Str på babyklær

rosasommerfugl

Forelsket i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hei:)
Siden jeg venter førstemann trenger jeg litt tips når det gjelder babyklær hvilke str burde man kjøpe og sånn ca hvor mye av hver (tenker mest på basisklær) burde man kjøpe inn?:)

Kjøpt litt i 50, fordi storebror bare var 48 cm når han ble født. Men kjøpt mest i str. 56 :)

Jeg har ikke kjøpt mer enn et plagg i 50 og det til tross for at frøkna brukte str 44 i en måneds tid... jeg kjøper heller inn i str 50 om det blir behov evt at frøkna kan kjøpe de klærne :)

Kjøper noen bodyer i 50, bukser kan man alltids brette opp :) og så ser jeg an behovet. Er hun liten så kjøper vi mer 50. Storebror brukte 50 i en mnd ca, så er forberedt på å ha noe i 50 :)

Vi har kjøpt to bodyer i str 56, og noen i 62. Kjøper inn str 50 om det blir nødvendig når hun kommer, for jeg vil ikke sitte igjen med masse ubrukte klær :) Regner med vi får endel klær i barselgaver, og da er det som regel noen som kommer med str 50 eller så :) Men kommer til å ønske oss litt større str :)

Dette har jeg også lurt på :p sett for meg at siden vi får juli baby vil det gå mest i body og strømpebukser ... Bukser kan brettes og strømpebukser er jo så elastiske så kjøper 2-3 body i 50 og resten 56 og oppover :)

Selv om dette er mitt 4 barn syntes jeg det er vanskelig å vite hva jeg burde handle inn. 2 var 49 cm og sistemann var 52 cm. Men jeg har handlet inn 5-6 bodyer (kort og langarmende), en bommulsdress, et par luer, sokker og 3 bommulsbukser med for i str 50. Så tenker det er nok til de første dagene :) Så får man ofte klær i gave, så er lurt å ikke kjøpe så alt for mye. Jeg gleder meg til å putte lille gutt i vogna å gå rundt på butikkene å se etterhvert som han trenger :) Men er lurt å ha noen plagg i str 50 hvertfall.

Har kjøpt litt i 50. Men blir vel ikke så mye mer av det nå. Vet jo ikke hvor stor min blir. Så blir vel å kjøpe litt mer i 56

Det er lurt å kjøpe inn litt i 50. Er ikke alltid så kjekt å gå på shopping med en 2-3 dager gammel baby. 50 er ikke en størrelse folk gir i barselsgave heller. Det er etter min erfaring fra 62 og opp. 56 kan være lurt å ha litt av. 5-6 bodyer, en utedress, 3-4 bukser/sparkebukser og et par grenser. Der kan man alltids fylle på mer ved behov :) de fleste babyer bruker 50 fra 1-4 uker, så kjekt å ha noe som passer.

Hadde ikke noe til første i str 50. Gikk fint å brette opp str 56. Han var 3640 og 51 cm. Minsten var 50 cm i 3130 og da måtte jeg ut å handle ullbodyer og hel ulldress str 50 og disse møttes brettes opp. Han vokste sakte og brukte str lengre enn sin storebror. Eldste brukte 56 i 6 uker mener jeg.
Har kjøpt litt i str 50 nå (6 bodyer, 1 pysj, 1 heldress, 1 sommerbody). Regner ikke med noen kjempe denne gangen heller.

Husker alle sa til meg "kjøp 56 trenger ikke mindre, kommer ikke til å bruke det".. Men så kom det en som var 48 lang og veide 3160, 56 svømte han i i flere måneder.. Vi fikk ikke klær i Barselgaver, fikk kosedyr/kosekluter osv, då vi måtte ut på 50 shopping etter fødselen..
Så denne gangen har jeg funnet frem 50 og 56 av det nøytrale fra sist..

Back
Topp