"stor" mage tidlig?

gryjenta

Forelsket i forumet
Hei hei[:)] jeg er i uke 11, følte magen begynte å vokse rundt uke 9 og 10. den er helt hard nederst og får ikke på meg buksene lenger eller andre stramme ting rundt der, blir bare ubehagelig. mange som tror jeg er lenger på vei enn det jeg er. får høre ofte "oi så stor du e blitt allerde,kor langt e du på vei?" hehe litt flaut å si 11 uker da[:-]har vert på UL i uke 6,men så lite da(såg bare ut som en reke)..har begynt å få mistanker om tvillinger siden jeg har mange symptomer på det..bare lurer på om de kunne sett de i uke 6 hvis det var tvillinger?skal på ultralyd nå på torsdag,da jeg er i uke 12 og er suuperspent!![:D]

Hmm..er du en tynn jente, så er det jo synlig med liten kul på magen raskt..og har du født før, så vokser livmora fortere enn første gang..og har du tvillinger ja, hehe..da synes vel magen også bedre tidligere? vil jeg tro? =)

Spennende med ul da =)

Som regel kommer det an på hvordan livmora ligger. Veit av flere som har gedigne mager lenge før uke 12 fordi livmoren ligger høyt oppe eller langt ute

ORIGINAL: jealie28

Hmm..er du en tynn jente, så er det jo synlig med liten kul på magen raskt..og har du født før, så vokser livmora fortere enn første gang..og har du tvillinger ja, hehe..da synes vel magen også bedre tidligere? vil jeg tro? =)

Spennende med ul da =)

Det stemmer ikke. Mange tynne får mage seint, for alle tynne har jo ikke livmoren fremme. Jeg er veldig tynn og har bakovervendt livmor, så synes ganske seint på meg!

ORIGINAL: My_

Spennende med ul da =)

Det stemmer ikke. Mange tynne får mage seint, for alle tynne har jo ikke livmoren fremme. Jeg er veldig tynn og har bakovervendt livmor, så synes ganske seint på meg!

Å? jeg fikk beskjed av legen min at grunnen til jeg fikk mage så tidlig var fordi jeg var så smal =)
Men det kommer nok helt an på hvor livmora er ja, så det blir jo uansett veldig individuelt =)

ORIGINAL: My_

Spennende med ul da =)

Å? jeg fikk beskjed av legen min at grunnen til jeg fikk mage så tidlig var fordi jeg var så smal =)
Men det kommer nok helt an på hvor livmora er ja, så det blir jo uansett veldig individuelt =)

Det stemmer jo ikke, for alle tynne har jo ikke livmoren samme sted. Er jo derfor det er så individuelt når folk får mage, fordi man ikke har den samme sted

Er så forskjellig, tror ikke at du trenger å ha tvillinger i magen selv om magen kom fort[;)]

Jeg fikk ikke tidlig mage sist gang, men senere så synes alle magen min var så stor og spurte om jeg hadde tvillinger. Men jeg hadde bare masse fostervann og en stor gutt i magen[:D]

ok[:)]livmoren min ligger høyt oppe ja og frem så er sikkert mye derfor[:D]er så spent på kjønnet nå men må vente helt til august[:'(] jeg har litt fett på kroppen fra før av så tror ikke det med at tynne jenter får mage fort stemmer,vet om mange smale jenter som har fått mage sent[;)] får vente i spenning da og se men mange som sier at man kan se tildig på ul om det er tvillinger.håper mest det bare er en siden det er første gang jeg er gravid[;)]

hos tante så de ikke tvilling 2 på den første ultralyden...
(hun var på to tidlige ultralyder en i uke 5-6 og en i uke 12)
tvilling 2 hadde då bare gjemt seg veldig godt.

Stor mage trenger ikke bety tvillinger. Jeg vet at jeg bærer tvillinger, og jeg er snart 12 uker på vei, men jeg har mindre mage enn mange av de andre her inne som har lagt ut bilder. Dette til tross for at livmora mi er omtrent jevnt med navlen nå. Så jeg tror nok ikke at man kan basere dette reint på om magen er stor.

Når det gjelder symptomer, har jeg faktisk ingen, utenom at jeg er trøttere enn vanlig, så det er heller ikke noe garanti at man har mange og voldsomme graviditetssymptomer.

Magen min har kommet fort denne gangen...
Men nå har jeg en fra før, og det er jo ikke sååå lenge siden han kom, så da sies det at magen kommer fort.

noen vokser sakte, noen raskt. Bør ikke bety tvillinger likevel. Tror de burde sett det i uke 6, meeeeen....man vet aldri. Lykke til i så fall, spennende da [:D]

Back
Topp