Str på nyfødttøy

Har bittelitt i str 50, etter nr 3. Han var en liten spurv på 49 cm og 3400 ved fødselen (brukte Metformin pga pcos) og brukte str 50 i 3-4 uker. I motsetning til sine brødre som var 4,2 - 4,4 og 4,8 og 52, 54 og 55 cm.
Nå kommer det ei jente, og jeg tar litt Metformin denne gangen også, så er spent på hvor stor hun kommer til å bli. Vekstestimering i uke 35-36, kjøper evnt mer smått da om det skulle bli nødvendig. :)

Har ett fullt sett i str 50. Bukse, body, genser.
Har noe i 56 men tenker at jeg ikke handler inn så mye for babyløsning får man så mye av d når mini blir født. Sorterte i helga klær etter pappan så har en del sparkebukser i str 60.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tar med i størrelse 50 på sykehuset:) så får heller mannen min hente posen jeg ar lagt klar i skuffa hjjemme med størrelse 56 om 50 er for lite.
Har handla et par sett i størrelse 50, men mest i 56 og 62 :)

Både jeg og barnefar var store babyer da vi kom til verden så har ikke kjøpt så mye i str 50 det meste er i str 56 :) har 2-3 bodyer og 2 nattdrakter i str 50, viser det seg at gutten bruker str 50 så kjøper vi heller litt mer etter han er kommet men tror ikke vi trenger det :)

Jeg hadde kun ett par bodyer i 50, og når frøkna kom og 50 var for stort, så ble det litt panikk shopping :-P
Nå har jeg mer enn nok i 50 xD

Storebror var 4.4kg og 53cm, hadde med meg en dress med fot på sykehuset, i str50 og den var for liten. Så har derfor ikke kjøpt noe i den størrelsen.:) her begynner vi helt sikkert rett på 56 :)

Begynner med 56, var litt stort sist, men man kan da brette opp litt. Blir det for lite får jeg sende mannen på shopping :) bedre det enn å brenne inne med en haug med ubrukt tøy.

Blir det alt for stort, mente jeg, så får mannen shoppe mer :)

Last edited:
Mine to barn har ligget på 52 cm og 55cm så da har det vært så og si bortkastet å kjøpe str 50. De var +11% og +17% over normalen. Men denne gangen har vifått vite at lille er -28& så da har jeg kjøpt inn bittelitt til å ha til hjemreise og eventuelt de første dagene. Så får jeg handle, eller få noen til å handle for meg om det blir behov for det.

Kun 56 her... Har fått to barn som har vært 53 cm ved fødsel tidligere, og de rakk nesten ikke å bruke den strl. en gang. Men han er lommer to uker før termin, så kan jo hende han er mindre. Om han er veldig liten får vi bare kjøpe inn noen bodyer i str 50 slik at han ikke svømmer i det. [emoji3][emoji3]

Hadde kjøpt inn litt i 50 men mest i 56. endte opp med at vi måtte shoppe meir i 50 på vei heim frå sjukehuset for han drukna nesten i 50 og kunne fint bruke 44 :) var født 9 dager før termin :)

Back
Topp