str 50 eller 56???

Husker ikke hvor mye vi hadde, men hadde noe i 50 og mest i 56. Når hun kom 4 dager før termin så var hun 2910g og 50 cm, men vi tror hun var målt feil på lengden! Hun svømte i klærne, så vi brukte 44 og 48 de 4 første ukene og hun var nesten 3 mnd før vi begynte på 56. Vi hadde nok klær, men kjøpte og fikk etter hvert. Jeg syntes det var koselig å handle på noen av trilleturene. Denne gangen blir jeg å ta frem det vi har, men satser på å handle når vi vet hva vi trenger.

guttungen var 3615g og 51 cm og han brukte str 50 en liten stund.
Jeg fik også tips om at 50 ikke kom til å bli brukt og liten vits i å kjøpe det.

nevøene mine brukte nesten bare 56 da de ble født men de var godt over 4 kg.
På ul fikk jeg beskjed om at babyen min var STOOOR, så da kjøpte jeg hentesett i str 56 :S heldigvis hadde jeg med noe i 50 og, for 56 ble litt stort helt i starten.

Jeg ville ikke blakket meg på klær i str 50, men kjøpt noe, og litt mer i 56.
husker jeg handla masse da han begynte å bruke str 62 fordi jeg følte han brukte den str leeeeenge. men gikk jammen fort til jeg måtte bytte ut de klærne å. Babyene strekker seg veldig fort helt i starten. Var vel først str 74 vi begynte å bruke såpass at man kunne se det ble slitenst av klesvasken ;P

Fru H skrev:
Hehe! Min gutt var 54 lang da han kom til (og nesten 5 kg), så 50 var for smått gitt! Jeg ville handlet et par plagg i 50, men ellers unngått den størrelsen. Om man får et veldig lite barn så er butikkene åpne slik at far eller noen andre kan krisehandle litt :-)

Sign. Sønnen min var 4,2 kg og veldig lang, brukte str 50 i max 1 uke tror jeg..og det var 2 bodyer jeg hadde i den str, glad jeg ikke kjøpte flere.
56 og 62 gikk det en del av her, fant ut at det ikke gjorde noe om det var bittelitt for stort..de vokser så fort:)

Greit og kjøpe en 10-15 bodyer syntes jeg..Jeg hadde flere, men hadde en skikkelig gulpegutt..hehe...Sånn deilige myke kosebukser/joggebukser nesten, hadde jeg også ca 8 stk av.. Veldig greit med en del smekker.
Gulpekluter.
Kosepledd fra princess har vært veldig populært her :) De med spøkelser på :)
Kanskje 5-6 par sokker...Sikkert noen bodyer i ull?
Har ikke bodd i Norge med babyen,så vet ikke hvor mange slike du trenger? Hehe

Eg ville hatt nokre få bodyar, strømpebukser og eit par sparkebukser/ joggebukser i str 50. Mine har vore 50/52 cm då dei var født, og då var det kjekt med noko som passa med ein gong. Ville ikkje hatt masse, for som dei andre seier veks dei fort! ( minsten tel ikkje då han var prematur, og berre 45 cm ved fødsel;) Eg elskar ull, då den ikkje føles kald/klam om det vert ein lekasje ol, så eg kjem til å bruke mykje ullbodyar og ullstrømpebukser om det ikkje skulle bli ein varm september då;) Generelt vil eg sei det er lurt å ikkje handle alt for mykje, då ein får ein del, og det dessuten er koseleg å handle litt etter at babyen har komt, og ein veilt litt meir kva ein likar. Eg personleg er glad i mjuke sparkebukser eller mjuke bukser med brei strikk i livet til å begynne med. Omslagsbodyar er eit must synest eg, då eg ikkje likar å træ klærne over hovudet på dei når dei er nyfødde. Setta med bukser og hettegenserar / jakker med hette er ubrukelege synes eg, då hetta berre er i vegen når dei er så små. Men det er meg då, smaken er som baken ;) Ellers så anbefaler eg Nøstebarn sine soveskinn til å ha i vogna/senga. Ubehandla merinoull skinn, mjukt og godt å ligge på, regulerer babyen sin temperatur, og vil aldri følest klamt eller vått. Har vore heilt uunværleg for meg, spesielt til minsten som var prematur, og sleit med å holde temperaturen stabil. Egentleg er det utruleg lite ein MÅ ha før babyen kjem. Til eldste mann hadde me vogna, litt klær pose og dyne. Resten kjøpte med etterpå. Både han og minsten sov i vognbagen dei første mnd då senga var så stor, og dei helst ville ligge litt " trangt " i begynnelsen.

