Storesøskengave

Anitata

Gift med forumet
Har dere som har barn fra før tenkt å gi noen gave til storesøsken etter fødsel? Er det vanlig?
Hva gir dere i så fall? Eller har gitt tidligere?

Jeg har en gutt fra før på 4år. Spurte hva han ønsket seg i gave, og svaret kom ikke som en bombe.. Cars småbiler!! Har kjøpt inn en del biler, og et utfordrende puslespill som han kan kose seg med på sykehuset:)
Vet ikke hvor vanlig det er, men søsta mi spurte sønnen min i går hva ønsket seg når lillebror kommer. Mange ønsker vell ikke å gjøre forskjell på de små:)

Vi har akkurat kjøpt en ipad som er storebror "sin".. Hvis behovet for en liten gave ekstra skulle melde seg tror jg vi tar det på sparket. Nå er storebror her ihuset bare 2,5 år og jg tror og håper at det viktigste blir egenitid med en av oss uten baby.. Ukjent terreng dette her, veldig spent på storebror sin reaksjon må jeg si.

Ja, vi gjorde det sist. Da fikk han nintendo DS. Har ikke funnet på noe denne gangen, men blir nok noe
 ja :-)

Her i huset har storesøster bursdag rett etter termin så hun får sykkel av oss og babyen da, det syns hun er veldig stas :)

her kjøper babyen et lite fotballmål til storebror, og vi har også sagt til venner og familie at de heller kan kjøpe noe til storebror istedet for til babyen. Morsommere for han å få enn babyen, vi har jo alt vi trenger og hun skjønner jo ikke stort av det alikevel...:)

Nope har ikke tenkt å kjøpe noe til henne. Men vet at nærmeste familie har kjøpt noe både til baby og en liten ting til henne så det er jo koselig. Hun ser jo ikke at vi gir babyen noen gaver så blir jo ingen konflikt på den måten, tror hun kommer til å være for fasinert av babyen til å tenke på noe annet. Snuppa vår er forresten litt over 2 år.

Man blir rådet til å gi storebror/søster en gave også, da den lille får så mye. Så ikke den store skal bli sjalu. Og jeg er veldig enig at det høres lurt ut. Så her tenkte vi det. Alt vi har gitt ho nå i det siste har vi sagt at er fordi ho skal bli storesøster og at ho fortjener det. Men skal gi ho et ds spill med Dora når ho lille har kommet. Litt for at ho elsker Dora, og ho liker å sysle med den ds sånn av og til. Og når den lille har kommet og ho vil være litt for seg selv, så har ho det spillet å kose seg med :) Vet ikke om jeg tenker helt feil nå, men... Vil også gi ho en tur til teateret med pappan (eller meg hvis jeg ikke får til å amme denne gangen heller)... ganske fort etter at den lille har kommet!

20092012 skrev:
her kjøper babyen et lite fotballmål til storebror, og vi har også sagt til venner og familie at de heller kan kjøpe noe til storebror istedet for til babyen. Morsommere for han å få enn babyen, vi har jo alt vi trenger og hun skjønner jo ikke stort av det alikevel...:)

Det er jo kjempe lurt. Jeg har også ymtet frampå det til noen av de som har spurt hva vi ønsker til den lille. Og da har de sagt at selvfølgelig skal storesøster også få noe :)

Har kjøpt en bruder truck til storebror som han skal få av lillebror på sykehuset :) motoriserte maskiner er det som står i hodet hans... :) også kan han og pappaen plukke ut en bamse eller noe han kan gi lillebror :)

Back
Topp