Store blødninger

Amarate

Glad i forumet
Hadde en veldig ekkel opplevelse for et par dager siden:(
Plutselig rant det en blodpøl på gulvet... Jeg reiste rett på legevakten men de kunne ikke finne ut noe da, utenom at det ikke var noe åpning.. Hadde ikke vondt, men var veldig redd da det var utrolig ekkelt å plutselig på et par sec blød så masse.. Var hos legen neste dag og heldgvis stod alt bra til med babyen, men de visste ikke hva grunnen var og at jeg fikk vite at man ofte ikke fant ut av det...

Jeg bare lurer på om noen har opplevd det samme / noe liknende? Er så redd det skal skje igjen. Ble skikkelig redd... Utrolig ubehagelig :(

Huff, skjønner godt at det var en fæl opplevelse! Jeg har ikke blødd så langt i svangerskapet, så jeg aner ikke hva det kan være. Men godt at det står bra til med den lille! Håper virkelig du slipper å oppleve det igjen!

hei
har ikke noe godt svar til deg, men ville bare si at jeg er glad alt står bra til nå.
har hørt om mange som har hatt blødninger, hvor det er godt bra.
bra det gjorde det for deg også[:D]

håper noen andre kan gi deg svar, lykke til

ORIGINAL: Grimera

Huff, skjønner godt at det var en fæl opplevelse! Jeg har ikke blødd så langt i svangerskapet, så jeg aner ikke hva det kan være. Men godt at det står bra til med den lille! Håper virkelig du slipper å oppleve det igjen!

Jeg har ikke noe særlig greie på slike ting. håper du får god oppfølging og at alt går bra.[:)]

Ettersom du har värt på kontroll og alt var fint med den lille behøver du nok ikke å bekymre deg for noe. Men forstår at det må väre skummelt å få blødninger. Jeg har helt angst for det, harh heldigvis ikke hatt noen til nå, og håper ikke jeg får det heller, bank i bordet!
Lykke til videre, er sikkert på at alt går fint.
*klem*

så godt å høre at alt var bra i magen... venninna mi hadde kraftige blødninger to ganger i svangerskapet og ble lagt inn og greier, men alt var bra der og!!!

Hei igjen!

Har hatt flere etter den episoden ejg skrev øverst.. Er ikke noe kjekt!
Men babyen har det fint iallfall :) Får vel vite mer i uke 18.. Men det er mulig morkaken ligger litt foran som gynekologen trodde.. Da kan slike store blødninger oppstå :/ Huff, men utrolig slitsomt og frusterende er det... Men babyen har det bra iallfall =)

å nei så ekkelt... da hadde jeg fått angst da[&:][&:][&:]

så bra at alt var i orden[:)][:)][:)][:)]

håper du får ekstra oppfølging da (kontroller), litt godt å ha d for å føle seg tryggere[:)]

ORIGINAL: Ammy23

Hei igjen!

Har hatt flere etter den episoden ejg skrev øverst.. Er ikke noe kjekt!
Men babyen har det fint iallfall :) Får vel vite mer i uke 18.. Men det er mulig morkaken ligger litt foran som gynekologen trodde.. Da kan slike store blødninger oppstå :/ Huff, men utrolig slitsomt og frusterende er det... Men babyen har det bra iallfall =)
Jeg har morkake som ligger foran åpningen, begynte å blø i uke 7, har hatt store blødninger flere ganger i uken etter det, helt til jeg fikk en medisin som hjelper koagulert blod til ikke å løse seg opp. Nå er det en drøy uke siden siste blødning[:D]. Har fått tett oppfølging, og dette fosteret er snart mer fotografert enn de kongelige. Det er utrolig skremmende å blø, men gode prognoser dersom det er morkaka som er problemet. Som regel trekker den seg vekk fra åpningen ettersom livmoren vokser, hvis den ikke gjør det blir man satt på tett oppfølging når man begynnner å bli stor, i tillegg blir det planlagt keisersnitt.

Lurer på om du får tett oppfølging av gynekolog? Vi har hatt åpen invitasjon til Gyn Pol på Lillehammer sykehus, i tillegg til ukentlige ultralydtimer. Nå framover blir det UL hver 14 dag, men kan komme inn utenom det dersom det er noe. I uke 10 fikk de målt hvor mye av morkaken som lå foran åpningen, så framover har vi full kontroll med utviklingen og det er veldig beroligende. Synes denne tette oppfølgingen har gjort at jeg kan slappe mer av, jeg synes det virker lenge å skulle vente til uke 18.
Lurer på om det er stor forskjell på oppfølgingen man får på sånne ting i forhold til hvor man bor, hvilket sykehus man hører til osv?

Uansett, lykke til. Jeg vet hvor utrolig tøft det er å vente, vente, vente[:'(]
Men man har liksom ikke noe valg, dersom du lurer på noe mer må du spørre, syntes selv det var utrolig frusterende før jeg fikk kommunisert med andre i samme situasjon[;)]

Heisann!!

Var hos legen i dag igjen... Er sykemeldt i to uker til.. Har vært hos mange i det siste og fått VELDIG forskjellig behandling...

