Store magesmerter..

Så godt å høre [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Så gode nyheter[emoji173]️

Så godt at alt var bra med babyen! Luftsmerter kan være helt forferdelig, så skjønner godt du var bekymra ❤️

Tusen hjertelig takk jenter! Dere er ordentlig gode:Heartred:Heartred Fikk se bebiens hjerte banke fint inni livmoren. Alt med graviditeten er utelukket. De lurte litt på blindtarm, men det er lite sans. Fikk råd av legen på ul å spise svisker. Hun mente det kunne være luftsmerter eller lignende siden jeg har vært forstoppet de siste 2+ ukene. Håper det går over. Er hverfall veldig lettet og takknemlig for at alt er bra med barnet:Heartred Nå er det bare å holde ut videre uten smertestillende og heller dra tilbake om det ikke gir seg/blir værre.

Åååå så godt å høre!! Som jeg har tenkt på deg i ettermiddag!! Hurra for bankende hjerte :Heartpink

Huff, så ekkelt. Men så bra at det gikk bra!
Jeg har ofte vært plaget med "magekramper" som minner om mensensmerter. Kommer i tak og er utrolig vondt når det står på. Spesielt hvis jeg har hatt plager med avføringen som du snakker om. Har hatt det en del når jeg ikke er gravid også, men har det mer når jeg er gravid. Tror rett og slett jeg har irritabel tarm eller noe slikt. Veldig skummelt med krampelignende smerter når man er gravid, men siden jeg har hatt det før vet jeg at det er "Vanlig" for meg og det blir litt mindre skummelt. Når jeg har vært plaget med dette har jeg drukket aloe vera gel, og det ser ut til å ha hjulpet. Vet ikke om man burde drikke aloe vera når man er gravid, da.
Håper magesmertene dine gir seg! Utrolig vondt og skremmende med magesmerter.

Herregud, for en nervepirrende tråd! Så glad for at alt er bra med den lille, så håper jeg at du også blir bedre snart. :Heartred

Huff, så ekkelt. Men så bra at det gikk bra!
Jeg har ofte vært plaget med "magekramper" som minner om mensensmerter. Kommer i tak og er utrolig vondt når det står på. Spesielt hvis jeg har hatt plager med avføringen som du snakker om. Har hatt det en del når jeg ikke er gravid også, men har det mer når jeg er gravid. Tror rett og slett jeg har irritabel tarm eller noe slikt. Veldig skummelt med krampelignende smerter når man er gravid, men siden jeg har hatt det før vet jeg at det er "Vanlig" for meg og det blir litt mindre skummelt. Når jeg har vært plaget med dette har jeg drukket aloe vera gel, og det ser ut til å ha hjulpet. Vet ikke om man burde drikke aloe vera når man er gravid, da.
Håper magesmertene dine gir seg! Utrolig vondt og skremmende med magesmerter.

Ja, skikkelig skummelt. Aldri hatt sånn før. Fremdeles ikke gått på do.. skjønner at kroppen sliter. Aloevera gel skal jeg lese litt om :)

Ja, skikkelig skummelt. Aldri hatt sånn før. Fremdeles ikke gått på do.. skjønner at kroppen sliter. Aloevera gel skal jeg lese litt om :)
Så ekkelt. Er magesmertene like ille enda?

De kan fremdeles komme, oftest på kvelden eller natten. Men nå er det ikke skummelt mer, så da kan jeg holde ut smertene :smiley-ashamed004

Huff. Men bra at det ikke er like skummelt, men uansett veldig ubehagelig med slike smerter.

Lurt å spise mye fiber også, tarmene jobber litt senere. Har det også sånn som deg [emoji4] det var vooondt helt skrekkelig

Hadde mye sånne smerter som beskrevet her i uke 6 og 7, såvidt litt i uke 8. Men nå merker jeg ingenting [emoji4] er 9+3 nå.

Men var lenge bekymret, og fastlegen min henviste meg fort til gynekologisk for å finne ut av smertene.
Var da egentlig i uke 7 etter menstermin, men etter innvendig UL så fant han bare plommesekken. Og sa at det kunne være så tidlig at det ikke vistes noe enda. Ble sjekket for HCG stigning, og fikk ny time 10 dager etter.
Fikk da en ny gynekolog som tok innvendig UL, som såg ett 9 mm lang embryo med ett bankende hjerte[emoji4] men pga strl satte han meg tilbake til 5+9.
Han sa at smertene jeg hadde mest trolig var luftsmerter, og at det var sjeldent å få ligamentsmerter så tidlig.
Men jeg tror faktisk han hadde ganske rett i at det var mye luftsmerter, for tarmene blir ikke like mye prioritert!

Men fikk tips om å spise mye grovt, gjerne kiwi eller svisker [emoji1362]

Tusen hjertelig takk jenter! Dere er ordentlig gode:Heartred:Heartred Fikk se bebiens hjerte banke fint inni livmoren. Alt med graviditeten er utelukket. De lurte litt på blindtarm, men det er lite sans. Fikk råd av legen på ul å spise svisker. Hun mente det kunne være luftsmerter eller lignende siden jeg har vært forstoppet de siste 2+ ukene. Håper det går over. Er hverfall veldig lettet og takknemlig for at alt er bra med barnet:Heartred Nå er det bare å holde ut videre uten smertestillende og heller dra tilbake om det ikke gir seg/blir værre.

Sniker fra desember. Jeg er 15 uker på vei og har hatt de samme «episodene» (jeg kaller det episoder) med magesmerter slik du nevner. Det er helt forferdelig! Det kommer så brått på, jeg får plutselig veldig mageknip/magevondt, blir kvalm og begynner å svette. Første gangen det skjedde måtte jeg legge meg på gulvet med kramper og vente til det kom ut noe (altså nr 2 eller oppkast). Etter at jeg fikk tømt meg gikk det umiddelbart over. Trodde først jeg hadde spist noe jeg ikke tålte... Legen sa jeg var forstoppet, og at kroppen ofte vil reagere sånn for å stimulerere tarmene til å kvitte seg med avfallsstoffene (når kroppen ikke greier det selv). Jeg har blitt bedre etter at jeg kom til 2-trimester og nå har også avføringen blitt mer regelmessig igjen. Ville bare stikke innom å dele min historie og si st dette er heeelt harmonisk, selv om det fremstår veldig voldsomt der og da! Håper du blir bedre med tiden <3 husk å drikke mye vann, spis mye fiber og hold deg i aktivitet :-) På apoteket selger de også noen tyggetabletter (frukt & fiber) som kan få fortgang på tarmene;) Verdt å sjekke opp om du, mot formodning, ikke blir noe bedre.

Back
Topp