Stor mage etter fødsel

Pucci

Flørter med forumet
Det er nå ett døgn siden jeg fødte (keisersnitt), og magen er fortsatt så stor! Hvorfor det, tro? Jordmødrene sier at livmoren er godt kontrahert, og ligger et par cm under navlen. Men magen buler jo ut fra under brystene. Er det luft, eller? Har dere andre også hatt det slik? Når blir den mer normal?

Min var borte med en gang babyen var ute :p dagen etter var magemusklene omtrent samlet igjen og man så litt markerte muskler igjen, så er nok bare individuelt.

Det er nok helt normalt, kan ta litt tid. Det kan være mye luft også etter et snitt. Det går nok over, i hvert fall til en stor del! :)

Hadde keisersnitt 5 juli, og magen var jo mindre enn da baby var inni, men likevel en god bul der. Tok en uke ca før det meste er gått tilbake her :) enda en liten bul, men men :)

Takk for svar! Jeg ble undersøkt i dag, og det var tettpakket med luft etter operasjonen. Så da er jeg fornøyd! Eller, det vil si, jeg vil jo helst ikke ha luft. Men den var så enormt diger, så det var jo greit å vite at det ikke var noe verre enn luft.

Magen er fortsatt ganske stor 2 uker etter fødsel. Men så ble den veldig stor på slutten også

Back
Topp