På KK mener de det er fortidlig å sjekke morkaken enda ( selvom jeg er i uke 16 snart og vært der to ganger pga kraftige blødninger). De mener jeg må vente til uke 18... Så fikk jo ikke noe svar der i det hele tatt egentlig.. Var utrolig kjipt :(

Men så gikk jeg til en gynekolog.. Han sjekket meg nøye og han sa at morkaken lå 2 cm foran... men som du sier at det er store sannsynligheter for at den forflytter seg bakover med tiden.. Jeg fikk beskjed om å ta det med ro og at selvom blødningene ser skummel ut var det normalt (sålenge jeg ikke blødde VELDIG mye LENGE). Han ville heldigvis følge meg opp.. Så skal til han igjen denne uken... På sykehuset tilbød de som sagt ikke noe oppfølging og ba meg vente til uke 18 selvom jeg skulle blø mye igjen også... Så er glad jeg skal til han legen igjen..

Hvordan er dine blødningner egentlig? Jeg har som nevnt hatt to veldig kraftige... ellers blør jeg litt innimellom sånn plutselig så stopper det igjen.. Men det er ikke så mye... De store blødningene har det vært blanding av fersk og gammelt blod og nå er det også noen ganger "gammelt og noen ganger ferskt.. Hehe sorry detaljer men hadde vært fint å høre iallfall... har  vært så redd i det siste... Har problemer med å sove om natten fordi jeg er så redd for at noe skal skje / at jeg skal begynne å blø masse.. at det er farlig osv..

Paranoid sikkert, men aldri vært gravid før så dette har virkelig skremt meg..

Synes du har fått utrolig bra oppfølging og at de så på morkaken din med en gang så tidlig er jo kjempebra.. Så du ikke måtte gå til så mange leger som meg før noen sjekket det... Men nå får vi se hva gynekologen sier denne uken... krysser fingrene for at ting går bedre =)

Så bra Ammy23, at du endelig fikk hjelp. Syns det er rart at de ikke ville hjelpe deg på kk. men han gynekologen var jo grei da, bra du får oppfølging der. Lykke til videre, håper det ordner seg av seg selv da.

ORIGINAL: Ammy23

Heisann!!

Var hos legen i dag igjen... Er sykemeldt i to uker til.. Har vært hos mange i det siste og fått VELDIG forskjellig behandling...

På KK mener de det er fortidlig å sjekke morkaken enda ( selvom jeg er i uke 16 snart og vært der to ganger pga kraftige blødninger). De mener jeg må vente til uke 18... Så fikk jo ikke noe svar der i det hele tatt egentlig.. Var utrolig kjipt :(

Men så gikk jeg til en gynekolog.. Han sjekket meg nøye og han sa at morkaken lå 2 cm foran... men som du sier at det er store sannsynligheter for at den forflytter seg bakover med tiden.. Jeg fikk beskjed om å ta det med ro og at selvom blødningene ser skummel ut var det normalt (sålenge jeg ikke blødde VELDIG mye LENGE). Han ville heldigvis følge meg opp.. Så skal til han igjen denne uken... På sykehuset tilbød de som sagt ikke noe oppfølging og ba meg vente til uke 18 selvom jeg skulle blø mye igjen også... Så er glad jeg skal til han legen igjen..

Hvordan er dine blødningner egentlig? Jeg har som nevnt hatt to veldig kraftige... ellers blør jeg litt innimellom sånn plutselig så stopper det igjen.. Men det er ikke så mye... De store blødningene har det vært blanding av fersk og gammelt blod og nå er det også noen ganger "gammelt og noen ganger ferskt.. Hehe sorry detaljer men hadde vært fint å høre iallfall... har  vært så redd i det siste... Har problemer med å sove om natten fordi jeg er så redd for at noe skal skje / at jeg skal begynne å blø masse.. at det er farlig osv..

Paranoid sikkert, men aldri vært gravid før så dette har virkelig skremt meg..

Synes du har fått utrolig bra oppfølging og at de så på morkaken din med en gang så tidlig er jo kjempebra.. Så du ikke måtte gå til så mange leger som meg før noen sjekket det... Men nå får vi se hva gynekologen sier denne uken... krysser fingrene for at ting går bedre =)
Hei igjen. Så bra at du endelig begynner å få skikkelige svar. Nå som du vet hvor mye den ligger foran får man jo målt for hver gang, og kan følge med på utviklingen[:)].

Angående blødning (dette kan bli ekkelt så frivillig å lese videre):Har hatt to til tre store blødninger per uke siden uke 7, da mener jeg så store at det ikke stoppes av bind. må sitte på do til det gir seg. Dette tar alt fra 10 minutter til 1 time. I tillegg har det kommet ut blodklumper på størrelse med et lite hønseegg. Utover det har det kommet gammelt blod ut imellom blødningene, såpass mye at det ikke holder med truseinnlegg.
Blødningene har vært så store at jeg fikk en medisin som heter Cyklokapron, denne har hjulpet for nå er det en drøy uke siden det har kommet ferskt blod. Kanskje du kan nevne den neste gang du er hos legen.
Jeg ble også sykmeldt og fikk beskjed om å ta det med ro, det er vanskelig å vite hva som faktisk hjelper, men det er noe med å føle at man gjør det man kan for at det skal gå bra.
Det er utrolig skremmende å blø, men nå som du vet hva det er så kan du tillate deg å være optimistisk, det er gode prognoser når det gjelder denne typen morkaketrøbbel[;)]

Lykke til videre

Back
Topp