del i lønn for å få dekken inn igjen.

Det har jo vært ute i media at streikekassen er såpass bra at de streikende får tilnærmet full lønn!!! De som ikke får lønn kan jo umulig være organisert.. Da skal de vel heller strengt talt ikke kunne bli tatt ut i streik heller

OK!! Men da burde jo det komme frem da...Er du i Unio også da?  Men strengt talt skal man vel ikke tjene på å streike.. Er ikke mye jeg ville fått om mitt forbund hadde gått i streik heller.. noe slikt som 350 kr dagen tror jeg.. Ikke helt sikker da...
Men jeg taper over 20 tusen i mnd på denne streiken jeg, er vel ikke riktig det heller?

Back
Topp