Stort barn..

pittelille

Flørter med forumet
hele svangerskapet har jeg fått kommentarer som "oj for en liten mage du har" -"du har mye mindre mage nå en når du gikk gravid sist"...
Selv er jeg uenig i dette...MEN nå har jeg fått beskjed om at barnet er 20%(!!) over gjennomsnittet...hurra :eek:

Uten å vite tror jeg kanskje at det har noe med at du har vært gravid før, jeg har fått høre det samme denne gangen.

=)

Masse lykke til!! =)

Tidligere i svangerskapet var han en del over gjennomsnittet. Hadde lite synlig mage. De siste 2 mnd vokste han mindre og ut kom en gjennomsnittlig baby langt mindre enn forventet :) går nok fint :)

Jeg får også mye kommentarer på at magen ikke er så stor. Jeg synes selv den er mindre denne gang. Nå ble babyen estimert til å være litt under snittet og, men jeg tror han er helt gjennomsnittlig.

Ikke tenkt for mye på at han er stor... De er som de er. 20% vil jo bare si at han er ca 4 kg til fødel. pluss minus.. Og det er likevel normalt i dag :) Jeg får også et stort barn, men begge de andre var også store, og jeg er bare glad til at han har litt å gå på etter fødsel da .. :) Så lenge han er under 4,5 er jeg happy, selv om d ikke har så mye å si for fødselen, for den kan gå som en drøm uanset.... :) SÅ anbefaler deg å IKKE henge deg for mye oppi vekten.. De med små babyer har ofte mye hardere fødsel enn de med store ;)

De har jo en viss feilmargin ved målingene sine også. Ei jeg kjenner fikk målt babyen til å være rundt 4 kg samme dag som hun ble satt i gang, når babyen kom ut var hun "bare" 3 kg. Jeg får høre samme kommentarene jeg også, men symfysemålet ligger over snittet og babyen lå ganske nært opp mot normalen ved vekstkontroll i uke 32 så jeg tar det egentlig ganske med ro. Forrige gang jeg var gravid mente jm at babyen kom til å være minst 4 kg, ut kom en liten tass på 2890 gr.

De har jo en viss feilmargin ved målingene sine også. Ei jeg kjenner fikk målt babyen til å være rundt 4 kg samme dag som hun ble satt i gang, når babyen kom ut var hun "bare" 3 kg. Jeg får høre samme kommentarene jeg også, men symfysemålet ligger over snittet og babyen lå ganske nært opp mot normalen ved vekstkontroll i uke 32 så jeg tar det egentlig ganske med ro. Forrige gang jeg var gravid mente jm at babyen kom til å være minst 4 kg, ut kom en liten tass på 2890 gr.
Det er jo "kjek" når de tar feil den veien ;) med meg sa d omvendt, at han max ble 4 kg, og ut kom en plugg på 4,7.. :P men så lenge alt går bra så er d vel om å gjøre å ikke legge for mye vekt på vekten ;) Den er som den er :)

+16% her. Ble estimert til 3,8 ut kom 4,3 :) Ikke noe stress! Tar gjerne en stor baby til!

Mi er estimert til 10% over, vart litt stressa då, men etter å ha lest denne tråden så kan eg puste litt roligere :)

Back
Topp