STOR vaffelrøre..hjelp!!

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Fant en oppskrift på stor vaffelrøre men det står ikke i oppskriften når jeg skal ha i smøret, bakepulver og sånt??

Kommer ikke inn på siden så jeg får delt oppskriften selvfølgelig..men det står kun visp egg og sukker, bland melk og mel vekselvis..men det skal være i 500g smør og litt hjortesalt og bakep osv..når skal jeg ha i det?

500 gram smør smeltes, og har nok ikke så mye å si når du har det i, jeg har det alltid helt sist..

hjortesalt har jeg aldri brukt, men regner med du kan ta det samtidig som du tar litt av melet. Jeg har alltid bakepulver og sånt sammen med litt mel når jeg blander det inn. 

Når du har i de forskjellige tingene har ingenting og si, men ta i smøret til sist..! Har du i smøret først og det er varmt risikerer du smørklumper når du heller i den kalde melka..! Ikke at det er farlig heller da :))

*Benedicte* skrev:
500 gram smør smeltes, og har nok ikke så mye å si når du har det i, jeg har det alltid helt sist..

hjortesalt har jeg aldri brukt, men regner med du kan ta det samtidig som du tar litt av melet. Jeg har alltid bakepulver og sånt sammen med litt mel når jeg blander det inn. 

Ok, vet ikke hva det hjortesalt greiene er til men det har jeg i lappene jeg lager så blir kanskje luftige? er no kvinne lag greier oppskrifta er fra så de er vel ok vel..

Frk.MammaMor skrev:
Når du har i de forskjellige tingene har ingenting og si, men ta i smøret til sist..! Har du i smøret først og det er varmt risikerer du smørklumper når du heller i den kalde melka..! Ikke at det er farlig heller da :))

Ser nå at det står mel til passende røre hva er passende røre? tykk?

Rebecca85 skrev:

Frk.MammaMor skrev:

Ser nå at det står mel til passende røre hva er passende røre? tykk?

Passende røre er ganske tykk ja. Men, for meg er det veeeeldig vanskelig å forklare over nett. Kanskje noen andre klarer det?

Back
Topp