Stor mage?

lille lou

Elsker forumet
Har til nå ikke vært plaget av disse gravidhormonene som gjør humøret ustabilt.
Men de siste dagene har jeg merket litt til dem, ja...[&:]
I dag var det en som spurte hvor langt jeg er på vei, og hun var såååå overrasket over hvor stoooor en mage jeg har![>:]
Jeg tok meg skikkelig nær av det, altså![:(] *snufs*
Jeg syns ikke jeg er såååå stor.... Begynte ikke å bruke mammabukse før i slutten av uke 19.
Og dessuten veier jeg mindre nå enn før jeg ble gravid.

Er det fler som syns det er ubehagelig når folk uttaler seg sånn?

vil egentlig gjerne ha stor mage jeg da. noen som sa til meg at "jasså? er du snart 6 mnd på vei? da var du ikke stor!!!!!" og DA ble jeg litt snurt! hehe. men vi er forskjellige og reagerer på forskjellige ting:) jeg har hyt symfysemål, så magen er mer enn stor nok. men du får prøve å tenke positivt på det, at magen din bare er et tegn på at bebisen din har fått seg et stooort fiiiint hus inni der:) og at du er kvinnelig og fruktbar og hele pakka[:)]

Så lenge de sier at magen er stor så er det greit, men hvis noen sier at jeg er blit stor/enorm/svær da kan de likegodt forsvinne fra synet mitt fortest mulig. For jeg blir grønn av sinne. Jeg er jo fortsatt kvinne selv om jeg er gravid og hvilken kvinne vil høre at hun er blit stor?

Ja jeg vet godt hvordan akkurat det der er. Min erfaring er at folk burde passe seg veeeeldig godt for å si noe annet enn at magen er flott. Jordmor kommenterte at magen min var en kjempeflott fin liten mage. Altså tolket jeg at den var for liten. Det er den jo ikke. Og legen kommenterte to uker tidligere at magen var stor og flott, og da ble den for stor. Hormonene gjør jo også at personene der og da fremstår som skikkelig lumpne som kan komme med en så grusom kommentar, og så skjønner jeg i ettertid at jeg muligens kan ha overreagert en smule.

Men det sårer med sånne kommentarer, det er jeg helt enig i. Og de dumme følelsene kan bli sittende lenge i.

I går sa en kollega "Neimenn nå kan man virkelig se kulen din" og jeg struttet veldig stolt. Det samme da en annen kollega i dag sa "Det er så koselig å se hvordan magen din blir større og større for hver uke som går". Så jeg har kommet fram til at det er måten det blir sagt på mer enn hva som blir sagt som er avgjørende. Det og hormonene naturligvis. Tihi. Godt de ikke kom i morges da jeg kunne meid ned noen som sa "God morgen".

Jeg har mage som ei på 9 mnd`er[:(][:(][:(] er tungt og sliter.....men jeg er glad for at jeg har mage som synes da, kjenner flere som ikke har hatt "strutt" ut mage, da tror jo mange at man bare har gått opp i vekt uten grunn...

tror ikke jeg kunne brydd meg... er akkurat det samme om magen min er stor eller liten i forhold til antall måneder... og hva folk sier bryr meg heller ikke, vekt er også noe som ikke betyr allverdens mens en går gravid, masse vann som henger og dingler [8D]

hadde noen derimot sagt noe til meg om mage eller vekt Etter graviditeten så hadde jeg blitt driiitsur!!!![>:]

Jeg har større mage denne gangen enn forrige gang. Da fikk jeg ofte høre "du har liten mage", "det kan umulig stemme at du har termin i desember". Jeg ble kjempe lei av disse komentarene, men da jeg hadde rundt to måneder igjen synes folk jeg hadde en stor flott guttemage. Da var jeg fornøyd[;)].

Denne gangen har jeg større mage og noen tror jeg er lenger på vei en jeg egentlig er. Jeg merker at jeg trives mye bedre med å høre det enn at magen er liten.

UFF ja tror jeg er en av dem som ikke liker å bli fortalt at jeg er blitt så stor. Synes ikke så mye om det nei.

Men det er jo kke stygt ment, men merker også at jeg blir kansje en smule lei kansje. Vi kan jo ikke styre for de følelsene. Vet bare at jeg ikke sier slike ting til andre som er gravide for jeg vet selv hva jeg synes om å bli kalt stoooor.

Da føler jeg alt ved meg er stort og det er vel det jeg ikke liker, og i med at jeg er så veldig lav så ser jeg virkelig stor ut.

Men men jeg får holde ut litt til det er jo ikke stygt ment vet jeg jo.

Merker folk kommenterer i hytt og pine meg meg og.. ikke alltid så særlig kjekt,noen sier at d knapt vises og da blir jeg litt sur og lei meg og skal til å si "Så d ser bare ut som om jeg har lagt på meg altså??"
Noen(Spesiellt mamma!!) sier jeg er diger og at hun var så stor da hun var 9 mnd.på veg!![&:]
Hun skrøyt her en dag av at hun bare var 100 cm.rundt magen når hun var 9 mnd.!!
Målte meg i dag og da var jeg 107 cm.[:@] og jeg er litt over 5 mnd!!
Typisk at mamma alltid skal konkurere!
men tror d kommer litt ann på hva klær man går med,når jeg har på meg mammbukser og en trang genser syns jeg d viser spesiellt godt!! men ikke så godt når jeg har på meg vanlig "kose bukse" og en litt større genser[8|]

Bra det e flere som er litt hormonelle![:D]
Det skal ikke være lett, nei, hverken for oss gravide eller de rundt oss.
Men enkelte kunne kanskje tenkt på hvordan de formidler meningene sine....
Det er jo en kjent sak at gravide kan være litt ustabile[&:][:D]

kjenner meg veldig godt igjen her, Alle har sagt at jeg har for liten mage osv[:(][:(] men jeg prøver å drite i det og ikke bry meg noe særlig.....

Ja kunsten er vel å ikke legge så mye i sånne komentarer.
Vi er nok nydelige på hvert vårt vis, alle sammen[:)]

HORMONER!!!!!!!!!!!!

I to svangerskap har jeg blitt "fornærma" for
kommentarer som " det vises ikke, jo, hvor har du gjemt babyen", etc...

Nå kjenner jeg at jeg blir minst like fornærma for;
"det vises godt denne gangen!.....[:@][:@][:@][:@]

HORMONER!!![:D][:D][:D][:D]

Back
Topp