Streik

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Noen som vil bli rammet om det blir streik tirsdag?

Har ikke fått med meg hvem som evt kan gå ut i streik? Var noe om polet før helga, men det påvirker ikke meg i alle fall :p

Nei, blir ikke rammet i første omgang! Men jeg heier på de som streiker. Håper de kommer til en enighet der begge er fornøyd og om jeg skal bli rammet så skal jeg klare det.
Viktig at vi står sammen å kjemper for å beholde rettigheter i arbeidslivet!

Renovasjonsarbeiderne, de som henter søpla vår :)
Shit!!! Dem henter søppla her i morgen, så om de streiker fra tirsdag og kun i noen dager så går det bra for meg :)
Men dette er arbeidere vi er svært avhengig av, så håper en eventuell streik ikke varer så alt for lenge!

Shit!!! Dem henter søppla her i morgen, så om de streiker fra tirsdag og kun i noen dager så går det bra for meg :)
Men dette er arbeidere vi er svært avhengig av, så håper en eventuell streik ikke varer så alt for lenge!

Streik er aldri heldig for noen, men ett svært viktig virkemiddel. Vi kan ikke enda opp med ett arbeidsliv der vi takker for at vi får lov til å gå på jobb, med lua i hånden å la noen få kroner drøsse på oss. Men når slike viktige jobber streiker, blir det fort lønnsnemd fordi det setter liv og helse i fare :)

Ikke her ser jeg
Men vi skulle klart oss. De tømmer bare annenhver uke fordi vi har kompost. Være ekstra flinke med kildesortering så hadde det gått bra å stå over en gang men ikke i ukesvis da, det et jo ikke bra naturlig nok

Private bhgansatte blantannet
De også ja, men ikke vår bhg heller.

Det hadde dog virkelig ikke vært noe problem
Sånn siden vi er to voksne hjemme og bare sender henne i bhg fordi vi mener hun har et sosialt og faglig utbytte av det.

(men for de fleste andre ville det jo være problematisk)

Streik er aldri heldig for noen, men ett svært viktig virkemiddel. Vi kan ikke enda opp med ett arbeidsliv der vi takker for at vi får lov til å gå på jobb, med lua i hånden å la noen få kroner drøsse på oss. Men når slike viktige jobber streiker, blir det fort lønnsnemd fordi det setter liv og helse i fare :)
Helt enig med deg!

Fare for at barnehagen til guttungen stenges ja.

Ikke hørt noe om, så tror ikke det. Hvis ikke så er det ikke noe stress for vår del akkurat nå:)

Back
Topp