Store basseng og tilbehør

Denne har vi plass til i hagen. Godt med myk bunn [emoji16]

336f27e5b93c71606c50cfbe18f9a089.jpg

Ca samme størrelse som oss. Men har ikke now tilbehør til

Har et stort basseng. Men ikke noe tilbehør. Kan jeg få en kort opplæring i hva det tilbehøret gjør?

Hører du sier det, men kjenner flere som er veldig fornøyde :)

Spørs så klart på hvordan effekt man ønsker da med tanke på varme oghbor stort bassenget er. På de største bassengene lar det seg faktisk ikke gjøre å få god temp (over30) med disse[emoji20]

Har et stort basseng. Men ikke noe tilbehør. Kan jeg få en kort opplæring i hva det tilbehøret gjør?

Hvor stort har du? (Liter)

Vi har følgende:

Sandfilterpumpe: for å holde vannet rent og frott for bøss

Bunnstøvsuger: for å bli kvitt skitt på bunn

Varmeveksler: varmer vannet til ønsket temp, her må man se på effelt i kw i forhold til stlrrelse på bassenget, vår pumpe er på 8kw og varmer vannet opp til 38 grader, vi pleier å holde det på 32-34 hele sommeren.

Saltvannsklorinator: denne gjør om vannet til klor etter at man har hatt i salt, dette er mye mer effektivt enn klortabletter osv, dette systemet sjekker vannet 4ganger i døgnet og skrur seg på ved behov. Vi bytter ikke vann hele sommeren fra mai til august/september

Ellers har vi jo, tempmåler, stige, isoleringsduk, sikkerhetstrekk[emoji106]

Hvor stort har du? (Liter)

Vi har følgende:

Sandfilterpumpe: for å holde vannet rent og frott for bøss

Bunnstøvsuger: for å bli kvitt skitt på bunn

Varmeveksler: varmer vannet til ønsket temp, her må man se på effelt i kw i forhold til stlrrelse på bassenget, vår pumpe er på 8kw og varmer vannet opp til 38 grader, vi pleier å holde det på 32-34 hele sommeren.

Saltvannsklorinator: denne gjør om vannet til klor etter at man har hatt i salt, dette er mye mer effektivt enn klortabletter osv, dette systemet sjekker vannet 4ganger i døgnet og skrur seg på ved behov. Vi bytter ikke vann hele sommeren fra mai til august/september

Ellers har vi jo, tempmåler, stige, isoleringsduk, sikkerhetstrekk[emoji106]

Mye ga du for dette og hvor kjøpte du alt? Kunne tenkt meg basseng, men mannen mener det er mer jobb en kos [emoji28]

Mye ga du for dette og hvor kjøpte du alt? Kunne tenkt meg basseng, men mannen mener det er mer jobb en kos [emoji28]

Hadde vi visst det vi vet i dag og startet nå hadde det blitt knallbra med en gang og lite jobb vil jeg si. Men vi som mange andre dreit oss ut en del på dårlig utstyr før vi klarte å få det slik vi ønsket.

Mitt råd, selv om mange mener de er supre er å droppe billigmerkene (intex, bestway) når det gjelder pumper.

Vi har intexbasseng, kjøpt på 40% på toys r’us og rommer 19000liter vann, det er knall bra for både store og små.

Pumpene har vi kjøpt hos bassengspesialisten, like greit å bare kjøpe der og bruke noen 1000ekstra for disse pumpene holder i mange år (med garanti) og leverer det de lover mtp varme i vannet og effekt på filteret[emoji5]

Mener vi betalte:

Basseng: 4500,-
Varmer: 5500,-
Sandfilter:3400,-
Saltvannsystem: 3500,-
Salt: 200,-
Sand:300,-
Støvsuger: 3000,- (denne hadde vi klart oss uten)

Ellers betaler vi 500 elstra i vannavgift i året pga fylling av bassenget.

Nei ikke stort. Er plass til en 3 meter trampoline, dette bassenget, og et hagemøbelsett. Da er det ikke så mye mer å gå på [emoji13]

Kan ikke stappe det mer heller liksom [emoji23]
Litt mindre hage enn oss da kanskje, men vi har ikke så stor vi heller altså.

Spørs så klart på hvordan effekt man ønsker da med tanke på varme oghbor stort bassenget er. På de største bassengene lar det seg faktisk ikke gjøre å få god temp (over30) med disse[emoji20]
Jeg kjenner 3 mrd større bassemg enn oss pg de hat 30 grader,varmere enn det vil jeg ikke ha uansett.

Hadde vi visst det vi vet i dag og startet nå hadde det blitt knallbra med en gang og lite jobb vil jeg si. Men vi som mange andre dreit oss ut en del på dårlig utstyr før vi klarte å få det slik vi ønsket.

Mitt råd, selv om mange mener de er supre er å droppe billigmerkene (intex, bestway) når det gjelder pumper.

Vi har intexbasseng, kjøpt på 40% på toys r’us og rommer 19000liter vann, det er knall bra for både store og små.

