Strafferammene i Norge

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Er det flere som reagerer på lengden på fengselsstraff på for eksempel tyveri i forhold til overgrep?
Noen som har en del peiling på slike ting som dette som vil dele hva strafferammene er for forskjellige ting?

Har ikke så mye peiling,men synes strafferammene er helt på hue ift andre land,spesielt når d kommer til overgrep og/eller mishandling i eget hjem.
Mange kvinner som anmelder for eks en voldelig mann,men pga bevisets tilstand går mannen fri,da d ikke finnes synlige bevis..men hva me psyken til folk da? D samme gjelder jo ved overgrep også.

Har ikke så mye peiling,men synes strafferammene er helt på hue ift andre land,spesielt når d kommer til overgrep og/eller mishandling i eget hjem.
Mange kvinner som anmelder for eks en voldelig mann,men pga bevisets tilstand går mannen fri,da d ikke finnes synlige bevis..men hva me psyken til folk da? D samme gjelder jo ved overgrep også.
Synes strafferammen på vold og overgrep her i landet er latterlig. Lurer på hva i all verden de tenkte på når den ble satt. Like stor sannsynlighet for at en overgriper gjentar sine handlinger som at en tyv stjeler igjen!

Synes strafferammen på vold og overgrep her i landet er latterlig. Lurer på hva i all verden de tenkte på når den ble satt. Like stor sannsynlighet for at en overgriper gjentar sine handlinger som at en tyv stjeler igjen!
Ikke sant!
Vil tro d hadde vært billigere å hadd kriminelle lengre i fengsel også,enn mange innleggelser på psyk og sykemeldinger pga at man er psykisk syk,store mørketall på psykisk syke her i landet,d er jeg overbevist om.

Ikke sant!
Vil tro d hadde vært billigere å hadd kriminelle lengre i fengsel også,enn mange innleggelser på psyk og sykemeldinger pga at man er psykisk syk,store mørketall på psykisk syke her i landet,d er jeg overbevist om.
Du har et godt poeng der!

Jeg mener man burde få en strengere straff når man faktisk dreper 22 ungdommer. For en slik person er kanskje psykisk syk. Men der er også et menneske som ikke kan få spille rom i et samfunn. Uansett menneskerettigheter eller ikke.

Jeg mener at det burde være en lov som faktisk straffer mennesker som er tatt på fersken slik AB, ble. Uansett psykologisk vurdering.

Helt vanvittig det norske systemet!

Han som var tiltalt i overgrepssaken i Tromsø, hvor han ble funnet skyldig i overgep på x-antall barnehagebarn over mange år fikk 7.5 års (!!!) forvaring. :mad: Han har ødelagt livene til et sinnsykt antall barn og familier, og så får han mindre i straff enn en skattesvindler. Horribelt, og et hån mot de skadelidende.

Jeg mener man burde få en strengere straff når man faktisk dreper 22 ungdommer. For en slik person er kanskje psykisk syk. Men der er også et menneske som ikke kan få spille rom i et samfunn. Uansett menneskerettigheter eller ikke.

Jeg mener at det burde være en lov som faktisk straffer mennesker som er tatt på fersken slik AB, ble. Uansett psykologisk vurdering.
Helt enig med deg!

Fengselsstraff i Norge er jo som hotell mot hvordan d er i andre land,for eks Russland, der er d ingen nåde.

Ja vet du hva! Helt enig! Han lever ikke akkurat vondt heller vil jeg påstå!

Men må spørre, for har glemt det. Hvilken straff har han egentlig fått?

Helt vanvittig det norske systemet!

Han som var tiltalt i overgrepssaken i Tromsø, hvor han ble funnet skyldig i overgep på x-antall barnehagebarn over mange år fikk 7.5 års (!!!) forvaring. :mad: Han har ødelagt livene til et sinnsykt antall barn og familier, og så får han mindre i straff enn en skattesvindler. Horribelt, og et hån mot de skadelidende.
Ja er helt sykt! I mine øyne burde slike ting gitt livstid!

Ja vet du hva! Helt enig! Han lever ikke akkurat vondt heller vil jeg påstå!

Men må spørre, for har glemt det. Hvilken straff har han egentlig fått?
21 år med forvaring, så viss det ikke dukker opp en dum lege og skriver han ut, vil han egenlig bli sittende resten av sitt liv.

Men han for så mye spille rom. Jeg skjønner ikke hvordan han noen gang vil kunne ha fortjent å bli hørt. Ikke bare drepte han uskyldige barn men han står ENNÅ med stolthet i retten vær gang

Helt enig med deg!

Fengselsstraff i Norge er jo som hotell mot hvordan d er i andre land,for eks Russland, der er d ingen nåde.
Hadde faktisk vært verre å sende dem på gamlehjem. La de gamle få leve i slik luksus som norske fanger gjør!

21 år med forvaring, så viss det ikke dukker opp en dum lege og skriver han ut, vil han egenlig bli sittende resten av sitt liv.

Men han for så mye spille rom. Jeg skjønner ikke hvordan han noen gang vil kunne ha fortjent å bli hørt. Ikke bare drepte han uskyldige barn men han står ENNÅ med stolthet i retten vær gang
Ja *grøss*
Slår av TV når han kommer på for å si det slik. Blir litt forbanna.

Jeg syns strafferammene i Norge er en spøk. Helt forferdelig og skammer meg virkelig over hvor dumt systemet er

Strafferammene er latterlige. Både når det gjelder kriminalitet mot mennesker og dyr. Det er en spøk.

Jeg skjønner at Norge vil ha mennesker tilbake til samfunnet osv som velfungerende, men det funker jo ikke i praksis.

Nå vet ikke jeg noe om tall. Men jeg syns det er alt for godt å vøre i fengsel i norge.... Du kan gjøre et alvorlig lovbrudd og komme ut etter 2/3 av straffen, du kan då den utdannelse og jobbe mens du sitter inne.... Det er etter min mening for lav straffetid og rett og slett dor godt å være kriminell i norge...

I vårt land så får man strengere straff av å snylte nav enn å voldta ett spedbarn :(
Straffen i Norge er latterlig og ikke minst kun til fordel for den som begår gjerningen. Ofrene er alltid den som taper og det er trist at vi har det slik i Norge som er et så flott land!

Back
Topp