Stor baby?

Takk for info! Har skjønt noen bare får store babyer ja :dummy::dummy1:
Jeg får jo vente å se hva de estimerer på neste ul.
Skal til jordmor i morgen, så skal høre hva hun tenker om det også.
Hun som tok ul sa vel egentlig bare at om hun virket å være stor ville de ikke at jeg skulle gå typ 11 dager overtid, og dermed muligens igangsetting ved termin..

Ja, dei er jo litt skeptiske til fødselsskader, både hos mor og barn, om ungen blir altfor diger. Kanskje spesielt hos førstegangsfødande. Eg er jo på tredje gigababy, og har født utan komplikasjonar to gangar før, så med meg har dei nok litt is i magen. Men tippar eg ikkje får gå noko over, om det kjem til det. Har time til siste vekstkontroll dagen før termin (ein fredag), tippar det blir igangsetting enten den dagen eller mandagen etter. Men håpar veldig på å ha født på eige initiativ før den tid :rolleyes:

Ja, dei er jo litt skeptiske til fødselsskader, både hos mor og barn, om ungen blir altfor diger. Kanskje spesielt hos førstegangsfødande. Eg er jo på tredje gigababy, og har født utan komplikasjonar to gangar før, så med meg har dei nok litt is i magen. Men tippar eg ikkje får gå noko over, om det kjem til det. Har time til siste vekstkontroll dagen før termin (ein fredag), tippar det blir igangsetting enten den dagen eller mandagen etter. Men håpar veldig på å ha født på eige initiativ før den tid :rolleyes:
Krysser fingrene på at det starter av seg selv for deg før termin da!
Ble du startet med de andre eller kom de av seg selv rundt termindato?
Godt å høre du ikke har hatt komplikasjoner! :)

Krysser fingrene på at det starter av seg selv for deg før termin da!
Ble du startet med de andre eller kom de av seg selv rundt termindato?
Godt å høre du ikke har hatt komplikasjoner! :)

Første var igangsetting på maks overtid, andre starta spontant 41+0. Så eg bør vel ikkje ha så høge forventningar om at noko skal skje før termin :p

Si gjerne ifra hvordan din kontroll går!
Da har jeg vært på kontroll og lillebror er fortsatt stor. Ble i dag (32+2) estimert til å veien 2098 gram med +16% i vekstavvik, noe som tilsvarte at baby skulle vært 35 uker i dag. Så blir nok en tur inn på vekstkontroll uke 36, så får vi se hva sykehuset sier. Skal i tillegg ta glukosebelastningstest til tirsdag for å sjekke svangerskapsdiabetes.

Da har jeg vært på kontroll og lillebror er fortsatt stor. Ble i dag (32+2) estimert til å veien 2098 gram med +16% i vekstavvik, noe som tilsvarte at baby skulle vært 35 uker i dag. Så blir nok en tur inn på vekstkontroll uke 36, så får vi se hva sykehuset sier. Skal i tillegg ta glukosebelastningstest til tirsdag for å sjekke svangerskapsdiabetes.
Takk for oppdatering :)
Jeg skal også inn igjen i uke 36 for kontroll. Glukosebelastningstest tok jeg tidligere uten at det var noe.
krysser fingrene for at du ikke har det ihvertfall da!

Back
Topp