Stram lukt av urin!

FrøkenH

Juni12s motiverende
VIP
Angelica har blitt syk. Når hun våknet i dag var hele nesen hennes grønn. Den hadde rent så fælt i natt så det var masse størknet snørr, fikk helt sjokk når jeg kom inn på rommet hennes;)
Tempen hennes var på 37,8 istad så ikke mye feber.

Allmentilstanden er ganske bra, bortsett fra at hun er litt mer sutrete, og begynner plutselig skrike innimellom uten at jeg vet hva det er.

Men urinen hennes lukter skikkelig stramt også. Ringte legen men de ba meg bare se ann og sa at hun sikkert ble frisk av seg selv.

Men dumme meg begynte og google, og har blitt bekymret for UVI (det går visst veldig fort opp i nyrene på de små).

Så dere som har hatt barn med uvi, luktet det rart av tisset da, og hadde de andre symptomer?

Oliver har hatt UVI to ganger da han var mindre, da luktet det skikkelig ekkelt av urinene hans, han var slapp, spiste ikke, sutrete og ville ha masse kos. I tillegg fikk han feber, men tror ikke alle får det da, og i tillegg er de så store nå at de reagerer sikkert annerledes enn når de var 2-3 mnd.

Jeg ville dratt på apoteket og kjøpt inn slike urinposer for barn. Festet på, og dratt til legen for å fått den testet :)

God bedring til Angelica <3

ORIGINAL: lillebebis

Oliver har hatt UVI to ganger da han var mindre, da luktet det skikkelig ekkelt av urinene hans, han var slapp, spiste ikke, sutrete og ville ha masse kos. I tillegg fikk han feber, men tror ikke alle får det da, og i tillegg er de så store nå at de reagerer sikkert annerledes enn når de var 2-3 mnd.

Jeg ville dratt på apoteket og kjøpt inn slike urinposer for barn. Festet på, og dratt til legen for å fått den testet :)

God bedring til Angelica <3

Tusen takk for svar!:) Hun er sutrete og vil kose hele tiden, og vil og bli bært på. Hun spiser pupp men så og si ikke noe fast føde. 2 skjeer grøt til morgenen i dag:/

Da skal jeg få dratt på apoteket, lurte fælt på hvordan man tok test av så små, nå vet jeg det;)

Vi har vært på legevakta 3 ganger med syk mini den siste uka. Uvi var en av tingene de sjekket for. Her luktet det også stramt av urinen. Ingen uvi her, det er vanlig at det lukter stramt når de er febersyke og får i seg litt for lite væske. Men viktig å sjekke!

Barnelegen vi var hos i går sa at vi burde bade babyen rett før det tas urinprøve, fordi man må holde bakterier fra huden unna. Vaske godt først, deretter skal posen sitte på maks 2 timer, deretter helles over i sterilt prøveglass og oppbevares i kjøleskap til den skal leveres.

Lykke til [:)]

ORIGINAL: majami

Vi har vært på legevakta 3 ganger med syk mini den siste uka. Uvi var en av tingene de sjekket for. Her luktet det også stramt av urinen. Ingen uvi her, det er vanlig at det lukter stramt når de er febersyke og får i seg litt for lite væske. Men viktig å sjekke!

Barnelegen vi var hos i går sa at vi burde bade babyen rett før det tas urinprøve, fordi man må holde bakterier fra huden unna. Vaske godt først, deretter skal posen sitte på maks 2 timer, deretter helles over i sterilt prøveglass og oppbevares i kjøleskap til den skal leveres.

Lykke til [:)]

Tusen takk, da skal jeg få gitt henne et bad før jeg setter på posen:)
Da er det sikkert bare det at hun er febersyk som gjør det, men er nok greit og sjekke ja:)

Her hadde snuppa skikkelig stram lukt av urinen innimellom nå når hun var syk også..og så var den til tider veldig oransje..(konsentrert...)men kan være greit å nett sjekke..sånn at det kan utelukkes :)

God bedring til lillesnuppa di forressten :) Håper det går fort over :)

ORIGINAL: Neah

Her hadde snuppa skikkelig stram lukt av urinen innimellom nå når hun var syk også..og så var den til tider veldig oransje..(konsentrert...)men kan være greit å nett sjekke..sånn at det kan utelukkes :)

Her er den også veldig mørk i fargen innimellom.
Greit og høre at det ofte kommer med sykdom, da er det sikkert ikke uvi:)

ORIGINAL: Neah

God bedring til lillesnuppa di forressten :) Håper det går fort over :)

Tusen takk:)

Huffda, stakkars lille snupp.

Det finnes jo også slike UVI selvtester å f kjøpt på apoteket.

Håper hun blir bra snart. Klem

Her hadde snuppa Uvi.. Men det lokta ikje stramt a urinen.. merka det på at det va litt rosa i bleie hennas å at ho hadde feber å ikje va i heilt form.. Så då tok eg turen på jobb å tok ein urinstix.. Der fekk eg bekrefta min mistanke om uvi..

God bedring te snuppa di..:-)

Prøvde med sånn pose istad, hadde den på i nesten 2 timer. Men selvfølgelig skulle ho ikke tisse på den tiden:/
Tisset nesten med en gang jeg fjernet den.

ORIGINAL: solisolden

Huffda, stakkars lille snupp.

Det finnes jo også slike UVI selvtester å f kjøpt på apoteket.

Håper hun blir bra snart. Klem

Hun tisset ikke i den posen,
så da får jeg kanskje prøve sånne selvtester istedet ja, takk for tips!:)

ORIGINAL: Jannekarin

Her hadde snuppa Uvi.. Men det lokta ikje stramt a urinen.. merka det på at det va litt rosa i bleie hennas å at ho hadde feber å ikje va i heilt form.. Så då tok eg turen på jobb å tok ein urinstix.. Der fekk eg bekrefta min mistanke om uvi..

God bedring te snuppa di..:-)

Må prøve med noe annet enn den posen jeg også. Men hvordan tok du den prøva da? Tok du bare av bleia? (spør sikkert dum nå men)

En av de andre legene jeg var hos sa at hvis de ikke tisser i posen, kan man skylle den godt og prøve igjen. Tror nesten du må bruke pose, skjønner ikke helt hvordan du ellers kan få det til... [&:]

huff, stakkar lille Angelica.. [:(] Nar datteren min hadde UVI var det veldig stram urinlukt , så er i det minste greit og få det utelukka... [:)] De tisseposene gjlr ting litt enklere ja, mn tri\or du kan hade på lenger en to timer hvis hun ikke har tisset? den to timers regelen er vel for bakterieutvikling i urinen når hun har tisset mener jeg å ha hørt...

Krysser fingra for at det ikke er det, God bedring til lille vakker[:)]

majami: Har en pose til så skal prøve igjen i morgen tenkte jeg:)

Lussa88: Tusen takk<3 skal prøve posen en gang til i morgen. Luktet ikke like stramt utover dagen, men klarte få i henne mer væske, kan være derfor:)

brownie*: Tusen takk<3 Angelica har heller ikke drukket så mye som hun pleier i dag. Hatt bløte bleier, men ikke slik som vanlig.

Back
Topp