Stor hun og barn

turbogirl_01

Betatt av forumet
Sitter her rimelig oppgitt og litt trist.

Har en stor hund på ca 38,5 kg som er veldig barnslig. Hun er kun 2 år.

Svigermor var på meg i går om akkurat dette.hun lurte på om jeg hadde tenkt over dette med så stor hund og barn i huset.
Etter samtalen føltes det som om hun mente at jeg skulle kvitte meg med hunden.

Jeg vet det er et stort ansvar med hund og barn, selv er jeg vokst opp med stor hund.

Akkurat som om ikke dette var nokk. svigermor var innom hos oss i dag ,mens jeg er på jobb. Hunden sto i bånd. Hun gikk bort til garasjen hvor mannen min holdt på og satte seg på huk for å hilse på. Tror du jaggu ikke hunden bikker henne over ende av glede , slik at svigermor havner i en bekk full av jørme(ser ut som kloakk) . hun har langt lyst krøllete hår som går midt nedpå ryggen og fine arbeidsklær på.

Det er heldigvis ikke kloakk, de jobber med gravearbeid uttenfor til oss.

Dette forsterker jo ikke akkurat svigermor sine tanker om barn og hund sammen.

Jeg er jo ei voksen jente og ville aldri latt barnet mitt være alene med den store hunden. Som sakt er hun 2 år og veldig leken. Hun krever sitt , før hun er sliten til kvelds.

Nå sitter jeg her oppgitt og nesten på gråten og vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gripe ann dette.

mannen min mente hun lo og at dette var en god historie, men vil nokk tro at tanken slo henne . " enn hvis dette var et barn"

Nå skal det sies at svigermor er veldig glad i dyr og har mellom stor hund selv .

Forventer ikke noen logiske eller fornuftige svar , trenger bare å få ut fustrasjonene over hele opplegget :)

Frustrasjon er lov!!!! Foreldrene mine har en litt vilter Whippet på bare 1 år. Dvs mye energi og iver når barnebarnet kommer på besøk. Men han er snill som et lam og vil bare snuse og slikke i ansiktet. Mamma og pappa tar et kort kobbel på han bare helt i begynnelsen, slik at de kan tråkke på båndet dersom bikkja begynner å hoppe eller blir for ivrig. Han bruker å roe seg etterhvert når frøkna ikke er så spennende lenger. På denne måten kan de korrigere han, viktig at hunden lærer at den må være forsiktig med små barn, men samtidig så er broren min og kona nøye med å be lillemor om å ikke løpe rundt i stua når hunden er der, det oppmuntrer jo bare til lek og "jakt" rundt i stua, ikke bra for verken hund eller barn :)

Hunder er mer forsiktig med barn enn voksne.. De forstår at de må være forsiktige.. Og man må vel bare være konsekvent med å sette grenser på hvordan hunden kan håndtere barnet ditt... Jeg har selv liten hund (en mops), og har tenkt på om jeg legger fra meg ungen på gulvet på et leketeppe, kan noe skje da? Men han er flink på grenser og har foreløpig vært veldig snill med barn, bare veldig nysgjerrig ;)
Tror ikke du trenger å bekymre deg for det.. mange med stor hund og barn, og det går helt fint :) Bare følge med så klart!

Back
Topp