Str på nyfødttøy

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Har dere kjøpt mye i str 50?? Eller har dere planer om å gjøre det??

Til første kjøpte jeg alt fra 56 og oppover. Han er født 52 cm. Men måtte handle litt i str 50 etter vi kom hjem, siden str 56 var stor :) Men ikke mye. 3-4 body, 2-3 bukser. Kjøpte i str 50 klær som innerst til kroppen, resten kunne vi bruke litt større :)

Her kommer jeg ikke til å handle inn så mye i noen str før vi nærmer oss termin og ser hvor stor han ca blir, jeg får vekstestimeringer :)... Førstemann kom i uke 34 og begynte i str 40, så var først når hu var 6-7mnd hu brukte 56...

Har ikke handlet noe i 50, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Går heller å handler et par ting om ungen blir mindre enn forventet :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Har handlet endel i str 50. Forrige var 50cm lang ved fødselen, og vi hadde bare fra str 56, for å kunne bruke samme klær lengre pluss han så ut til å bli stor (var over snittet, men ikke så stor som forventet/fryktet).
Han svømte litt i klærne i starten (grodde inn i de fort da, etter 3-5 uker?), og det er jo så fint med bittesmå plagg som passer! Så nå har vi handla inn hel garderobe i str 50 for å ha den første tiden :) Får bare være at de blir for små fort, slipper iallfall ergre meg over oppbretta klær på alle nyfødtbildene ;)

Har både endel 50 fra før og har kjøpt et par ny plagg i den størrelsen. Har også kjøpt fire plagg i 44 siden 50 var stort til førstemann og jeg gjerne vil ha et par plagg som viser HVOR liten babyen min en gang var - så de er i tilfelle han her også blir så liten :)

Har handlet endel i str 50. Forrige var 50cm lang ved fødselen, og vi hadde bare fra str 56, for å kunne bruke samme klær lengre pluss han så ut til å bli stor (var over snittet, men ikke så stor som forventet/fryktet).
Han svømte litt i klærne i starten (grodde inn i de fort da, etter 3-5 uker?), og det er jo så fint med bittesmå plagg som passer! Så nå har vi handla inn hel garderobe i str 50 for å ha den første tiden :) Får bare være at de blir for små fort, slipper iallfall ergre meg over oppbretta klær på alle nyfødtbildene ;)

Tenker også det er litt kjedelig om tøyet er for stort første tida når en typisk få litt besøk å sånn når folk skal hilse på den lille :-)

Har noe 50 fra storebror, så blir event at jeg kjøpte noe i "riktig" farge for å ha på barsel.
Men 50 var for stort for storebror, så vi får se....

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei 50 ble knapt brukt sist så jeg har kjøpt 2 plagg. Skulle det vise seg at vi trenger mer får vi heller handle inn det etter fødsel. :)

Har kjøpt noe, men har mye fra storebror i nøytrale farger som skal brukes ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har aldri brukt 50 før.... Starta med 56 og gikk fort opp til 62 med de tre jeg har fra før. Men de var store gutter ved fødsel....

Brukte str 50 leenge med nr 1. Så har kjøpt litt i str 50 til lillesøster også. Regner med å få brukt det en stund :-)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Handlet litt 50 sist gang men det hjalp ikke særlig når ungen kom ut og var 56 lang :P
Denne gangen handler jeg bittelitt i 50, men mest 56.

Tror jeg har arvet litt i 50. Har ikke sett gjennom klærne ennå, så aner igrunn ikke. Kommer uansett ikke til å kjøpe noe i 50. Forrige gang var han 55 ved fødsel, så alle 50-klærne ble aldri brukt..

Sent from my iPhone using BV Forum

Til min eldste fikk vi tips overalt om at vi IKKE måtte kjøpe noe mindre enn str 56.

Han var 3310gr og 51 cm ved fødselen og druknet i str 56.
Så på vei hjem fra sykehuset måtte vi på shopping etter tøy i str 50.
Det passet han i ca 4 uker før vi gikk over på 56.

Mens med nr 2 hadde vi av tidligere erfaringer kjøpt hentesett i str 50, og lue i vanlig babystørrelse.
Men han var 1cm lengre og 1.5kg tyngre enn storebroren og passet aldri inn i hentesettet :-p
Så han reiste hjem fra sykehuset i strømpebukse og "denne siden opp" body vi fikk på føden :-p
Og siden han var netsen 40cm rundt hodet så passet ikke lua heller :-p

Har litt i 56, men mest i 62, som broren. Han måtte skvises inn i 56 bare for bilde av det vi fikk i den str. Tenker at mannen kan få dra på handletur når vi er på sykehuset, om vi trenger mere i str 56:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har et parbodyer i 50 og en del i 56. Har også en del tøy i 62 etter storesøster. Har sånn at vi kommer oss gjennom første uka, blir det krøll sender jeg mannen på shopping :) går fint å brette litt på 56.

Brukte str 50 lenge med storesøster,så må nok kjøpe litt i str 50 til lillebror/søster også :)

Fått en del tøy av min søster. Ikke sett ordentlig igjennom enda for venter til barnerommet er ferdig og jeg kan vaske og lage litt system :-)

Men lest at en bør ha bodyer som uke skal over hodet??? Det lille jeg har kikket i kassene så det ut som det var mest bodyer både i bomull og ull som en tar på over hodet, med knapper på skuldra om jeg ikke husker feil.... Hva er grunnen til at en anbefaler omslagsbodyer??

Har 5 bodyer i 50 fant jeg ut :) tror det holder :)

Back
Topp