Stortinget har nå vedtatt..

men venninna mi mista noke arbeidsledigpengar når ho mottok eingangsstøtta, då mente dei at ho skulle betale husleige og mat frå eingangsstøtta, og så kjøpe barneutstyr for det som var igjen.

Cosacita skrev:
Skjønner ikke helt vitsen med denne loven... Er det ikke andre ting som er litt viktigere å diskutere...?
Jeg vil ha tilbake kontantstøtte for 3-åringer, jeg.

Joda, men i tidligare tråder har eg jo sett mødre skrike og dra seg i håret over kor urettferdig ordninga er på papiret :P

Jeg ser ikke bort i fra at vi en gang i fremtiden er så innarbeidet med at far skal være hjemme at vi kan begynne å trappe ned på "kvoteringen", men frem til da så synes jeg at likt skal være likt selv om det bare er formaliteter. 

Hvordan er reglene i år? 

Live2Learn skrev:
Hvordan er reglene i år? 

Mor 9 uker, far 12 uker, resterende er fellesperiode som kan fordeles fritt.

sorciere_ skrev:
men venninna mi mista noke arbeidsledigpengar når ho mottok eingangsstøtta, då mente dei at ho skulle betale husleige og mat frå eingangsstøtta, og så kjøpe barneutstyr for det som var igjen.

Nå har jo ikke dette noe som helst med det tråden handlet om, men måtte bare kommentere likevel... Venninna di får neppe arbeidsledighetstrygd pga denne gir jo opptjening til foreldrepenger og det vil for de aller fleste lønne seg å få foreldrepenger... Det ville heller ikke blitt noe trekk i pengene pga engangsstønaden.. MEN mottar man sosialstønad vil man ikke få penger i de 3 ukene før og 6 ukene etter fødsel - dette pga engangsstønaden skal dekke utstyr til babyen OG mors livsopphold.. Man får ikke dobbelt opp med ytelser som det jo ville vært om hun fikk både sosialstønad og engangsstønad, og 35 000 er mye mer enn man trenger om man skal kjøpe barneutstyr så selvsagt må noe av pengene brukes til livsopphold...

Mortania skrev:

Live2Learn skrev:
Hvordan er reglene i år? 

Mor 9 uker, far 12 uker, resterende er fellesperiode som kan fordeles fritt.

Sånn vanlig da? :) hehe.. =) Bra!! :) Vi taper syhyhyykt på at jeg ikke har permisjon! :/

Back
Topp