Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Er i uke 18+4 idag og kjenner på at jeg skulle ønske magen min var mer synlig. Har dere sommer førstegangsfødende fått mage ennå? Jeg har ikke fått noe ennå. Kanskje fordi jeg også har hyperemesis.
Er kommet en kul som definitivt er mer enn bare ribbefett men er nok bare tidlig stor.
Like vanlig å ha flat mage til nå. Men popper straks opp skal du se
Jeg har fått en kul, men den synes best når jeg ligger på ryggen. Når jeg står så kommer liksom alt annet litt ut også og da ser jeg bare litt smålubben ut har litt ekstra på magen, men ikke mye
Jeg er førstegangs, 16+3, og har nå begynt og få masse kommentarer typ "åååå, babymagen har kommet!!" osv Nå var jeg på grensa til undervektig før jeg ble gravid, i tillegg til at jeg har noe jeg vil tro er unormalt kort overkropp, så jeg tror egentlig baby og magen har kun ett valg, og det er å vokse utover
Jeg har ikke hyperemesis tror jeg, jeg bare spyr mye og er kvalm stort sett, men har sluppet og måtte legges inn og sånn, så satser på at det går over av seg selv etterhvert
Kjenner forresten mange der det først har begynt og bli babykul rundt uke 20 eller senere så vidt jeg husker, så tror det er helt normalt og ikke ha noe særlig mage enda
Tro meg - du kommer til å «angre» på at du ønsket deg stor mage tidlig om litt det blir tidsnok tungt nok!
Men jeg husker magen stakk seg frem som en liten kul rundt uke 18-19 sist gang. Tynn som ei flis da. Men kunne like så godt vært oppblåst mage. Men rundt uke 21-22 tror jeg ingen var i tvil om at det var gravidmage. Jeg ser tilbake å tenker at den perfekte størrelsen var rundt uke 24-28, så ble det bare tungt..
Første svangerskap hadde jeg på meg bunad uten problem da jeg var halvveis, og ingen så noe som helst. Nå har jeg mage, selv om jeg ikke har tynn fra før. Har hyperemesis og gått ned 10 kg, så føler magen er det som nå stikker ut! Er 16+1 idag
Hadde hypermesis til jeg var rundt 5 mnd på vei i første svangerskap. Fikk ikke skikkelig mage før jeg var 7 mnd. på vei. Husker jeg syns det var litt sårt. To uker før termin pekte folk på magen min og sa sånn: Se der ja! Du har enda en goood stund igjen enda du!
Husker jeg syns det var kjipt.
Nå er jeg 20+3 og hypermesisen har gått over til håndterlig kvalme. Magen min nå derimot, er på størrelse med da jeg var 7 mnd på vei første gang. Er redd magen (og jeg) kommer til å bli gigantisk denne gangen
Begge deler er like normalt.
Noen har store mager, andre har små.
Det viktigste er at magen/symfysen din følger kurven sin og at babyen inni der vokser som den skal. Størrelsen på magen kommer ofte også litt an på hvordan babyen ligger inni der. Det er lett å sammenligne seg med andre, men alle kropper er forskjellig.