Storesøster/Bror

teebie

Forelsket i forumet
VIP
Har dere fortalt storesøsken at dere skal få baby? :)

Her er jeg og sambo litt uenige for han vil gjerne vente litt og til det nærmer seg 3 mnd og er jo egentlig enig men beste foreldre vet jo om det såååå
Jeg vil gjerne si det så vertfall eldste kansje forstår hvorfor eg er så sliten og trøtt osv
Men da e jo det en viss sjans for at hele skolen vet det :p

Jenta vår får ikke vite det før nærmere 12 uker. Men det blir godt å kunne fortelle hvorfor jeg ikke kan bære henne, herje på samme måte og hvorfor jeg ofte er dårlig. (Hun er 5).

Mine to på 10 og 13 får ikke vite noe før jeg er mer trygg på at ting går bra og jeg har sett et bankende hjerte:-) Kanskje uke 8-10!

Vi har en på 4,5år og hun får ikke vite noe føre ved juletider. Vi er begge enige å vente for å være sikker på alt går bra :) her er det bare noen på jobben min som vet, og det bga jeg har hvert skikkelig kvalm og ikke orket mat ol, og da blir jeg slapp og svimmel og:)

Vi venter også til rundt juletider med å fortelle det. Eldstemann blir fire da og vi forventer ikke at han skal kunne holde noe sånt hemmelig før vi er klare for å dele nyheten :)

Ja, men så er hun 1,6år og skjønte lite av hva mamma fortalte :p

Det er sant da :) sikkert bare eg som har veldig lyst og si det siden ho eldste på 7 har mast siden han yngste på 2 ble født ..ho vil ha ei søster da vel og merke men det er jo ingen garanti for :p

Har allerede sagt det til prinsen på 18 måneder :hello2 fikk ikke noe reaksjon....merkelig :p

Vi venter nok også til juletider. Tenkte å få til en ultralyd i romjulen, å vurderer sterkt å ta med hun eldste på det, da er hun 6år. Hun er veldig opptatt av alt som har med baby å gjøre. Så hadde vært litt artig å ta henne med, uten at hun vet noe som helst, og spørre hun når babyen kommer opp på skjermen, om hun ser hva det er :-D

Forteller det til poden rundt 12 uker, så får han spre nyheten videre Hvis jeg ikke blir avslørt før det da, magen er stor og formen er bedriten.

Vi kommer til å vente lengst mulig med å fortelle det. Storebror er bare 20mnd, så er ikke alt han forstår. Itillegg kan ventetiden om man forteller det altfor tidlig....

Vi venter med å fortelle det til vi er klare for at resten av "verden" får vite det :) han er 2,5 år, så har ingen garantier for at han ikke babler i vei i barnehagen osv ;) han skal få fortelle det til besteforeldre :)

Back
Topp