Stor eller liten mage?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Hva har du?

Jeg får høre av alle at jeg har så liten mage. På ene siden synes jeg at det er helt fint, for det hadde vært bra for kroppen min å ikke bli stor og tung. På andre siden bekymrer jeg meg for at det skal være noe galt.
Er det "vanlig" med liten mage? Hva er liten mage, og hva er stor mage? Hva er normalt? Kan jeg sjekke det hos lege? På kontroll 18+4 var alt helt normalt, nå er jeg 22+6. Skal til jordmor 24+1.

Så lenge livmoren vokser så er jo alt greit :)

Denne gangen har jeg svææær mage :O Ser ut som jeg har en mnd igjen :( Huff, det er bare dritt med stor mage :P hehe..

alt er like normalt så lenge den vokser, jeg har like stor mage som forrige gang så det ut som på bildene jeg sammenligna, men vet også den vokser enormt den siste mnd så er bare en fordel å ha liten mage. kan hende babyen ligger littinnovervendt på en måte sånn at den ikke synes så godt utenpå. Er nok ikke noe galt :)

Syns jeg har ganske liten mage.....men hadde såpass mye fett på magen at jeg antar det er derfor det tar mer tid å "stramme" og utvide seg på :D

Med førstemann hadde jeg veldig liten mage til ca rundt uke 24+-. Men da ble den plutselig gigantisk, alle trodde jeg gikk på overtid, så det kan forandre seg;-) ei venninne av meg hadde så liten mage at vi nesten ikke trodde på at hun var gravid helt frem til fødselen, så alle er forskjellig:-)
Nå får jeg høre at jeg har liten mage, noe jeg ikke helt skjønner siden målene av livmoren er 5cm (!) over der de "skal" være, så skal inn på ekstra ul for å sjekke det ut, men er ikke så bekymret siden det var sånn på slutten sist også og alt var fint med lillegull:-)

Så bra at andre har liten mage og alt er normalt da :)
Jeg synes ikke jeg har så liten mage, men jeg har jo ikke akkurat noe annet å sammenligne med enn den vanlige magen min som er forholdsvis flat :) Ikke sånn superflat, men normal :p Ikke tynn og ikke tykk. liksom :)

Ja merker jeg gleder meg litt til jordmor nå, og høre hva hun sier. Da er jeg jo 24+1 også, 24 er jo en litt magisk grense :)

Alle sier jeg har liten. Har hatt det hver gang til ca 6 mnd. Da er det ingen grenser og folk spør om jeg er sikker på om det bare er en. Magen er som magen er ;)

Jeg har en del mage... Ikke vanskelig å se at jeg er gravid for å si det sånn... Synes ikke selv den er kjempestor enda da, men vet det kommer... Jeg er veldig lav og forholdsvis tynn, så får skikkelig tutmage.. Hadde i allefall det sist og ser ut som det blir der denne gangen også...

Så lenge magen vokser ville jeg ikke bekymret meg, og jordmor måler helt sikker SF-målnår du skal på kontroll.... :-) Bare å kose seg med magen det, er ikke bare kos når den blir skikkelig stor heller..... :p

Jeg har heller ikke fått en typisk "gravidmage" enda, dvs. kan fint skjule at jeg er gravid fremdeles med "riktige" klær. Men bekymrer meg ikke, tror magen kommer tidsnok. Alt bra på oul.

Jeg har en liten mage, men alt har vært fint på ultralyd så langt, så bekymrer meg ikke :) Helt flat mage til uke 18, nå siste måneden har den vokst litt utover, og er ganske høy (noen cm over navlen), men kun de som kjenner meg og vet hvordan magen min så ut før , kan se at det er en gravidemage og ikke en vanlig mage...

Jeg har stor mage. Ser ut som en vannmelon!! :D
Jeg er ikke så høy og får alltid fort stor mage. Den strutter og jeg føler meg veldig fin med mage. Legger bare på meg på magen, ingen andre steder. Så jeg er veldig heldig. Og jeg blir litt stolt når folk sier jeg er fin med mage. Akkurat nå er magen akkurat passe stor. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja virker som om de som er korte får stor mage ganske tidlig, bestevenninna mi var slik. Jeg er ikke så høy, men er lang i ryggen og kort i beina :p

jeg føler meg stor , men jeg er andregangs og tydelig at magen kommer fortere med nr 2 . Er like stor nå som jeg var med storebror når jeg var 30 uker på vei . Er nå i uke 20 med lillebror :P

Ja virker som om de som er korte får stor mage ganske tidlig, bestevenninna mi var slik. Jeg er ikke så høy, men er lang i ryggen og kort i beina :p
Det er jo ganske naturlig egentlig. Jeg har bare 17cm fra skambenet til ribbeina, så er jo ikke såmye plass å gjemme noe på, så det må jo liksom komme fremover.... ;)

Det er jo ganske naturlig egentlig. Jeg har bare 17cm fra skambenet til ribbeina, så er jo ikke såmye plass å gjemme noe på, så det må jo liksom komme fremover.... ;)

Jeg er ikke så høy, og har i tillegg kort overkropp (relativt lange ben i forhold til totak kroppslengde), men nesten ikke mage :( Livmoren har nesten nådd til toppen nå, så fremover kan den jo bare vokse fremover :D så da håprr jeg på en fiiiin kul :p

Jeg er ikke så høy, og har i tillegg kort overkropp (relativt lange ben i forhold til totak kroppslengde), men nesten ikke mage :( Livmoren har nesten nådd til toppen nå, så fremover kan den jo bare vokse fremover :D så da håprr jeg på en fiiiin kul :p

Da blir det nok snart kul.... ;-) Har livmora helt oppe jeg også og en skikkelig kul.....

Det er så forskjellig. Jeg hat større mage nå (24 uker) enn kusina mi som har termin om 4 uker. Jeg er ikke spesielt stor fra før, ca 60 kg, og har ikke lagt på meg noe særlig heller. Men magen, den er dritstor :P

Eg føle eg begynne å få litt magen... Men når eg ser på bilder med folk som er like langt som meg så tenker eg nåken ganger at eg har liten mage og nåken ganga at eg har stor mage i forhold! Så kjeme vel heilt an på... :) vi e jo veldig forskjellige og bære ulikt så det e vel ingen fasit! ;)

Jeg har stoor mage! Det er ihvertfall det jeg får høre av veldig mange, og det er det jeg synes selv også. Jeg er høy og slank, og har fått en skikkelig tutmage. Det er ingen tvil om at jeg er gravid. Jeg ligger rett over normalen på Sf-målene, men jordmor sier det er helt normalt, så jeg får bare høre på henne. :-) men jeg må ærlig innrømme at jeg er litt bekymret for å måtte føde en skikkelig rultegutt, men forhåpentligvis jevner det seg ut etterhvert. :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp