Stor unge (dere som har unger som er 3+)

sølvi86ogTheaIrene

Forumet er livet
Vi har vært på kontroll med Thea og hun er 2 år og 4 månder nå og er 99,5 cm og 18 kg
Hun er like stor som 4-åringer ca sa HS.

Men til poenget er jo at de sier at de skal sitte baovervendt i bilstol til de er 4 år,så nå som hun er like stor som en 4-åring så vurdere jeg å flytte henne framovervendt for hun begynner å klager,hva synes dere?

Jeg synes du skal droppe den tanken...

Jeg ville ikke gjort det. Grunnen til at de anbefaler bakover frem til de er fire, er at hode er forholdsmessig større enn kroppen hos små barn, i forhold til større barn og voksne. Så selv om du har ei stor jente, er nok ikke forholdet mellom hodet og kroppen som hos en fireåring.

ORIGINAL: Solstrålenes mamma

Jeg ville ikke gjort det. Grunnen til at de anbefaler bakover frem til de er fire, er at hode er forholdsmessig større enn kroppen hos små barn, i forhold til større barn og voksne. Så selv om du har ei stor jente, er nok ikke forholdet mellom hodet og kroppen som hos en fireåring.

Takk for rådet,da flytter jeg henne ikke enda,bar vis hun begynner å klage men det har hun ikke gjort enda heldigvis

min gutt som er født oktober 08 vi har han andre veien. ¨hadde snudd henne om hun har begynt å klage.

Min gut (født oktober 06) sitter fremdeles bakovervendt.
Han klager litt til tider, men blir ikke snudd enda

ORIGINAL: elias sin mamma

min gutt som er født oktober 08 vi har han andre veien. ¨hadde snudd henne om hun har begynt å klage.

selv om du har tatt en dårlig avgjørelse behover ikke det å bety at du bør anbefale det til andre.

ORIGINAL: turbo trash

selv om du har tatt en dårlig avgjørelse behover ikke det å bety at du bør anbefale det til andre.

den var unødvendig!!

Da er hun bittelitt mindre enn vår gutt, når han var på 2-årskontroll.

Han satt bakovervendt til han var 4 år. Da var han 112 cm og 22 kg.

Jeg ville ventet med å snu henne.
Skjellettet er jo ikke sterkere enn alle andre 2-årngers, selv om hun er lengre og tyngre

Her er jenta over 1meter, 2,5år gammel. 15kg.
Hun skal ikke snues.

En av ungene i bhg som er 5år er like lang som henne, og jeg tenker heller at HAN burde sitte bakover isteden for at HUN kan sitte frem. ( Han er liten da ).

Jeg har en på en meter og 16,5 kg. Men han har sittet fremover ei stund nå. Han blir 3 om to uker. 

det syns jeg ikke du skal.. selv om hun er lang, betyr ikke det at skjelettet er noe sterkere enn andre barn på 2 år.. ergo bør du følge anbefalingene fra TT.
T satt bakovervendt til han var 4. Nå er han snart 4.5, veier 19,5 kg og er snart 110 lang.. Null problem å sitte bakover ennå, men en viss mamma sa at han kunne få sitte andre vei når han ble 4.. og T har klisterhjerne, så da måtte jeg bare holde løftet mitt

Datteren min på 2,5 er vel å regne som lang hun også 96,5 cm og 15 kilo.
Hun har sittet forovervendt en stund. Pga hun ble kvalm og utilpass ved å sitte bakovervendt.

Skyt meg dere som vil, men selv om noe er anbefalt er det ikke lovpålagt. Så når datteren min klager og har det fælt og jeg kan snu henne, ja da gjør jeg det. Og det var en god avgjørelse for oss.

Så som svar på HI, følg magefølelsen din. Jeg støtter deg uansett

ORIGINAL: **vimsa**

Herregud hva er det for et svar???????

God-dag mann økseskaft svar.

Fint vær ute?
Nei, den er rød!!

Gjør det som er best for deg og jenta di, uansett hva andre måtte mene!

Både min 4-åring og min 2-åring sitter forovervendt, fordi at det er det beste for mine barn! Min 2-åring mistrivdes så med å sitte bakovervendt at det var et helvete, selv på korte turer. Nå sitter hu forovervendt og er blid og fornøyd.

ORIGINAL: **vimsa**

Herregud hva er det for et svar???????

alle vet at det ikke er anbefalt å sette en på 2 år og 4 mnd forovervendt, jeg mener at selv om hun da fortsatt velger å gjøre det så behøver man ikke å anbefale det til andre. min mening.

Gutten min født okt 05 sitter fremdeles fint bakovervendt i ett britax twe sete- er ikkje sikker kor lang han er,men han er 20 kilo ca[:)]

MINST til 4 år ja - helst så lenge som mulig, gjerne over 4 år også.[;)]

Kommer til å flytte henne framovevendt når hun begynner å klage,men tror ikke jeg kommer til å flytte henne enda[:)]

Hele poenget var at siden jeg har ei så stor jente så kanskje det var best for henne andre veien,men siden de fleste sier det med skjelett å slikt skal jeg ikke flytte henne [:)]

jeg har en 5 åring som er 108 cm og 21 kg, satt bakover inntil 3 mnd siden[:)]

Back
Topp