Strømregninga

GlaJenta88

Elsker forumet
Gah, når vi flyttet for oss selv, estimerte jeg forbruket vårt til ca 1100 kroner i måneden. I fjor på denne tiden var faktisk regningen på akkurat 2200 (for nov, des og jan - vi flyttet inn i nov og hadde så klart ikke riktig strømforbruk med en gang). Det betyr jo også at mitt estimat var altfor høyt egentlig. Likevel synes jeg det var kjekt å alltid ha penger stående på regningskontoen.

Idag dukket neste trekk fra Skagerak opp i nettbanken; 2400,-! Herlanhet [8|] Nå er jo ikke dette krise heller, men det er sure penger for det. Forrige regning var på ca 1700,-^^ Men nå bor jo jeg på et ikke så utsatt sted heller. Tør ikke tenke på hvordan dere har det i Trøndelag igrunn [8|]

Bor i trøndelag, og her fikk vi 5000 for 2 mnd.. Helt sykt [8|] Bruker vanligvis ha regning på 1800-2000 kr..

Strøm er sure penger uansett det!

Vi får hvrt kvartal, så er veldig spent på regninga. Bruer å ligge på 3000 for 3 månder.

wææææææ.gruer meg max..her har det stått på varme konstant siden jul[:o]

ORIGINAL: Alexandra82

Vi har forbruk på litt over 5000 kilowatt disse to siste månedene så vi risikerer regning på ca 7500 kroner. (vi har varmepumpe og fyrer med ved og allikevel lixom)
Flotte greier.

Vi trenger all strømmen vi produserer selv siden vi har så ustabil temperatur i vintermånedene, men hva gjør vi...jo selger driten til utlandet...får strømkrise og øker strømprisene til helt opptil 15 kroner kilowatten enkelte tider på døgnet.

Og ikke nytter det å spare på strømmen heller for da skrur de jo bare opp nettleia. Drittland [:@]

Sånn...fres...ferdig [:D]

Har varmepumppe selv og har fyrt panelovner i tillegg for å få det varmt nok. Har ikke ved ovn. Og vi brukte litt over 7000 kilowatt her på 2 mnd og fikk en strømregning på 6800 kroner. Men vi har fredrikstad energi salg da, så det kommer jo ann på hvilket strømselskap dere bruker. Men utrolig surepenger. Tenkte ikke på at den regninga skulle komme. Da hadde jeg ventet med dåpen til april[8|]

Fikk strøm regning på 9800 for desember/januar.
Februar/mars regninga kommer vel i begynnelsen av april, håper den er lavere ja.

Så synes igrunn at dere skal slutte og klage jeg. [8D]

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Fikk strøm regning på 9800 for desember/januar.
Februar/mars regninga kommer vel i begynnelsen av april, håper den er lavere ja.

Så synes igrunn at dere skal slutte og klage jeg. [8D]

Du kan jo berre låne penger av Silros vist den skulle bli like dyr.... Ho vant
tross alt 10 kroner på Keno i går.... [8D]

Vi fikk strømregningene for januar og februar nå, knappe 6000 kr. Jeg ble egentlig litt overrasket for jeg trodde det kom til å bli mer. Vi har tross alt brukt mer strøm nå enn i fjor siden vi har baby i hus og derfor en gjennomsnittlig høyere temperatur i oppholdsrommene enn vi vanligvis har, varmekabler på full guffe på badet, det har vært sprengkulde osv. Men mulig det er effekten av å ha varmepumpe vi nå merker - kjøpte ikke den før i september/oktober.

Med en baby i hus så hadde vi doblet forbruket fra i fjor i samme periode og fikk nå en regning på 7200,- for januar og februar[8D] Itte bra, itte bra[:'(]

Den for januar og februar er på 5100 kr.... Prøver å ikkje irritere meg over dyr straum, for straum må me ha.

Da susa reninga inn i nettbanken, den lyder på den nette summen 5500.-
Blæhhhh...bruker å ha 2500 på vinter'n vi da.

Men vi er rimelig fornøyde vi da [8D]
vi har brukt masse varmekabler når det var som kaldest, allikevel frøs varmvatnet inn til kjøkkenet.

Back
Topp