Stor blodklump i renselsen

Kaffebønna

Elsker forumet
Påskekyllingene 2020
Altså, fikk ut en stor klump på barsel som nærmest dekket sluket i dusjen. Jordmor var tilfeldigvis innom rett etter og sa det var greit, men burde ikke få fler.

Men, i går, 6 dager etter fødsel kom det ut en ny stor klump. Kanskje 4 cm bred ca. Ganske hard. Ifølge Google forstår jeg det slik at det kan ha vært sårskorpa fra morkaka. Jeg hadde ganske stor morkake så kanskje det forklarer størrelsen?

Husker jeg hadde sånne på barsel ved første fødsel, men husker ikke om noen kom mens jeg var hjemme.

Flere som har opplevd dette? Normalt? :)

Jeg hadde flere klumper som kom ut etter jeg var hjemme fra sykehuset rundt samme tid som deg
:-) Var aldri noe samtale om disse klumpene før jeg reiste hjem heller som jeg kan huske ..

Jeg hadde ganske mye klumper begge ganger, samtidig varte renselsen ganske kort hos meg, ihvertfall etter andremann :)

Hadde også en del klumper. Hvis det kom feks etter du hadde sittet/ligget en stund, leveres jo blodet ganske raskt ogsp.
Men ring såklart barsel om du er urolig :) ❤️

Jordmor på barsel sa jeg skulle gi beskjed om det kom store klumper. Opplevde å få en stor klump 10 dager etter fødsel. Det kjentes i underlivet når den kom ut på toalettet. Blødningen har roet seg endel i dagene etter dette, så tror det kan ha vært sårskorpen som kom ut.

Back
Topp