Stor mage

ModernFamily

Andre møte med forumet
Flere som har fått stor mage? Er andregangs og 18 uker i morgen. Vet det bare er en leietaker inni magen, men har likevel fått så innmari stor mage! Selv synes jeg det er koselig, men misliker å få så mange kommentarer på hvor utrooooolig stor mage jeg har :/ føler meg jo direkte tjukk og ulekker når de sier det og de samtidig sperrer opp øynene. Flere som opplever dette? Og evt hat noen trøstende ord til hormonell preggo? ;)

Jeg er lita, men har også fått ganske stor mage nå. Kontordama på jobben min utbrøt: er det der 17 uker?? Omg- you're gonna be huge!!! Takk for den.. jeg er annengangs, men er jaggu ikke så stor at man trenger å bli sjokkert for det?!! Jeg bryr meg ikke så veldig. Jeg elsker at magen vokser! Har hørt flere annengangs si at den vokser veldig i starten, men så roer det seg litt.. ikke vet jeg.. men blås i dem.. Du er fin uansett❤️

Jeg venter nr 3 og har ganske stor mage nå. Er 18+1. Nå er jeg feit fra før da, så var veldig redd jeg ikke ville få noe fin gravidmage denne gangen. Jeg har gått ned i vekt hittil i svangerskapet, og magen vokser som bare det.

I de to tidligere svangerskapene var jeg normalvektig, men siden jeg er lav ble magen stor tidlig, noe jeg fikk høre fra kjente og ukjente. Ble rett og slett møkklei. Denne gangen får jeg nok høre det også tenker jeg.. Er man lav vil magen se større ut fordi den må vokse utover i stedenfor oppover også. Også vokser den litt i rykk og napp. Her ble den stor over natta når magemusklene delte seg.

Jeg har veldig stor mage og hadde det med første også. Ble ikke noe unormalt stor på slutten fordet, så det kan jeg trygt slenge i fleisen på folk dersom det skulle komme noen kommentarer denne gangen. Ble så nervøs sist da folk sa jeg kom til å bli enorm. Nå kjenner jeg at det provoserer. Jeg vet jo hvor lett det er å si ting som er litt uheldig, men da er det jommen lov til å svare og :)

Jeg har veldig stor mage også:-) hadde det med de 2 første også, så var forventet denne gangen også. Er 17 uker idag og dette bildetble tatt i uke 14, så er større idag.....
ImageUploadedByBV Forum1446281418.749664.jpg

Ta en titt på våre magebilder tråden så ser du fort at du ikke er alene :-) jeg tror folk overdriver litt med sine kommentar da det plutselig blir så veldig synlig og uvant. Jeg er glad i gravidmagen min og et bare 15 uker :-)

Jeg føler også at jeg er enorm... Er17 uker og magen er allerede litt i veien. Nesten litt redd for hvor det her skal ende. Men ser jo også inne på den tråden våre magebilder at det er stor forskjell i hvordan magene våre ser ut og vokser, så trøster meg med at det kanskje ikke er så ille som jeg tror :)

Jeg fikk veldig fort mage, og da skikkelig gravidmage denne gangen! Men fra uke 14 stoppet det litt opp, syns nesten den krympet litt :p nå er den normal størrelse på ;)

Jeg er førstegangs og får masse komentarer på at jeg er blitt så stor så fort, eller den her " jøss du har har jo skikkelig mage allerede joh!, da blir du nok stor" ikke så morro å høre.. føler meg som en elefant selvom jeg kanskje ikke er det :)

Jeg tror jeg denne gangen kommer til å si at jeg ikke synes det er noe hyggelig med sånne kommentarer. Det gir liksom ikke noe positivt. Folk snakker noen ganger som man er freaky big liksom. Tosker.

Syns sånne kommentarer er skikkelig kjipe for jeg er jo egentlig glad det syns jeg er gravid og ikke tykk.. MEN dette er tredje og siste gang så vettu hva; shit au - driter i "dem", lar magen vokse og spiser det jeg vil:p
Gikk opp 20kg med de to første og var kjempestor, men savnet magen da den ble borte og kiloene var også borte etter noen uker.
Så mitt råd: blås i misunnelige kommentarer som ikke vet bedre og nyt magen uansett størrelse! Du gror jo faktisk barn!!! :) :)

Jeg gikk opp bare 12 kg sist og jeg er veldig lang, uansett om man er kort, lang, spinkel eller frodig så er det alltid mye ufiltrert folk slenger ut av seg. Til meg sist ble det liksom sagt sånn - du har det bare på magen du! Det var vist freaky det og liksom. Oh my gawd, hva er det folk tror jeg driver med liksom, spiser meg big? Hallo jeg er graviiiid liksom :-)

