Stor gutt!!

TO

Flørter med forumet
Jeg er nå ferdig med 37 uker...
Legen var noe bekymret for magen min, fordi den var så stor. Jeg fortalte dette til jordmora og hun sa at hun kunne sende meg til UL for å måle guttungen..
FIkk time to dager etter...

Han ble estimert til å bli 4300-4400 g.!! Dersom jeg gikk til termin..
OG!!!, det kommer jeg sikkert også til å gjøre for han vil jo ikke feste seg!! Han burde ha festet seg nå.. men neida!!.

Det blir bra!! Dersom han er stor til termin og jeg da kanskje går over..... Tør ikke tenke.. Gynekologen som målte han sa at jeg da måtte måle på nytt sånn at de kunne sette igang fødselen før han event ble FOR STOR.. 
Snakker om å skape fødselsangst!!!

Dette går supert skal du se!!!
Vår jente nr. 2 var ganske så stor, hele 4260 g. og hun ble født 18 dager før termin.
Fødselen gikk helt supert, uten noen komplikasjoner eller noen ting.

Lykke til med fødselen... tror dette kommer til å gå supert!!

Det kommer nok til å gå kjempe fint skal du se [:)]

Det at en baby er stor trenger ikke nødvendigvis å gi en vanskeligere fødsel.

Mannen min var 4950g da han kom til og svigermor sier at det gikk veldig bra.

Det kommer å gå bra skal du se. Mannen min var over 5 kg når han var født, det var 2 av søskene hans også. Men det gikk helt fint. En venninne av meg fikk en gutt på litt under 5 kg, gikk kjempe fint.

Det er slett ikke sikkert du går over tiden heller. Har ikke noe å si om hodet er festet. Det viser seg av mange ikke fester seg før i det hele tatt. Barnet sklir da ned når fødselen er i gang.

husk at det er omkretsen på hodet (og størrelsen på bekkenet ditt) som avgjør om det blir en vanskelig fødsel, ikke barnets vekt... kanskje du får en tung baby men det behøver ikke bety at den har et stort hode!

Det sies jo hvis babyen er sterk (sikkert litt sterkere når den ikke er liten og puslete) skal fødselen gå lettere[:D]

ojda!!

Skjønner at dette var en litt stressende beskjed å få altså! Men du får sikkert god oppfølging, sånn at de setter i gang hvis de mener det er behov for det!!

Klem, M

Back
Topp