stort hode ??

sigridf47

Betatt av forumet
Har nå vert på 5mnd kontroll!!!! Å i følge hs er Håkon altfor stor i hode.... har vokst 3 cm på 2 mnd ..... er d flere som er store i hodet eller ? Ble litt bekymra e .... hvor er forresten den tråden der en ser hva sndre barn har vokst ?? klem !!

Han har vokst 3 cm på 2 mnd akkurat... og ni til sammen !! Skl på kontroll igjen om 4 uker..

Mali vokste 6 cm på 6 veker etter fødselen...
Ho ligger på ytterste kurva.

Var 35 når ho var fødd og var 43 på 4 mnd (vist eg ikkje husker feil)

Da ligger han jo slik han skal da !!!! Forbanna Hs altså--- ho kan ingenting og er heilt fjern !!! På kontrollen i dag tok ho inn to og to mødre, spurte om det var noe vi lurte på, viste vekt, lengde og kurve osv..... Ikke d at jeg har noe i mot at andre ser kurven til mitt barn, men HERREGUD..... og i tillegg sier ho at når en vokser så mye på hodet ( altså 3 cm på 2 mnd så kunne det være tegn på akutt vannhode ??!!!! HALLOOOOO.... ) begynnte å gråte når jeg kom hjem! Ringt legen min nå å ho var sjokkert over at d gikk ann !!! Sånn sier man bare ikke uten grunn, og hvertfall ikke med andre mødre til stede. HO UNDERSTREKTE AT DET VAR NORMALT OG INGEN GRUNN TIL BEKYMRING !!!! Vi var til og med inne to og to når ho satt vaksine..... !!!!! HUFF !!!! Men takk for svar !!!! Kommer til å ringe hs på kommunen i morgen og forklare hva ho sier og gjør!! er d dumt ?? !!!

ja, åsså er han for lang.... Noen som veit hva e gjør m det ????[:-]

Sist e var der var han blind så å si, men nå er synet bra igjen.... ehh???!!!!!! [8|]

Jeg synes absolutt du bør sende inn klage ja.. 2 og 2 inn? Det kan da ikke være lov engang? Utrolig dårlig oppfølging! Jeg hadde klaga [:)]

Vi har gått andre veien, og hun har kun økt 3 cm siden fødselen... Men, der er det kurven de ser på, ikke hvor mye man har gått opp i cm. Legen sier at det bør stabilisere seg ved 3 - 4 mnd. Etter det er de ganse kjapp med å sende på sykehuset for undersøkelser. Men, som min HS sa "jeg har ikke tall på hvor mange jeg har sendt på undersøkelse, og kun en gang har det vært noe". De skal ikke måles mer enn en gang i måneden (eller hver fjerde uke), så den oppfølgingen gir dere nok flere svar.

Når det kommer til hvordan hun tok dere inn, og hvordan du fikk nyheten så var ikke det så bra! Samtidig skulle jeg egentlig ta den avgjørende hodemålingen på bareslgruppe med tre andre, så det er sikkert ikke uvanlig.

Da sender jeg et brev jeg ! Synes det var veldig uproft! Ho er heilt fjern og måte slå opp i boka på alt vi spurte om ! Blandt anna fikk e kjeft for at han fortsatt har et måltid om natta, det trengte han ikke.... og de skal visst ikke ha mer enn 600 ml m mme i døgnet så lenge de spiser annen mat. ( det er nok rktig.... )

Det er heller ikke mulig å gi 2 stikkpiller på 60 mg i stedenfor 1 på 125.... ja !!! E og ho andre såg på hverandre å himla m øyna under hele kontrollen !!!

Huff.... jaja !!!!

kan du ikkje be om å få ny helsesøster???? Virka ganske ubrukelige hu der...

Ella var 36cm rundt hodet ved fødsel og sist for 3uker siden var hun 42..
Skal ikke på ny kontroll før i juni.

E har ringt hs i kommunen og bedt om overflytting, så på 6 ukers kontrollen skal jeg til Hs på kommunehuset i Gjøvik ! Det var egentlig kji slik at ein kunne bestemme det sjøl, men forklarte saken og de syns det var heeeeelt bak mål og roet meg ned !!! Så na angrer jeg egentlig litt på at jeg lot hun sette vaksine på Håkon, men det er forsåvidt ikke mye galt ho får gjort da !!!! TAkk for at dere leste !!!!! Dere er jammen supre !!! trur e ska henge litt meir her e gitt !!! : )

ORIGINAL: Alexandra82

Så flott at du fikk bytta.
Ble hissig bare av å lese om henne, herregud, hva gjør sånne som hu i sånt yrke?

Har kji peiling, men ho kan virkelig ingenting !!!! Ho stod berre der og smilte når vi spurte om noe.... håpløst !!!!

Back
Topp