Stranda med baby

tantediddi

Forelsket i forumet
Oktoberlykke 2019
Junilykke 2022
Sommerbaby er helt nytt for meg, så jeg vet ikke hvor forsiktig man skal være! Baby er 6 uker snart, har lyst å dra på stranda på finværsdager for storebror sin del. Er det for tidlig? Hvilke forhåndsregler gjør jeg i så fall? Hva gjør dere andre i sommer? :) :cool:
 
Sommerbaby er helt nytt for meg, så jeg vet ikke hvor forsiktig man skal være! Baby er 6 uker snart, har lyst å dra på stranda på finværsdager for storebror sin del. Er det for tidlig? Hvilke forhåndsregler gjør jeg i så fall? Hva gjør dere andre i sommer? :) :cool:
Vet ikke hva vi blir til å gjøre i sommer enda:nailbiting: Men babyer skal jo ikke ha sol på seg, så jeg ville sittet i skyggen, gjerne med parasoll i tillegg og lett tøy. Passet godt på kroppstemperaturen og sørget for nok amming/melk i varmen. Og passet godt på meg selv med nok drikke og mat :)
 
Sommerbaby er helt nytt for meg, så jeg vet ikke hvor forsiktig man skal være! Baby er 6 uker snart, har lyst å dra på stranda på finværsdager for storebror sin del. Er det for tidlig? Hvilke forhåndsregler gjør jeg i så fall? Hva gjør dere andre i sommer? :) :cool:
Vi har kjøpt UV-telt, og har på fine dager satt det opp på verandaen og satt vippestolen inni. Mini sov som en stein! I tillegg smurt godt med spf50+ og brukt lette, men heldekkende klær :) tipper vi kommer til å gjøre det samme på stranda eller tilsvarende i sommer, men med mindre bekledning (kanskje bare bleie) om det blir varmere
 
På stranda vi er mest er det skog rett ved, så baby blir å ligge i vogn i skyggen der. Når vi skal på ferie så er det ikke sånn, så da skal jeg bruke UV-telt og parasoll :)
 
Ja, synes det er litt skummelt med varmen. Og de verken skal ha solkrem eller direkte sol på seg. Vi har uv-telt men det blir ganske varmt inni det, så tipper vi tar med både uv telt og parasoll for p finne ut hva som er best. Ikke så gode alternativer til svale skygger på stranda her, på de varmeste dagene. Var ute storparten av dagen i sola da, men med lufting i vognbag + solskjerm så gikk det jo helt fint med mini :)
 
Back
Topp