Storesøsken og mammapermisjon

Jeg ville absolutt hatt i barnehagen. Kan fort bli utålmodig hjemme hvis du er travel opptatt med babyen. I tillegg har hun nok godt av å komme seg ut litt og bort fra babyen. Kan fort bli mye sjalusi ser jeg for meg. Men dette er mine tanker, har ikke vært i den situasjonen selv. Men de fleste velger å ha i barnehage ja.
Signerer denne.
Vi har valgt å ha vanlig plass til 2åringen, men hun får korte dager og av og til fri. Hvis jeg trenger å sove eller babyen krever ekstra så har storesøster lengre dager også. Hun koser seg i barnehagen, og har veldig godt av å være der. :)

Jeg hadde 3 dager i barnehage. Godt å kunne hvile litt etter netter med lite søvn. Men hadde henne ofte hjemme flere dager. Hun var 2 år og hadde større behov for å være med meg enn "venner". Jeg hadde en veldig rolig baby så hadde mye tid til storesøster også.

Vi har beholdt barnehageplassen til storebror på 4år. Og jeg må si at det er jeg veldig glad for! Han har hatt mye fri og korte dager, men uten barnehagen så tror jeg ikke at han hadde fått de utfordringene han trenger, samt at han lengter etter vennene sine om han er lenge borte fra dem. Føler også at jeg får tid til lillebror, i tillegg har jeg mulighet til å hvile de dagene det trengs og gjøre unna nødvendig husarbeid slik at ettermiddagene kan nytes sammen med familien :)

Jeg ville hatt henne i bhg. Hadde ventet til etter baby kom med å se om jeg ville ha redusert plass (noen dager i uken) eller hatt full plass men gitt henne korte dager, eller brukt full plass (feks kolikkbaby).

Det kan være greit å ha et alternativ dersom det blir for mye for deg med 2 hjemme hvis babyen krever mye eller hvis hun blir sjalu el. Det er fint for henne å ha et "fristed" fra den nye babyen og situasjonen. Og så får hun aktivisert seg med gjevnaldrede. Men viktigst av alt - å slutte helt i bhg blir en forandring å. I tillegg til forandring med baby i hus. Ja jeg ville beholdt plassen og sett hvilken bruk som er best etterhvert.

Det blir det man gjør det til selv. Men ville ikke tatt ut en unge fra bhg om den trivdes å hadde plass. Mulig gå ned i dager, ha deltidsplass.

Jeg hadde begge to hjemme i over ett år jeg, eldste var 15 mnd når han ble storebror. Jeg elsket hver eneste dag med de! Vi var ute på tur minst en gang om dagen, i all slags vær. Noen dager var alt fælt og ingenting kjekt. Men hjalp nok veldig på å ha verdens enkleste baby i hun minste! Hadde gjort det samme igjen.

Back
Topp