Stor bil

Paprikaa

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Gresskarfrøene2023
Augustmagi 2025
Ettersom dette blir nr. 4 så trenger vi en større bil men jeg synes det er så vanskelig å lete i jungelen.

Bilen må ha
- minst 6 seter
- stort nok bagasjerom til både hundebur og barnevogn
- bra på vinterføre
- ikke koste en nyre :bag:

Vi tenker volvo xc90 eller vw id buzz som neste bil. Ikke billige alternativer men vi har prøvekjørt dem og likte dem godt. Valgte dem bort til fordel for vw passat pga pris og nå som nr to kommer blir det tetris :blackeye:

Vi tenker volvo xc90 eller vw id buzz som neste bil. Ikke billige alternativer men vi har prøvekjørt dem og likte dem godt. Valgte dem bort til fordel for vw passat pga pris og nå som nr to kommer blir det tetris :blackeye:

Veldig fine biler!
Vi må ha enda større, type caravelle :hilarious:

Følger med her! Vi får «bare» nr. 3, men mannen er over 1.90, og bilen vår er egentlig for liten for ham etter vi fikk nr. 2 i 23. Vil gjerne slippe å bruke masse penger på bil, men vi vil ha en trygg en. Trenger dog ikke plass til hundebur, så de vi har sett på er kanskje for små for dere?
-Peugeot 5008
-Ford Smax
- VW sharan

Edit.: sett på Ford tourneo også, den er kanskje mer i størrelsen for dere. Vi har dog ikke testet noen av dem med barnestoler i, så det må vi før vi bestemmer oss grunnet mannens høyde.

Følger med her! Vi får «bare» nr. 3, men mannen er over 1.90, og bilen vår er egentlig for liten for ham etter vi fikk nr. 2 i 23. Vil gjerne slippe å bruke masse penger på bil, men vi vil ha en trygg en. Trenger dog ikke plass til hundebur, så de vi har sett på er kanskje for små for dere?
-Peugeot 5008
-Ford Smax
- VW sharan

Edit.: sett på Ford tourneo også, den er kanskje mer i størrelsen for dere. Vi har dog ikke testet noen av dem med barnestoler i, så det må vi før vi bestemmer oss grunnet mannens høyde.

Mange fine biler her og, men problemet er for lite bagasjerom :sorry: vi må liksom få med alle i minst en av bilene våre og det inkluderer hunden, vogn og litt baggasje.

Toureno har jeg ikke sett på før så den skal jeg sjekke ut nærmere for den sjekker alle punktene :D

Tips til deg som skal sjekke ut Ford S-max, vi hadde Ford Galaxy som er veldig lik S-max. Det er en del problemer med automatene på disse bilene så vær nøye når dere skal kjøpe. Vi trodde vi var nøye men vi var skikkelig uheldig med både sleip selger og bil som var mye dårligere stand enn oppgitt. Veldig synd for bilen var skikkelig god å kjøre, savner den enda.

Mange fine biler her og, men problemet er for lite bagasjerom :sorry: vi må liksom få med alle i minst en av bilene våre og det inkluderer hunden, vogn og litt baggasje.

Toureno har jeg ikke sett på før så den skal jeg sjekke ut nærmere for den sjekker alle punktene :D

Tips til deg som skal sjekke ut Ford S-max, vi hadde Ford Galaxy som er veldig lik S-max. Det er en del problemer med automatene på disse bilene så vær nøye når dere skal kjøpe. Vi trodde vi var nøye men vi var skikkelig uheldig med både sleip selger og bil som var mye dårligere stand enn oppgitt. Veldig synd for bilen var skikkelig god å kjøre, savner den enda.
Regnet med det… det tar ikke liten plass med hundebur og vogn :playful:

Takk for tips! Når du nevner den har fsktisk en på jobben tipset om den også! Han har hatt sin siden den var ny i typ 2009 eller noe:cool: skal absolutt sjekke ut den og være obs.

Det hadde vi da jeg var liten. Vi var tre søsken :)

Veldig kjekk bil og vi kommer nok til å ende opp med den eller noe lignende. Bare jeg som må komme over håpet om en litt mindre bil som oppfyller alle ønsker :smiley-bounce022

Hund og hundebur tar utrolig mye plass! Dette blir bare unge nr 2, men vi ser på Skoda kodiaq, kommer som 5 seter og 7 seter, gigantisk bagasjerom om man bare trenger 5 seter hvert fall :happy:

Hund og hundebur tar utrolig mye plass! Dette blir bare unge nr 2, men vi ser på Skoda kodiaq, kommer som 5 seter og 7 seter, gigantisk bagasjerom om man bare trenger 5 seter hvert fall :happy:

Veldig mye plass! Og vi tenker hund nr.2 etter hvert også så jeg må nok ha skikkelig storbil :hilarious:
Skoda Kodiaq hadde imponerende bagasjerom som 5 seter! En unge mindre så hadde den vært fin :smiley-bounce022

Kan anbefale xc90, nydelig kjøreopplevelse og god plass! Elsker at vi kan sette opp setene i bagasjerommet, slik at vi får plass til 2 til.

Citroën c4 grand Picasso har 7 seter, nå heter den vel «space tourer». Gikk fint når vi hadde to barn, vogn og hundebur som tok halve bagasjerommet. Mulig bilen blir knapp med 4 barn siden ett av de bakerste setene må opp :confused004 kommer an på størrelsen på buret deres og vogna. Ellers kan du få Land Rover Discovery med 7 seter, den har jeg lyst på selv :cool14 venter tredjemann nå og vi ønsker oss stor hund i framtiden, men dyrt i drift når vi klarer oss med elbil nå. Peugeot 5008 så jeg var nevnt, den kommer helelektrisk i år, mot slutten av året også med 4WD. Ellers har du tesla model x eller y, de kan du vel få med 6-7 seter. Space tourer er nok rimeligst av de jeg nevner her.
Pappaen i vår familie er også 190cm :happy:

VW Caddy Maxi er et fint alternativ, selv om man velger å ha alle 7 setene i har man fortsatt bagasjeplass.

Nå vet ikke jeg hvor stor hund dere har, men jeg selv har Caddy Maxi (men varebilen) og 4 hunder. Jeg skal kjøpe ny og ha tilpasset burløsning og ha 5-seter. Kjenner flere som har dette og de har kjempeplass uten at det føles ut som at man kjører en liten lastebil :D

Back
Topp