Stor ja!!

Mesaana

Forumet er livet
Nå er jeg like stor som om jeg skulle hatt termin. Folk spør meg om jeg ikke skal sprekke snart og hvorfor jeg ikke ligger på sykehuset og roper på smertestillende.

Jeg har tatt 2 glukosebelastninger, tatt ctg og ekstra ul av lille gutten, som ikke er så liten.
På onsd så var jeg på gyn avd på sykehuset fordi jeg var så stor. Da fikk jeg vite at han er 2650 gr nå, det er 22% større en normalt. Alt over 10% blir fulgt opp.
Men de finner ikke noen grunn til at han skal være så stor, jeg har ikke svangerskapsdiabetes og jeg har er helt frisk og i nesten fin form. Tassen i magen ser oxo helt frisk ut, og jeg fikk se at han gjorde pustebevegelser.[:)]

Så jeg må på sykehuset 2 uker før termin, altso 16. des, er han rundt 4 kg da, så vil de sette igang fødselen.
Litt skremmende og få en dato sånn, for de sa at de mest sannsynlig ville sette i gang fødselen da.

Noen flere store??

Finner ikke info om store babyer på nett, føler meg nesten litt unormal.

symfyse målene mine er nå 37 cm.

Hei!

Bra de setter igang fødselen da! Litt deilig å ha en dato og forholde seg til også, eller hva? [;)]

Da lillebroren min på 6 (det er 19 år mellom oss) ble født var han 5800 g og 58 cm lang. De sa på UL at han var rundt 4000 g. så de valgte å ikke ta keisersnitt. Fødselen gikk utrolig nok bra.

Legene sier jo faktisk at størrelsen ikke har så stor betydnig under fødsel.

Men din lille er vel klar for å komme ut før:)

Lykke lykke til!!! [:)]

[:D]Godt de følger opp da. Kan fort bli tungt for deg. Det høres litt greit ut å ha en dato å forholde seg til. Du er nok ikke så unormal, jeg har pratet med flere som har det samme som deg. Så lenge du og barnet er sunne og friske er det jo ingen fare. selv har jeg motsatt problem. Lille jenta er mindre enn 'normalt' og har vært på ctg og ultralyd en gang i uka i en måned nå. De setter neppe igang fødselen her, med mindre hun ikke har det opptimalt.

Jeg har svart deg på en tråd før og jeg..
Men knerten min er stor han og. [;)]
Sist ultralyd trodde de han var 16 % over normalen. Men jordmor sa at de tar så mye feil, at det var lite å basere det på, mest bare for å få litt hint om hvor stor han er..

Sist symfysemål var i uke 32, da var den på 34 cm. Men så er jeg bare 158 cm, så magen er godt synlig kan du si.. "Snart tipper du fremover.." ha ha ha.. liksom.. [&:]

Noen babyer blir bare store. Søstern fikk først ei jente på 3310 gram, gutten hun fikk nå sist var 4450 g..
Og hun gikk ned masse mens hun gikk med gutten, levde sunt og gjorde alt riktig.
Han var, og er bare stor! Så gossin da! [:D]

Hehe, er bare 5 cm høyere en deg da. Bikka nesten fram over her en dag, faktisk.
Stue og kjøkken oppe og do og soverom nede og ei veldig lita blære, så jeg sliter meg opp og ned trappa flere ganger for dag, skulle vel egentlig bli sprek av det og det skulle blitt lettere og springe opp og ned trappa, men det virker som den blir brattere for kvar dag.

Har også hørt at størrelse på ungen ikke spiller noe rolle under fødsel, men når mamma, tantene mine og bestemor har trangt bekken, så blir jeg litt skeptisk og redd for og føde selv, særlig en stor unge.

Enda jeg har nevnt det flere ganger for jordmora og sakt at jeg vil få det sjekka opp, så hører hun ikke på meg, og sier at en uanz ikke får sjekka dette nå som jeg alt er gravid. Hun mener jeg skulla ha sjekka opp detta før jeg ble gravid.

Men hvem sjekker om det er plass til at en unge kan komme ut før en blir gravid da???

Hei du.
Under første svangerskap var jeg på ul 1 uke før han ble født og legen sa at han kom til og bli litt over 4 kg...vel, gutten kom ut 4910 g tung, men det var ikke noe problem.
Denne gangen var vi på 3d ul i uke 30 og allerede da mente de at han veide 2200 g og ville ende på ca 4100 - 4200g. Mindre enn første mann. Symfysemålene mine er over det grønne på skjema og det var de ved nr en også.
Klem

Fikk du no forklaring på hvorfor han ble så stor.
Får litt inntrykk av at det er pga mye sukker, altso snop og brus. Men jeg har ikke fått no skikkelig svar på det.

Vel, jeg drakk mye cola og trøstespiste mye snop under det svangerskapet. Pluss at jeg brakk ankelen. Det siste har ikke noe med babyen og gjøre, men forklarer hvorfor jeg la på meg 32 kg.
Jeg tror at det hadde mye med brusen og gjøre. Legene trodde vel også det, men det er ikke blitt bevist.

Klem

Har oxo lagt på meg mye, 27 til no.

Sambo fikk lese om svangerskapsdiabetes, så han har gitt meg snop og brus forbud. Har ikke gått opp noe den siste uka da, så vist jeg klarer meg uten snop i 4 uker til, så kan det hende jeg slipper og bli så stor selv og kanskje tassen i magen ikke blir så stor, så kan jeg få gå ut tida mi. Det kan jo selvf hende at han vil ut om 4 uker, men det fleste i min famile har gått over tida. De sier at det ikke skal spille no rolle hva slags svangerskap familen har hatt, men jeg tror en kan sammenligne litt.

Jordmoren jeg prata med på tlf sist, sa at brusdrikking var det verste en kunne gjøre, for da ble ungen så stor! Jeg er mye flinkere med brusdrikking denne gangen, ga meg stort sett da jeg fikk Theodor sist, for det er ikke lurt å amme og drikke så mye brus. Men jeg drakk en del brus da jeg gikk gravid ja.. [;)]

Jeg er så glad vi har alt på ett plan jeg! Slet sist jeg var gravid da vi flytta, måtte i kjellerne for å gå på do. Artig om natta - ikke akkurat! Med bekkenløsning. Det er jammen vondt!!

Jeg synes nok de kunne sjekke bekkenmålet ditt om du er bekymra! Det er jo ingen som sjekker dette tilffelle de blir gravide og får en stor baby.. Har hørt om at de har gjort det selv om de er gravide.
Jeg fikk sjekka bekkenet etter jeg måtte ha keisersnitt sist, var mer enn stort nok sa de.. [:)] Men har liten tro på at jeg klarer å føde normalt denne gangen for det! Venter på tlf fra ei jordmor som skal prate med meg om fødselsangst! Da kunne vi skrive ei slags kontrakt, tror kanskje det hjelper?

Ellers sa hun at ingen fødsler er like, og ettersom det var så dumt sist, kom det til å bli mye bedre denne gangen! Det er nesten det dummeste jeg har hørt! Hjalp meg ihvertfall ingenting! Prata med ei i går, akkurat fått sin store nr to, måtte ta keisersnitt denne gangen også! [&:]

Ellers har jeg litt problemer med å komme meg opp i skapa her og jeg da, magen stikker så langt ut.. [:D]

Back
Topp