Stor forskjell på sykehus!!

MittAlt

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2020
Ei på føden der jeg er fra fikk se bilde av føttene/ beina mine og fikk høre om den smerten jeg har i fingrene. Hun sa hadde jeg skulle føde der hadde blitt satt i gang for over 1 uke siden, men her på Ullevål er det 0 reaksjon!:-/ er som hun på føden der jeg er fra sa: hun kommer til å bruke opp alle kreftene sine på smerte i stedenfor å spare de til fødsel. Så i morgen når jeg skal på kontroll, og hvis de sier at ingenting blir gjort kommer jeg til å ringe til det andre sykehuset å høre. For de 2 siste nettene har jeg ikke fått sove pga store smerter i armer og hender. Klarer jo omtrent ikke å komme meg opp fra senga før det har gått 30-40 min om morran siden jeg ikke kan bruke armene. Blir bare så frustrert..:-/ folk tror jeg sikkert bare klager for sympati, men smerteterskel en min er veldig høy.

høres ikke helt bra ut at det er så stor forskjell! sett ned foten og krev! - større sykehus har værtfall her ryktet på seg for å ikke ta like godt vare på gravide pga de har "nok" og man kan bli sendt hjem når man kanskje egt burde vært der..
nei! stå på ditt :)

høres ikke helt bra ut at det er så stor forskjell! sett ned foten og krev! - større sykehus har værtfall her ryktet på seg for å ikke ta like godt vare på gravide pga de har "nok" og man kan bli sendt hjem når man kanskje egt burde vært der..
nei! stå på ditt :)
Det var akkurat det hun på føden hadde sagt, at de hadde hatt flere fra Oslo som kom dit for å føde når de skulle ha barn nr 2 og 3. For de hadde ikke følt seg ivaretatt med nr 1 på de store her i Oslo.

Det handler nok om hvilket sykehus/hvem man snakker med ja, og hvilken kompetanse vedkommende har.

Jeg har selv utrolig mye ødemer i kroppen - ansikt, hender og føtter, i tillegg er blodtrykket så vanvittig høyt (148/102). Men har siden det på en måte er det eneste - ingen proteiner i urinen osv så har de i hvert fall is i magen mtp igangsetting ved St. Olavs. Og fødeavdelingen her regnes som en av landets ledene avdelinger :-)

I stedet går jeg til kontroll annenhver dag, og har fått beskjed om å ha lav terskel for å kontakte føden hvis formen blir verre.

Det beste er jo om fødselen starter av seg selv :-) Det som hjelper meg til å holde formen i sjakk er rett og slett hvile! Legger meg tidlig, sover til jeg våker, tar dagene med ro, sover på dagtid, sitter med føttene høyt og ikke minst drikke MYE vann.

Lykke til og husk at det ikke er lenge igjen uansett ❤

Ille at de lar deg gå sånn. :/
Men gudsjelov våknet jeg halv 4 og var på do, og det var blod på papiret! Det betyr vel at noe begynner å skje?! De må iallefall ta meg inn å sjekke meg skikkelig . Men tenkte at siden det er så lite, får jeg prøve å legge meg til å sove litt til. Men så måtte jeg på do igjen nå da, presser veldig i underlivet og det var litt ferskenfarget gele som kom ut. Får legge meg på sofaen å prøve å slappe av iallefall!

Men gudsjelov våknet jeg halv 4 og var på do, og det var blod på papiret! Det betyr vel at noe begynner å skje?! De må iallefall ta meg inn å sjekke meg skikkelig . Men tenkte at siden det er så lite, får jeg prøve å legge meg til å sove litt til. Men så måtte jeg på do igjen nå da, presser veldig i underlivet og det var litt ferskenfarget gele som kom ut. Får legge meg på sofaen å prøve å slappe av iallefall!

Høres nesten ut som slimproppen. ;) Håper det skjer nå! Veldig spennende! :)

Høres nesten ut som slimproppen. ;) Håper det skjer nå! Veldig spennende! :)
Hadde ikke åpnet meg mer enn 1,5 cm så ble sendt hjem!...:-/ kjipt når man er alene, men får bare prøve å slappe av mellom riene. For de er ikke borte.

Hadde ikke åpnet meg mer enn 1,5 cm så ble sendt hjem!...:-/ kjipt når man er alene, men får bare prøve å slappe av mellom riene. For de er ikke borte.

Kjipt å bli sendt hjem! Ja, du må nesten bare prøve å slappe av så godt du kan. :)

Kjipt å bli sendt hjem! Ja, du må nesten bare prøve å slappe av så godt du kan. :)
Jepp! Fikk sove litt på den tabl jeg fikk med hjem, men de riene som kommer hver 3,5 min nå må jeg fokusere på å puste meg igjen. Smerten har økt, så håper åpningen også øker for å si det sånn. :)

Jepp! Fikk sove litt på den tabl jeg fikk med hjem, men de riene som kommer hver 3,5 min nå må jeg fokusere på å puste meg igjen. Smerten har økt, så håper åpningen også øker for å si det sånn. :)
Igjen= igjennom

Så bra du fikk sove! :)
Det vil jeg tro den gjør dersom det er så vondt. :)

Back
Topp