Jeg har det motsatt, folk kommenterer at jeg har så liten mage til å være over 18 uker på vei :p håper magen kommer frem mer tydelig snart jeg ❤️ dere må alle være stolte av gravidmagen, den er flott uansett størrelse! :D

Jeg har fått ganske stor mage og er 17+0 nå. Jeg har lest at det tar 7 år fra fødsel til magemuskler etc er på samme stramhet som før (uansett hvor liten eller stor mage man har etter fødsel) og at magen slipper seg derfor raskt med barn 2 etc. I tillegg er jeg liten av vekst og da blir magen veldig tydelig fort. Jeg trives med magen stort sett, men toåringen er nok ikke like glad ;)

Venter Nr 3 (er 17+3) og har tydelig mage. Men i går hadde eg mannen sin joggebukse og strikkejakke på meg. Mitt kle skap er ikkje gravidvenlig enda:p men eg og fikk kommentar i går. Wow nå såg du svær ut. Har du vokst over natta..
Eg blir sur. For ingen komenterer slike ting til dei som ikkje er gravid. Og eg sliter med og godta at kroppen vokser. Merker at det er ikkje kun magen som har vokst heller. Så for meg eg det eg tema kun eg kan snakke om. Har alltid hatt problem med og godta spesielt magen min. Ser nå etter eg har vore gravid at magen min var perfekt før.. Men får ikkje den magen tilbake heller. Folk kan mene va dei vil. Men hold det for seg selv!

Jeg har sagt noe om det tidligere i en eller annen tråd at jeg egentlig tenkte at mennesker som kommenterer magen min når jeg blir gravid er bare koselig, men så ble jeg utsatt for det ganske tidlig i svangerskapet med beskjed om at det nok måtte være to der inne og opplevde det ganske ubehagelig. Hun la også hendene sine på magen min... En vilt fremmed dame... Og jeg ville bare krympe ned i et hull og forsvinne... Følte meg rett og slett tråkka på eller invadert...

Vet med meg selv før jeg ble gravid så har jeg også kommentert mager til nærme venninner. Og ser men en gravidmage på gata ser man kanskje litt ekstra... I mitt tilfelle har det handla om for det første nydelige mager og et ønske om selv å få en slik mage en dag...

Har jo aldri vært vondt ment! Og det tror jeg ikke de som kommenterer mener heller... Men så er vi i tillegg litt ekstra sårbare når magen begynner å vokse og hormonene raser...

Sannheten er jo at vi bærer på et vidunder og alle har nydelige mager, store som små...

Dette ble langt...

Jeg er 16 uker på vei, og har ikke fått antydning til mage. Det er sårt, det også! Veldig mange som sier "kunne aldri gjettet at du var gravid", "er du sikker på at det er noe inni der?". Det hjelper ikke å høre når man går og er bekymret selv for om det virkelig er noe der inne!

Jeg er annengangs, og på førstemann vistes det ikke før i uke 19-20, så tar det sånnsett med ro. Generelt bør folk la være å kommentere størrelsen på andres mage - gravid eller ei!!

Jeg er 16 uker på vei, og har ikke fått antydning til mage. Det er sårt, det også! Veldig mange som sier "kunne aldri gjettet at du var gravid", "er du sikker på at det er noe inni der?". Det hjelper ikke å høre når man går og er bekymret selv for om det virkelig er noe der inne!

Jeg er annengangs, og på førstemann vistes det ikke før i uke 19-20, så tar det sånnsett med ro. Generelt bør folk la være å kommentere størrelsen på andres mage - gravid eller ei!!

Ja ikke sant... Den med mye mage ønsker seg kanskje av og til mindre og den med mindre mage ønsker seg større... Alt er jo like normalt, men nok engang den sårbarheten da.... Og så er kanskje mange av oss litt sårbar når det gjelder magestørrelse uansett gravid eller ikke gravid... Å kommentere kropp generelt er vel kanskje en uting... Iallefall om man ikke har noe fint å si :)

Flere som har fått stor mage? Er andregangs og 18 uker i morgen. Vet det bare er en leietaker inni magen, men har likevel fått så innmari stor mage! Selv synes jeg det er koselig, men misliker å få så mange kommentarer på hvor utrooooolig stor mage jeg har :/ føler meg jo direkte tjukk og ulekker når de sier det og de samtidig sperrer opp øynene. Flere som opplever dette? Og evt hat noen trøstende ord til hormonell preggo? ;)
jeg fikk stor mage kjempe fort. men var veldig oppblåst og hadde treg mage, så det hjalp vel på størrelsen :P allerede uke 10 hadde eg mage, og er nå 19+3 og ser ut som eg er 6mnd på vei :P venter på nr 2, og mange sier at det er vanlig å blir større med nr2 :P

Back
Topp