Stram mage hele dagen

Spiritanimal

Flørter med forumet
Hei. Jeg er 40+1 i dag. Har i hele går og hele dag hatt en mage som er så stram at alt er ubehagelig. Det kommer ikke i tak, den er konstant stram nesten, slik den blir med kynnere. Den blir ikke bedre når jeg legger meg ned og jeg har såvidt klart å sove. I tillegg en del nedpress. Er som å ha en eneste lang kynner. Slet med mye smerter i korsryggen i natt og har murringer nå og da. Ellers er ikke dette spesielt smertefullt og føles ikke som rier. Samtidig vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg selv snart pga ubehaget.

Det verste er den stramme magen/kynnerne. Det vil jo ikke gi seg? Får snart ikke puste...! Er dette "normale kynnere"?

Hei. Jeg er 40+1 i dag. Har i hele går og hele dag hatt en mage som er så stram at alt er ubehagelig. Det kommer ikke i tak, den er konstant stram nesten, slik den blir med kynnere. Den blir ikke bedre når jeg legger meg ned og jeg har såvidt klart å sove. I tillegg en del nedpress. Er som å ha en eneste lang kynner. Slet med mye smerter i korsryggen i natt og har murringer nå og da. Ellers er ikke dette spesielt smertefullt og føles ikke som rier. Samtidig vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg selv snart pga ubehaget.

Det verste er den stramme magen/kynnerne. Det vil jo ikke gi seg? Får snart ikke puste...! Er dette "normale kynnere"?

Har det også på lik måte og er 39 + 6 i dag .. Vet ikke hva det kan være.. Men det er helt forferdelig. Samtidig er jeg jo førstegangsfødene så har ikke noe formening om hva det kan være :(

Har det også på lik måte og er 39 + 6 i dag .. Vet ikke hva det kan være.. Men det er helt forferdelig. Samtidig er jeg jo førstegangsfødene så har ikke noe formening om hva det kan være :(
Jeg er også førstegangs og skal til jordmor på onsdag, men hun gidder ikke sjekke åpning osv, så jeg blir vel like klok. Forstår at dette ikke er rier, men synes det er få som sier de har stram mage HELE dagen over flere dager slik som oss? Synes de fleste beskriver mellomrom mellom dem...hmmmm....

Er 40+5 og har også nesten konstant steinhard mage! En eneste lang kynner og masse murringer i ryggen. Håper det er tegn for at skjer noe snart!!!!!

Min mage var også stram konstant den siste tiden, tyder nok på at dere er veldig snart i mål! Dere kjenner når riene kommer, men hvis dere er i tvil eller bekymret for ubehaget, så ring føden og dra inn for en sjekk :) Bedre å dra inn en gang for mye enn for lite!

Min mage var også stram konstant den siste tiden, tyder nok på at dere er veldig snart i mål! Dere kjenner når riene kommer, men hvis dere er i tvil eller bekymret for ubehaget, så ring føden og dra inn for en sjekk :) Bedre å dra inn en gang for mye enn for lite!
Please si du bare hadde det sånn de siste dagene ahhaha jeg orker ikke dette i to uker:-) <3

Jeg har hatt det sånn lenge :( (ikke meningen å ta fra deg motet) ;( er 41+0 i dag, men ingenting skjer :)

Samme her. Samt at det kjennes ut som om jeg har satt meg på strikkepinner som gnager og stikker! Hogger også til i korsryggen. Au au.. Men vondt er vel bare bra? :) satse på at ting skjer snart! Er 38+4.

Rett etter at jeg skrev dette ble drt plutselig merkbart mer "kramper" der nede og nå har jeg heftigere kynnere med ca 7min mellomrom og 1 minutts varighet...ingen smerter mn de er regelmessige.....

Heldige deg! Da er det hvertfall noe på gang! Jeg blir helt gal av å ha det så vondt hver dag og ikke kunne ta noe form for smertestillende hvordan vet du når skal ta tiden på de? Jeg glemmer det bort.

Heldige deg! Da er det hvertfall noe på gang! Jeg blir helt gal av å ha det så vondt hver dag og ikke kunne ta noe form for smertestillende hvordan vet du når skal ta tiden på de? Jeg glemmer det bort.
Jeg tviler på noe er på gang. Dette er jo bare "vanlige" kynnere men med jevne mellomrom. Folk sier de har hatt sånne i UKER:( De er ikke vonde heller. Jeg skjønte at jeg ville ta tiden da det gikk fra at magen var konstant stram til at det tydelig var avgrensede perioder med kramper og masse nedpress. Som om en lampe lyste: nå har du en skikkelig kynner og nå har du hvileperiode. Ha ha. Så timet jeg dem med appen og de kommer med mellom 7 og 5 min mellomrom så er ikke regelmessige lenger heller vel. Jaja. tror jeg må slutte å analysere alt som tegn på fødsel snart. Blir tullerusk:(

Jeg hadde også problemer med å ta tiden på mine rier de første timene. Vanskelig å definere når de startet og stoppet. På det tidspunktet trodde jeg at det bare var modningsrier, men det viste seg å være starten på fødselen. Jeg håper at dere snart kommer i gang!

Men hvorfor kan du ikke ta smertestillende? Paracet er generelt trygt for gravide...

Jeg hadde også problemer med å ta tiden på mine rier de første timene. Vanskelig å definere når de startet og stoppet. På det tidspunktet trodde jeg at det bare var modningsrier, men det viste seg å være starten på fødselen. Jeg håper at dere snart kommer i gang!

Men hvorfor kan du ikke ta smertestillende? Paracet er generelt trygt for gravide...

Fikk beskjed av jordmor at det var unødvendig og kunne stoppe modningsprosessen! Og det har jeg jo ihvertfall ikke lyst til ..

Please si du bare hadde det sånn de siste dagene ahhaha jeg orker ikke dette i to uker:-) <3

Hehe, jeg er ikke den rette å spørre :P Men alle er jo forskjellige, så ikke sikkert det blir lang tid med vondter for din del!!! Masse lykke til :)

Back
Topp