Storebror

Lollimoi

Betatt av forumet

på 2 år, har nå sluttet med bleie på dagtid, så nå kan minstemann i magen bare komme:-) Greit å slippe to bleiebarn samtidig:-)ellers får vi vogga i hus til helgen, og skal da også finne fram og vaske noen babyklær til den lille:-) Gleder oss kjempemasse.

Lite liv her om dagen, så jeg lurte bare på hvordan det går med dere?:-)

her har jeg begynt med vasking og sortering av babyklær og jeg eeelsker å brette de søte små klærene.. en del av klærenbe arver hun fra storebror og noe er nytt :)

her har vi også sluttet med bleie:) god stund siden da:) snuppa mi er tre nå.. sluttet i fjor vår.. 

har vært på ikea å kjøpt skap til mini sitt rom.. kjempe fornøyd... 

begynner å glede meg til å sett det opp og gjøre det klart på babyrommet:) men tenker jeg venter en stund til:) vi holder på å prøve å få litt orden i huset vårt.. litt sånn flere garderobeløsninger, litt mer organisering på vaskerommet og litt mere hyllesystemer på loftet.. gleder meg til permisjon nå... 

Så flink storebror er!

Her er vi også på bleiesluttprosjekt, noen dager går det helt fint og han er tørr hele dagen, og ofte hele natta også, men så skjer det uhell litt for ofte enda til at vi tør si det er helt slutt enda. Tenkte å kjøpe avvenningstruser til han, tror det går bedre da.

Greit å ha en ferdig med bleier innen de små kommer ja, blir jo nok av bleieskift da uansett :)

Enig i at det er fryktelig stille her inne. Jeg prøver så godt jeg kan å svare og legge inn noen innlegg selv i ny og ne, men det er fortsatt stille her. Kanskje alle bare går på vent nå; venter og venter på mai, hehe :)

Jeg har en som blir 3 år i slutten av spril, og jeg vil så gjerne at han skal slutte før minsta kommer. Jeg sliter med bekkenet, så de bleiene blir ett ork noen dager. MEN han er ikke så veldig motivert. Han har begynt å si at han må på do, men det er ikke alltid det kommer noe. 
Han har gått på do lenge, og det går fint, men å gå uten bleie, er litt skummelt. Vi har begynt med klistremerkekalender, men føler ikke at motivasjonen er så veldig mye større. Hva har dere gjort for å få deres små til å slutte? 

Så flink han er! Vi fikk ikke vår eldste til å slutte før han var 3 år. Minstemann blir 2 år i mai, og vi tenker å begynne så smått med pottetrening til sommeren så får vi se hvordan det går.

Ellers har jeg endelig begynt å finne frem litt babyklær, vi har jo to gutter fra før og venter ei jente nå, så det sier seg selv at jeg kommer til å shoppe en del rosa og lilla hehe, men noe nøytralt har vi som kan brukes.

Idag har jeg og eldstegutten vår vært og sett på sofa, og lånt med oss noen stoffprøver hjem. Vi skal ha brun skinnsofa  og en stol. Billig blir det ikke akkurat, men vi har egentlig aldri hatt en ordenltig sofa, bare billige stoffsofaer.

Ja, det gikk egentlig fortere enn forventet:-) Var hjemme hos min mor og far i vinterferien og der har han to søskenbarn som han ser opp til. Har prøvd han på potte siden jul, og forsatte i vinterferien. Helt til han så at søskenbarna gikk på do, da var det slutt med potte og bleie på dagtid. Han har også vært ivrig og spurt hvorfor mamma går på do, så han har blitt forklart det ganske ofte. Skal sies at han fikk Pez om han bæsjet på do da, men når han bare tisset fikk han ingenting. Og allerede nå er Pezen glemt og han går på do uten å spørre. Så jeg sendte han bare i barnehagen uten bleie og gav beskjed jeg. Og de også synes han er flink til å være bare 2 år:-) Nattbleien har han fortsatt, men den er det ikke noe stress med enda føler jeg. Må komme godt inn i det å ha sluttet på dagtid først:-) Ble en hel avhandling dette:-)hehe...

Back
Topp