Storesøster/storebror

vesla1989

Betatt av forumet
Når skal dere fortelle det til den kommende storesøster/storebror? Og hvordan skal dere gjøre det?
 
HVORDAN blir vel å forklare dem at inni magen til mamma er det en ny baby, som kommer til oss ETTER jul.

Når, ja, det er jeg ikke helt sikker på, enten etter ul 19. mai, men det er jeg ikke så sikker på at er en god ide, for da er det straks offentlig. Lillesøster er 4, og kommer til å fortelle i bhg at hun skal bli storesøster. Storebror er 6,5 men holde på en slik hemmelighet klarer han vel ikke.

Så reelt sett, når det blir offentlig, så da tror jeg egentlig et godt stykke uti juni. Vi får se.
 
Jeg vil gjerne fortelle det nå! :p Men skal ikke det... Prøver å ha respekt for at ventetiden for henne er fryktelig lang. Men samtidig skal ikke andre vite det og ikke henne... Forteller nok bare helt enkelt at inni magen til mamma er det en bitteliten baby (låner bok vi kan se i) og at den må bo der til den er stor nok til å komme ut. Etter jul ja ;-) Og forteller deg nok mot slutten av sommerferien, sånn juli kanskje...?
 
Vi satt å snakket om det i dag jeg å sønnen på 4,5år :tenk om mamma har en baby i magen?! Å mamma d hadd vært så koslig:D så gleder meg til å fortelle han, å fortelle søstra på 3 at hun skal bli storesøster <3 tenke vi skal fortelle i Juni☺️
 
Storebror her i huset har jo vært gjennom dette før, og dessuten har han ØNSKET seg at vi skal få en baby til en stund, og spurt meg om jeg ikke kan være så snill....

Lillesøster har naturlig nok ikke vært gjennom det, men kjenner teorien.
 
Forteller det uke 8-9 etter ul. Han har veldig lyst å bli storebror, er 4 år. Snakker ofte om det. Gleder meg til å fortelle det :)
 
Har veldig lyst til å fortelle treåringen at ho skal bli storesøster nå, men må nok vente litt til. Jeg vil at ho skal få vite det først, så kan ho få lov til å si det til resten av familien. I det siste har hun blitt veldig opptatt av babyer. Spør meg stadig om vi kan få en baby som skal bo sammen med oss. Så er spent på reaksjonen hennes.
 
Sist fikk 3åringen vite det først, så hun kunne fortelle det til familien i uke 12. Det var veldig søtt ;)
Nå vil vi vente en stund. Så hun får nok vite det etter OUL, eller når man kan kjenne det utenpå magen.
 
Skal fortelle det om ca 3 uker. Største er nok ikke så ivrig på ett nytt søsken, han har lilleplutt og to til hos far. Men lilleplutt har snakket mye om å bli storesøster :D
 
Gleder oss til å fortelle jentene at de ska bli storesøsttr men er usikker på om vi skal vente til etter ul 18 mai eller etter 12 uker
 
Back
Topp