~Gravidigjen~ skrev:
Mi var 49 cm når hun ble født.
Hadde hørt at det ikke var noe poeng i med 50 i hele tatt,så hadde med hentesett i 56 og en dress til å ha utenpå i 62 tror jeg. Men stakkars ungen drukna no i klærne.Så stoppa på H&M på vei heim for å handle klær i 50, de brukte hun i ca 3 mnd.. joggebuksene var det sånn brettekant på nederst, så da vaks den i takt med babyen..

Så hadde nok villa hatt noe liggende for å si det slik. Hvis ikke instruere pappa eller besteforeldre i hva de skal kjøpe mens du ligger på sykehuset.

Men sparkebukser med fot på brukte vi nesten ikke i hele tatt, de ble små fort, og babyen fikk ikke til å strekke seg helt ut, så for oss var det bomkjøp..

tror jeg hadde 3-4 bodyer, og 2-3 sett med bukse og hettejakke(som forøvrig er ubrukt), noen strømpebukser.. Ellers ingenting i 50.. Utedress kan godt være i 56/62.. Da de stort sett "bare" ligger i vogna/bilstolen når en er ute..

Vi hadde samme som deg men jeg hadde masse i 50 og skiftet opp til MANGE skift om dagen da hun gulpen noe helt sinnsykt... så med 3 boddyer i 50 hadde det ikke vart en dag her... men alle er forskjellige:) men datteren min var 3200 og 49 cm og hun svømte i 50. de er på en måte så kjøllete i begynnelsen åsså:)

Jeg hadde nesten ikke noe i 50 til jenta mi, siden "alle" sa at de nesten ikke brukte 50.. Hun var 3228g og 50 lang, og hun brukte 50 i 5-6 uker før vi kunne bruke det i 56. Måtte sende mannen og mamma ut på handel etter bodyer og strømpebukser i 50 da vi kom hjem fra sykehuset!

Kommer til å ha litt i 50 denne gangen

Anbefaler nattøy og noen sett i str. 50. Med førstemann måtte vi ut på handling første dagen, alt var for stort (str. 56).

Så her er klær i 50 handlet inn denne gang:)

jeg har nå 6 bodyer, 6 sparkebukser og 3 pysjamaser i 50 og tenker at det får holde til å begynne med, til vi ser hvor stor hun er når hun kommer til verden  ...blir også å få endel klær etter søstra mi si jente, og der er det endel i 50 da hun brukte det hele den første måneden! 

Det høres så lettvindt ut å dra på shopping rett etter fødsel... Men det er slettes ikke alle som bor i en stor by med ett titalls forskjellige butikker å tråle gjennom etter barneklær.. Her jeg bor er det meget begrenset utvalg av butikker generelt, og særlig med babyklær, så her må det nøye planlegging til for å unngå å måtte dra på bytur med den lille den aller første tiden (nærmeste by er 2-3 timer unna med bil)...

lillegutten vår var 3600 og 50 cm.. vi fikk beskjed om å bare kjøp str 56.. si vi mått hastekjøp str 50... han brukt 50 i litt åver en måned.. men du kan jo kjøp mest 56... så kan du eventuelt ønsk dæ i str 50 etter babyen e født ;)

stor forskjell på babyene ;)

Hedda Emilie var 48 lang og veide 3140 og vi brukte 50 en mnd i hvertfall... Hadde kun 2 sett i 50 og det var det og jeg sendte mannen ut på shopping når hu var 2 dager gammel.. så vi fikk fylt opp litt..! Jeg kommer definitivt til å begynne med 50 denne gangen også..!

Back
Topp