Pumpene har vi kjøpt hos bassengspesialisten, like greit å bare kjøpe der og bruke noen 1000ekstra for disse pumpene holder i mange år (med garanti) og leverer det de lover mtp varme i vannet og effekt på filteret[emoji5]

Mener vi betalte:

Basseng: 4500,-
Varmer: 5500,-
Sandfilter:3400,-
Saltvannsystem: 3500,-
Salt: 200,-
Sand:300,-
Støvsuger: 3000,- (denne hadde vi klart oss uten)

Ellers betaler vi 500 elstra i vannavgift i året pga fylling av bassenget.

Ser prisen vil bli litt uansett? Hvor lenge holder alt dette da? :)

Jeg har sett litt på denne pakken, og kunne tenkt meg å bygd den inn i verandaen vår. Men det blir dyrt uansett fant jeg ut [emoji23]
Erfaringer med denne pumpen og hvor mye jobb er det å få holdt vannet rent?
https://www.basseng.no/basseng/stal...antis-rund/atlantis-basseng-pakke-rund-350132

Ser prisen vil bli litt uansett? Hvor lenge holder alt dette da? :)

Jeg har sett litt på denne pakken, og kunne tenkt meg å bygd den inn i verandaen vår. Men det blir dyrt uansett fant jeg ut [emoji23]
Erfaringer med denne pumpen og hvor mye jobb er det å få holdt vannet rent?
https://www.basseng.no/basseng/stal...antis-rund/atlantis-basseng-pakke-rund-350132

Dette så bra ut, og jeg har handlet hos basseng.no og har erfart at de er flinke[emoji5] hadde nok vurdert å kjøpe denne i tillegg[emoji106] pumpene holder lenge, mener våre har 5 års garanti

IMG_9402.jpg

Dette så bra ut, og jeg har handlet hos basseng.no og har erfart at de er flinke[emoji5] hadde nok vurdert å kjøpe denne i tillegg[emoji106] pumpene holder lenge, mener våre har 5 års garanti

Vis vedlegget 260068

Ja, så litt på denne varmepumpen også.
For det blir ikke veldig varmt i Norge [emoji23]
De virket som de var seriøse i det minste, men jeg har en jobb med å overtale min mann [emoji28][emoji85]
Ikke like ivrig som med der [emoji23]
Godt å høre, greit å vite litt og jeg er ikke så god på vannkjemi [emoji41]

Vi har et rundt Easy set-basseng fra Toys R’Us på terrassen, 244x76. Til det har vi en filterpumpe (den som er nevnt over i tråden), trekk, varmeslynge som varmer opp vannet, stige pluss badeleker. Og noe kjemikalier de anbefalte.
Alt i alt kom dette på ca. 2000kr :)

Ja, så litt på denne varmepumpen også.
For det blir ikke veldig varmt i Norge [emoji23]
De virket som de var seriøse i det minste, men jeg har en jobb med å overtale min mann [emoji28][emoji85]
Ikke like ivrig som med der [emoji23]
Godt å høre, greit å vite litt og jeg er ikke så god på vannkjemi [emoji41]

Tenker med størrelsen på bassenget dere virderer bør dere ha 6 eller 7kw i pumpen. Husk at dette er luft/vann så pumpe bruker lufta som «verktøy» til å varme bassenget, det vil i prinsippet si at om det er veldig kaldt ute vil ikke pumpa yte noe særlig, så kam være lurt å ha pumpa under plattingem eller inne om mulig. Vi har selv en varmekolbe, den varmer likt uansett vær ute men bruker mer strøm[emoji5]

Tenker med størrelsen på bassenget dere virderer bør dere ha 6 eller 7kw i pumpen. Husk at dette er luft/vann så pumpe bruker lufta som «verktøy» til å varme bassenget, det vil i prinsippet si at om det er veldig kaldt ute vil ikke pumpa yte noe særlig, så kam være lurt å ha pumpa under plattingem eller inne om mulig. Vi har selv en varmekolbe, den varmer likt uansett vær ute men bruker mer strøm[emoji5]

Skal vi ha dette så må det bygges inn, må få tegnet det opp for å se om det kan bli bra dette. Og jeg må undersøke om vi må søke[emoji85]For det blir nærme nabogrensen [emoji15]
Pakker dere ned alt for vinteren? For det var dette jeg likte med bassenget jeg så på, bør stå med litt vann hele året [emoji16]

Skal vi ha dette så må det bygges inn, må få tegnet det opp for å se om det kan bli bra dette. Og jeg må undersøke om vi må søke[emoji85]For det blir nærme nabogrensen [emoji15]
Pakker dere ned alt for vinteren? For det var dette jeg likte med bassenget jeg så på, bør stå med litt vann hele året [emoji16]

Stålplatebasseng bør ikke tømmes, da kan de dette sammen så dette dere har sett på må stå oppe. Alle basseng som senkes eller bygges inn slik atman får adgang via bakkeplan må søkes om, dette fordi dere må følge sikkerhetsregler, om noen f.eks går inn på deres tomt i fylla og drukner kan dere være ansvarlige uten tillatelse. Veldig heit og svart/hvitt det der[emoji848]

Vi har vårt i hagen på en platting. Så vi tar ned alt hvert år.

Back
Topp