Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: louis2
som du sier selv mådu slenge med dørene for at din sønn skal høre på deg.. alt der har du tapt den kampen dere har for du som voksen skal ikke hyle og slenge med dører .. jo mere du slenger med dører og jo sintere du blir dess verre blir han med alderen for han mister rett og slett respekten for deg!
hva med og legg om stilen helt .. fikk frem en stol og sett den i gangen om du ikke har en trapp der gi han 5 min time out og forleng den hvis han forlater plassen.
hev ikke stemmen og bevar roen selv om du må telle til1000 innvendig...
forøvrig syns jeg ikke du skal bruke fysisk avstraffelse på barn da dette er både ulovlig og liten positiv virkning da vold kun avler redsel ikke lærdom.
jeg er ikke dømmende tro meg men som du selv sier det du gjør nå virker ikke så noe må forandres og det er nok deg er jeg redd . du er den voksne i huset .. håper du klarer det lykke til.
ORIGINAL: louis2
som du sier selv mådu slenge med dørene for at din sønn skal høre på deg.. alt der har du tapt den kampen dere har for du som voksen skal ikke hyle og slenge med dører .. jo mere du slenger med dører og jo sintere du blir dess verre blir han med alderen for han mister rett og slett respekten for deg!
hva med og legg om stilen helt .. fikk frem en stol og sett den i gangen om du ikke har en trapp der gi han 5 min time out og forleng den hvis han forlater plassen.
hev ikke stemmen og bevar roen selv om du må telle til1000 innvendig...
forøvrig syns jeg ikke du skal bruke fysisk avstraffelse på barn da dette er både ulovlig og liten positiv virkning da vold kun avler redsel ikke lærdom.
jeg er ikke dømmende tro meg men som du selv sier det du gjør nå virker ikke så noe må forandres og det er nok deg er jeg redd . du er den voksne i huset .. håper du klarer det lykke til.
ORIGINAL: Mrs.Black
ris på rompa er IKKE å slå?[8|] HVA er det da?
hadde jeg blitt sinna på babyen min (når hu blir litt større da) tror jeg at jeg hadde bare begynt å ropt litt høyt ja og grinet.... hehe[:D][:D]
nei du jeg vet ikke hva jeg kommer til å gjøre, koser meg med min baby nå jeg, som ikke er rampete..
hadde nok brukt den derre timeouten og t fra leker og div...[:D]
ORIGINAL: Linka
Gi barna konsekvenser av det de gjør. Dr. Phil har sterke meninger om dette. Man bør gi dem straff etter hva de gjør. Hvis de ikke hører så ta ifra dem alt de har om nødvendig. Bare gi dem det de trenger så må de gjøre seg fortjent til lekene sine igjen. Eller time out. Like mange minutter som alderen på barnet.
ORIGINAL: wolfbaby
ORIGINAL: Linka
Gi barna konsekvenser av det de gjør. Dr. Phil har sterke meninger om dette. Man bør gi dem straff etter hva de gjør. Hvis de ikke hører så ta ifra dem alt de har om nødvendig. Bare gi dem det de trenger så må de gjøre seg fortjent til lekene sine igjen. Eller time out. Like mange minutter som alderen på barnet.
den er jeg enig med.. barna til samboeren min ville absolutt ikke rydde etter seg og var fæl med å ødelegge (helt nye og fine) leker.. Da ble alle lekene tatt fra rommet, og de var med å rydde det bort.. Etter en stund, da de hadde fortjent de, fikk de velge tilbake noen av lekene. (forsatt mye som står i boden, som de ikke vil ha. ) det hjalp her.
så prøver vi å være flinke å gi de ros og oppmuntring når de gjør noe bra, ignorere de småtingene som de gjør "feil" eller ikke gidder.
Faste regler og grenser er viktig. så de VET at viss de gjør det og det galt (sluntre unna med lekser f.eks) da blir det husarrest. Gå til venner uten avtale = trekk i ukelønn.
Barn gjør det de gjør fordi de tjener på det. F. eks om foreldrene gir etter pga mas, blir det alltid mas...