Storbarnsavdeling i bhg!

xlissx

Forumet er livet
Nathaniel hadde sin første dag med tilvenning i dag!
Han skulle egentlig ikke ha flytta opp før til høsten, men de vil flytte han tidligere så han begynner etter jula [:)]
Det gikk kjempefint, ei fra avdelinga hadde fulgt han opp, men han sprang fra henne med en gang for å leke med de andre barna [8D]
Håper han vil trives der!

Flere som har begynt på avdeling med større barn?

vurderte å søke henne over ja for hu får ikke nok stimuli på småbarn føler jeg, men sambo mente det ikke er nødvendig da så vi vrnter til høsten

Jeg merker på T at han er blitt mer "baby" igjen etter at han ble eldst så jeg gleder meg litt til han skal på storbarnsavdeling.
Renger ikke med at det blir før høsten uansett da.
Trives veldig godt på småbarnsavdelingen også. Så blir nok litt kjedelig å flytte over også[8D]

her har det vært bare 1 avd, så gutten her har gått sammen med store unger hele tiden, og det merkes! mye tøffere enn de jevnaldrende som kommer tilflyttende.

nå har vi fått 0-2 avd også,så der skal lillesøster starte etter jul[:)]

men om gutten her skulle gått i 0-2 avd ser jeg at det hadde nok blitt rimelig kjedelig.

Her hos oss ble Amalie flytta opp i august, og det har gått kjempefint! Er veldig glad for at ho ble flytta, for ser ho trenger mer action enn de har inne på liten avdeling. Men var ikke alle barne født i 2008 som ble flytta på, for de var ikke modne nok til det. Så her så de an hvem som passa til det og ikke. [:)]

Vesla vil veldig gjerne begynne på "stor", men det blir nok ikke hennes tur før til høsten. De har begynt å flytte over etterhvert som det blir ledig plass, men det er mange barn som har bursdag i perioden januar-april på småbarnsavdelingen, og det virker som om de tar det etter tur.

Hun er mye inne på avdelingen til søsteren uansett da, de har perioder på dagen hvor det er litt åpent mellom avdelingene, og f.eks. spiser de to søstrene alltid frokost sammen, og som regel gjør de det på storesøsters avdeling. Det hender ganske ofte at jeg finner henne der på ettermiddagen også.

Jeg husker godt når storesøster begynte på stor avdeling på forsommeren da hun var 3 år. Jeg syntes det var litt "skummelt" å skulle forlate det beskyttende miljøet på småbarn (flere ansatte per barn, mer kos, omsorg og stell), men vi merket etter få dager at det var bra for utviklingen hennes å få noen å strekke seg etter. Plutselig begynte jeg å tenke på småbarnsavd. som "zombieland"...

Ikke enda, men hun har veldig lyst...
Etter at lillebror en annen 1 åring starta i november flytta de over 2 andre jenter født i 08, og hun vil være sammen med de.. sagt fra i bhg, og hun er noe sammen med de, men ikke fullt. Av hensyn til lillebror vil de ha henne der litt til.

ORIGINAL: _Nanne_

Jeg merker på T at han er blitt mer "baby" igjen etter at han ble eldst så jeg gleder meg litt til han skal på storbarnsavdeling.
Renger ikke med at det blir før høsten uansett da.
Trives veldig godt på småbarnsavdelingen også. Så blir nok litt kjedelig å flytte over også[8D]

Nathaniel har også blitt "baby" i det siste, og jeg tror nok det er fordi det er så mange små på avdelingen.. Håper han slutter med det nå når han blir flytta!

ORIGINAL: brownie*

Min har gått siden august og det går fint!! Er perioder han ikke vil i bhg men så har han kjempe lyst igjen[8D] merker forandring på adferden hans, er mye pang pang, truing +++ men sånn er det vel! Det mest positive er utvikling i språket syns jeg[:D]

off, gleder meg ikke akkurat til den herjinga kjenner jeg [8D]

Back
Topp