Storesøsken

*bolledei*

Elsker forumet
Dere som har barn som blir storebror eller søster. Hvordan forbreder dere dem på at det skal komme en til i hus?

♥Storebror november 08♥
♡Lillesøster februar 14 ♡

Vi prøver å inkludere han i det meste! Snakker om hva lillesøster kan hete, hvor hun skal sove, hva hun skal bruke som han har hatt osv. Vi har vært på biblioteket og lånt bøker om det å få søsken og blir storebror :-)

Han er 4 nå så han forstår mye og gleder seg veldig. Vet at først skal det bli jul og nytt år så kommer lillesøster etter en stund :-) han liker også å være med å handle og har testa feks bamsen oppi bilstolen mange ganger. Når vi var på matbutikken her om dagen hadde han ett stort ønske om å kjøpe smokker til lillesøster, og da fikk han lov til det for det er jo noe jeg må kjøpe inn uansett. Han fikk også velge body på kappahl og fikk kjøpe en leke til henne på barnas hus. Og så gleder han seg veldig til å ta i bruk ståbrettet til vogna. :-)

Han snakker veldig mye om henne og at han gleder seg til å bli storebror og til at hun skal komme ut å bo med oss. Han nevner stadig at her vil jeg ha lillesøster med og dette kan jeg hjelpe henne med :-)

Håper det er like stas når hun faktisk kommer ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: EJ
Han er såpass stor at han skjønner det meste, men har ikke noe forhold til helt nyfødte babyer. Ser for seg at en baby kan allerede krabbe og snakke babyspråk. Prøver å forklare at babyen "bare ligger der" og kan ikke leke med leker og sånn på lenge, men det går ikke helt inn...

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp