Storbyferie

vampyria

Forelsket i forumet
Jeg og mannen lurer på om vi skal ta oss en storbyferie i sommer, sånn type torsdag til søndag alene [:)]
Det blir vell i grunn bryllupsreisen vår, 2 år etter [8D]
Men vi er så i tvil om HVOR vi skal dra...
Roma er jo en by vi VELDIG gjerne har lyst til, men da vil jeg iallefall ha en hel uke da det
er så mye å oppleve der, samt alle byene i rundt [:)]

Så.. har dere noen gode tips om hvor vi skal dra? Og gjerne kom med hvorfor [:)]

(jeg rydda i skapene forrige uke, og der fant jeg ett reisegavekort på 5000 som vi fikk
i bryllupsgave.. Litt greitt å bruke det også [8D])

Så gøy da! Blir nok supert :) Har hørt mye positivt om Brehmen i det siste, folk jeg kjenner er veldig fornøyde med reisemålet. Ellers er jo London en klassiker, Thallin har kjekke priser på spa har jeg forstått, eller hva med Praha? Vi var i stockholm i februar, veldig fin by det også. København skal også være helt topp har jeg førtstått.

Tar visst ingen ende dette ;)

Kos dere på tur!

Oi, vanskelig!

Roma er nydelig da, og dit kan man dra mange ganger! Ellers har jeg hørt at Firenze er utrolig bra og. [:)]
Har vært i Tallin, fin by hvor man får mye for pengene. Dublin var jeg på jentetur i fjor, veldig koselige folk og koselig by!

Paris, Barcelona, Praha, Budapest er byer jeg har høyt på ønskelista om dagen.
Eneste byen vi ikke har vært veldig fornøyd med var faktisk Amsterdam. Føltes litt møkkete og slitt der. Men vet mange som liker seg der og da, så mulig vi var litt uheldige!

Åååå, jeg vet om så MANGE!!! F.eks Barcelona? Nordmenn ELSKER Barcelona! Eller hva med historiske Krakow? Tallinn er nevnt, bo i romantiske gamlebyen og spis bjørnekjøtt på middelalderrestaurant [:)] Riga er vakkert og billig. Helsinki er nært og flott. Dublin er utrolig sjarmerende. Eller min aller største hovedstadsfavoritt: Amsterdam - FOR en herlig by! Eneste storbyen jeg tenkte at jeg MÅ tilbake til, fantastiske bygninger, spennende severdigheter og så vakker at den bare tok pusten fra meg 

Ja, glemte Budapest - har ikke vært der selv, men vet om mange som bare elsker den byen! 

ORIGINAL: Mamma sitt gull

Jeg hadde definitivt valgt Roma!! Jeg har vært der tre ganger og skal definitivt tilbake. Det er bare en helt utrolig by......en by man aldri blir lei. Jeg syntes torsdag til søndag/mandag er helt fint for en reise dit. det er så mye og se og gjøre der at det er egentlig fint å ta den i mindre porsjoner ellers klarer man ikke å fordøye alt og kan fort gå litt "lei".

Vi bodde på et utrolig koselig hotell siste vi var der. Veldig sentralt, men likevel litt "bortgjemt" sånn at det ikke var støy. Skal prøve å finne ut hva det heter om du vil?

Roma er iallefall byen i mitt hjerte [:D]

Gjerne det!!
Har ikke all verdens penger denne sommeren, så vi får se om turen går dit [:)]

ORIGINAL: 2juniskatter!

Så gøy da! Blir nok supert :) Har hørt mye positivt om Brehmen i det siste, folk jeg kjenner er veldig fornøyde med reisemålet. Ellers er jo London en klassiker, Thallin har kjekke priser på spa har jeg forstått, eller hva med Praha? Vi var i stockholm i februar, veldig fin by det også. København skal også være helt topp har jeg førtstått.

Tar visst ingen ende dette ;)

Kos dere på tur!

Vi var der kjapt for 5 år siden, og skal dit en hel uke til sommeren [:)] Besøke bror til mannen! Det blir gøy [:D]

Jeg bare elsker roma, krakow (gamlebyen) og praha [:D]

Jeg har vært i Budapest mange ganger, byen er jo bare to timer (med tog) unna hjemmebyen min [:D] STOR by, virkelig. Og Praha var jo hovedstaden i hjemmlandet mitt i 20 av mine år, så det kan jeg også anbefale av egen erfaring [;)]

Ellers elsker jeg Paris og Stockholm!

Men jeg har desverre aldri vært i Spania...

Du må skrive når dere har bestemt dere [:D]

Jeg anbefaler Barcelona, Amsterdam(har vært der tusenvis av ganger), og Praha som topp 3 av plasser jeg har vært i Europa... Ellers likte jeg også Riga, Tallinn, Hamburg, Dublin, og Berlin veldig godt! Om dere skal dra i nærheten så elsker jeg København, men det er kanskje ikke helt det dere er ute etter;) London er også fantastisk, men mest for shopping og jenteturer synes jeg... Ikke som reisemål for en kjærestetur:)
Lykke til med valget og vi må få høre når dere har bestemt dere:)

Back
Topp