Stram mage

Chili

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Er det flere som sliter med at magen er helt stram og øm? Nå er jeg 20uker men føler meg nesten høygravid i forhold til sist for da hadde jeg så liten mage. Nå er magen stor og føler at den holder på å sprekke den strekker seg slik, og spesielt magemusklene. Må bøye meg fremover om jeg må nyse/hoste og et magesukk er til og med vondt! Enda ikke fått 1strekkmerke, så overrasket over det slik magen er nå! Men smører med olje daglig å krysser fingrene.

Ja, magen min har blitt veldig stram i det siste, og det gjør son "tissatrengt" vont hvis gubben tar på den eller når pus spankulerer over den :-P Magen byner å bli litt i veien nå ja o_O sliter hvis jeg mister kronestykker under kassa på jobb nå :p blir gøy å måtte be kundene om hjelp når den blir alt for i veien :joyful:

Ingen strekkmerker enda her heller ;) men magen klør, smører meg ofte med kremen fra Dr.Greve, men med tanken på at dette er min 1. graviditet, så vet jeg ikke om det funker.

Sniker fra april men har termin 28 så tipper på en maibaby ;) har akkurat det samme problemet, magen er konstant stram, spesielt når jeg er i bevegelse. er i uke 24 nå. Spurte legen om dette i dag og hun sa det ikke var noe å bekymre seg over, magen vokser visst mye hos mange i denne perioden av svangerskapet. Men er ubehagelig! Jeg klør også masse og har veldig tørr hud, smurt med olje og kremer en stund nå men ser antydning til bittesmå strekkmerker rundt navlen. Heldigvis ikke så dype så de kommer nok ikke til å synes etter fødsel, men kjente jeg ble litt lei meg når jeg så de likevel:(

Prøv å smøre masse. Det føles bedre av det.

Back
Topp