Store mandler

Tusen takk for beroligende svar :)

Du får holde henne i armene dine til hun sovner, og du er der når hun våkner opp. Følger dere alle forholdsreglene til punkt og prikke, så går dette strålende. ❤️ Jeg sov i tillegg ved siden av guttebass i 3 uker. Klem fra Fru.Hønemor. :p

Det går an å fjerne deler av mandlene. Kan være er bedre alternativ :)

De kan se etter falske mandler (polypper) samtidig som de tar mandlene.

Du får holde henne i armene dine til hun sovner, og du er der når hun våkner opp. Følger dere alle forholdsreglene til punkt og prikke, så går dette strålende. ❤️ Jeg sov i tillegg ved siden av guttebass i 3 uker. Klem fra Fru.Hønemor. :p
Et annet dilemma er at vi har en liten baby i tillegg. Ville helst ha sovet med henne hver natt jeg og - men Kanskje jeg er ferdig som matstasjon innen en evt operasjon.

Nei, var ment som at bildet liksom ikke viser meg noe fordi det er veldig uklar og/eller tunga er i vegen for der hvor mandlene er? Eller er polypper et annet sted enn mandlene?
Nei, var ment som at bildet liksom ikke viser meg noe fordi det er veldig uklar og/eller tunga er i vegen for der hvor mandlene er? Eller er polypper et annet sted enn mandlene?
Ah, OK! Uklart bilde ja (vanskelig med treåring og mobilkamera) men man ser mandlene på bildet. De ligger inntil drøvelen, bak tunga.
Polypper ser man ikke med det blotte øyet.

Nytt bilde som har riktigere fokus

Vedlegg

• 13B3C9BE-46FD-4EA1-A029-8A453B7F9771.png
    13B3C9BE-46FD-4EA1-A029-8A453B7F9771.png
    131,5 KB · Visninger: 8
Ah, OK! Uklart bilde ja (vanskelig med treåring og mobilkamera) men man ser mandlene på bildet. De ligger inntil drøvelen, bak tunga.
Polypper ser man ikke med det blotte øyet.

Nytt bilde som har riktigere fokus

Skjønner! Tålmodig unge da, jeg synes selv det er kjempevanskelig å finne mandlene mine :) Håper dere finner ut av det. Sliter mye med mandlene i voksen alder nå, skulle ønske foreldrene mine gjorde noe med det når jeg var lita og uviten...

:eek: æsj! Trodde det kun var falske mandler!

Nope. Jeg har nå en kjempestor mandel, og en som er borte. :woot:Skal dere først operere, hadde jeg fjernet hele. Så slipper dere "samme" operasjon igjen en annen gang.

Skjønner! Tålmodig unge da, jeg synes selv det er kjempevanskelig å finne mandlene mine :) Håper dere finner ut av det. Sliter mye med mandlene i voksen alder nå, skulle ønske foreldrene mine gjorde noe med det når jeg var lita og uviten...
Skulle ønske mine også ble tatt som liten. Frister ikke å utsette meg selv for en slik operasjon nå i voksen alder :p

Nope. Jeg har nå en kjempestor mandel, og en som er borte. :woot:Skal dere først operere, hadde jeg fjernet hele. Så slipper dere "samme" operasjon igjen en annen gang.
Oi. :( Hvor lang tid tok det fra operasjonen før du merket det? Skal du operere igjen?

Jeg fikk selv mine fjernet da heg var 4, husker lite så har liksom ingen erfaring :p men det var ikke infeksjoner som var årsaken til meg heller.

Oi. :( Hvor lang tid tok det fra operasjonen før du merket det? Skal du operere igjen?

Oi, det husker jeg ikke. Ble operert da jeg var 12, begynner å bli noen år siden. :D Kommer ikke til å re-opereres om jeg ikke får større plager. Håper for guds skyld at jeg slipper det. Jeg har nok en del flere halsbetennelser enn vanlig, men ikke noe annet.

Eldste mi fikk fjerna falske mandler da hun var to år. Diagnosen fikk hun på bakgrunn av våre forklaringer; hinsides snorking, pustestopp om natta, konstant trøtt og gretten. Som legen sa; hun nådde aldri den dype søvnen, hun sov kun «overflatisk» pga pustestoppene og snorkinga. Under operasjonen så de også at hun hadde moderat store vanlige mandler, dem ville de la være til hun evt fikk problemer med halsbetennelser. Det har hun aldri hatt.

Vi fikk en ny unge over natta :) Hun ble uthvilt, blid og opplagt. Snorker aldri med mindre hun er forkjølt. Fikk time til operasjon kun to uker etter time på ØNH.

Back
Topp