Jeg får slenge meg inn i denne tråden. Har kjent selv ganske lenge at babyen ligger mye på tvers og med rumpa ned, og begynte ganske tidlig å se for meg at det kan bli setefødsel eller keisersnitt. Men så, plutselig fant babyen ut at den skulle ligge med hodet ned og lå slik i 3-4 uker, som jordmødre på jobb og min egen har bekreftet.
Forrige søndag hadde jeg en tur inn på sykehuset pga jeg hadde kjent mye mindre liv den helgen, og følte for å se at alt sto bra til. Alt vel med baby, og gynekologen kunne bekrefte med UL at babyen var tilbake i tverrleie. Mest sannsynlig derfor jeg kjente mindre liv.
Senere på kvelden var den tilbake i hodeleie og jeg kjente masse av de gode og nesten vonde sparkene.
Men, babyen er en turner og trives med god plass og driver og snur seg HELE tiden. Så å gjøre noen spinning babies øvelser tør jeg ikke, i tilfelle jeg tar feil av at babyen ligger i seteleie og jeg snur den
Jeg har ikke kontroll hos jordmor igjen før 37+1, men skal nok til lege nå på torsdag (35+2) for å ordne sykemelding. Tenker jeg får sikkert beskjed om å komme tilbake uken etterpå eller noe, sånn at jeg kan få time til vending/måling av bekkenet for å se om jeg kan føde i seteleie.