Store problemer med å stumpe den forbanna røyken!!

Sommerfugl79

Elsker forumet
Er det flere enn meg som sliter?? Fader altså!! Trodde ikke det skulle bli så tøft:(
Klarte å slutte sist, men nå sliter jeg skikkelig! Har røyket 20 om dagen før. I dag har jeg kjøpt 10 for å trappe ned. Har bare røyket 4 røyk, så er litt fornøyd... Tenkte å ikke kjøpe noe i morgen.... Men jeg blir en skikkelig bitch uten røyken og går helt ut av meg selv... Hvorfor skal det være så vanskelig da :(:( Vil så gjerne slutte...
Tips og råd???

Jeg har vært røyk fri i 14 dager nå :D :D :D

Jeg henger ikke emd folk som røyker, åsså trener jeg, å selv om jeg får suget så gjør jeg noe annet i stedet, vasker  OL.

Det som er, er at, det tar ca 2-3 uker før nicotinen er ute av kroppen. men en vil BESTANDIG Ha røyksuget desverre.

Kjenner flere som har sluttet å vært røyk frie i flere år, sier at dem har bestandig suget, det er bare å vinne over den ;)

Kjenner jeg får skikkelgi sug når jeg skriver om det, men samtidig så er det jo penger spart, å ikke gå å kjøpe :)

Jeg har ikke klart og slutte, men trappet veldig ned Håper jeg klarer og slutte snart.. Umulig oppgave føler jeg.. Klarte det neeesten med jentungen, røyka en røyk i uka og sånn..

Vet ikke om mine råd er så veldig gode...har selv vært stor røyker...røyket som en svamp igjen det ene svangerskapet mens i det andre klarte jeg og slutte...Ble dau sjuk...legen var sikker på jeg hadde lungekreft og ble lagt rett på kreft avd...(HØYGRAVID)  jeg fikk ikke puste var rett og slett det jæveligste jeg har opplevd...

Den dagen viste jeg at jeg aldri mere skulle røyke igjen...av den ene grunn at jeg viste jeg ville dø av det...

Så tenk over hva som faktisk kan skje...Jeg har den dag idag vondt i lungene...Var heldig og slapp unna med kraftig lunge betennelse men lå med intravenøst antibitoika i nesten 14 dager før jeg var bra nok til og begynne på tabeltter....

Slutt mens du kan... 

Ikke la deg lure av deg selv med og trappe ned....Og ikke la deg lure med og ta det "ene" trekket eller den "ene" røyken den "siste" gangen...Stopp er stopp og og vær sterk...Hode ditt vil prøve og lure deg til og ta en røyk eller et trekk og det kan oppstå mange ganger i noen uker...Men lover deg at etter det har gått 14 dager så blir det lettere og lettere... Det er jo noe og se fram til da ;)

Håper dere klarer det :D Lykke til

Jakobe4 skrev:
Vet ikke om mine råd er så veldig gode...har selv vært stor røyker...røyket som en svamp igjen det ene svangerskapet mens i det andre klarte jeg og slutte...Ble dau sjuk...legen var sikker på jeg hadde lungekreft og ble lagt rett på kreft avd...(HØYGRAVID)  jeg fikk ikke puste var rett og slett det jæveligste jeg har opplevd...

Den dagen viste jeg at jeg aldri mere skulle røyke igjen...av den ene grunn at jeg viste jeg ville dø av det...

Så tenk over hva som faktisk kan skje...Jeg har den dag idag vondt i lungene...Var heldig og slapp unna med kraftig lunge betennelse men lå med intravenøst antibitoika i nesten 14 dager før jeg var bra nok til og begynne på tabeltter....

Slutt mens du kan... 

Ikke la deg lure av deg selv med og trappe ned....Og ikke la deg lure med og ta det "ene" trekket eller den "ene" røyken den "siste" gangen...Stopp er stopp og og vær sterk...Hode ditt vil prøve og lure deg til og ta en røyk eller et trekk og det kan oppstå mange ganger i noen uker...Men lover deg at etter det har gått 14 dager så blir det lettere og lettere... Det er jo noe og se fram til da ;)

Håper dere klarer det :D Lykke til

Dette var en tankevekker gitt!!!

Røyka før de to første sv.skapa og det eneste som funka her var å slutte brått.
Fant på andre ting som å vaske, brette klær, gå i skogen osv når dt værste suget kom og det funka.
Husker enda når jeg kom til jordmor med første jenta for ca 11år siden, så sa hun til meg:
En røyk sitter i din kropp i ca 7 timer, en røyk sitter i babiens kropp i 24 timer, så om du røyker 1 om dagen er babien aldri røykfri.. Vet ikke om det er sant assa, men det fikk ihvertfall meg til å stoppe brått..

Masse lykke til.

Røkte som en skorstein frem til 2 dager før positiv test i 2010. sluttet på dagen og hadde ikke lyst på røyk siden. men da ungen var 9-10 mnd var jeg så nedbrutt av depresjon at jeg begynnte å røyke igjen, og røkte som en skorstein igjen. denne gangen er det litt verre, kan gå mange dager uten en røyk, men andre dager bare må jeg ha en. og siden mine foreldre ikk skal vite at jeg er gravid igjen røyker jeg rundt dem bare for ikke å bli avslørt.

Back
Topp