Stor baby?

DisneyLover

Forelsket i forumet
hva er vanlig her inne? Jenta vår er 7 uker og veier allerede 6,3 kg og er ca 62 cm lang, synes alle andre på samme alder ser så liten ut! Hun var størst i barselgruppa også!

hva er vanlig her inne? Jenta vår er 7 uker og veier allerede 6,3 kg og er ca 62 cm lang, synes alle andre på samme alder ser så liten ut! Hun var størst i barselgruppa også!

Her ikke heelt sikker på hva mi jente er i lengde og vekt akkurat nå. Men holdt henne da jeg gikk på vekta og tror hun er ca 5.7kilo. Lengde har de ikke målt men hun er iallefall 62 cm her og etter det jeg har målt. Sannsynligvis litt lengre når de strekker ut hoftene.
Alle barn er jo forskjellige. Følger hun sin egen vekstkurve da? :)

Edit: mi er 10 uker og 3 dager forresten.

Han er 5 uker i dag og veier nok rett over 5 kg. Er ca 57-58 cm. Skal til hs på mandag! Det er jo så individuelt og kommer jo også an på fødselsvekt/lengde osv. Godt at de har litt ekstra å gå på også om de skal bli syke❤️ det har ingen sammenheng med store spedbarn og størrelse senere år!

Var 5100 g og 56.5 cm på 6 ukers kontrollen ☺ (4075 g og 52 cm ved fødsel)

Hun er nok kanskje større enn mi, uten at det er unormalt :) Jenta mi er 9,5 uker, og veier ca 5,7 kg. Ca 60 cm lang :)

Han var 5 kg og 56 cm når han var 6 uker, skal på hs neste uke igjen (fordi lege og hs var syke sist uke) så tenkte å veie han å se da siden han bare får mme nå så litt spennende å se :)

Min er 7 uker idag. Veide han på helsestasjonen idag, da var han 5,3kg :)

Vi veide og målte vår gutt da han var 2 måneder (9uker). Da var han 62cm lang, og veide rett under 7kg :)
Det er helt normalt, men han har hele tiden ligget høyt på skalaen :)

Snuppa mi var 6300 på 6ukers kontroll :P hihii... De målte ikke lengden, men vi er begynt å smake på str 68, så hun er nok lang og...men følger sin egen kurve :)

Min er 8 uker :) 56 cm og veier 4900 og noe. Veide hun på helsestasjonen for noen dager siden :)

Her ikke heelt sikker på hva mi jente er i lengde og vekt akkurat nå. Men holdt henne da jeg gikk på vekta og tror hun er ca 5.7kilo. Lengde har de ikke målt men hun er iallefall 62 cm her og etter det jeg har målt. Sannsynligvis litt lengre når de strekker ut hoftene.
Alle barn er jo forskjellige. Følger hun sin egen vekstkurve da? :)

Edit: mi er 10 uker og 3 dager forresten.
Hun lå nest øverst ved fødsel på vektkurven, nå ligger hun øverst ;)

Hun lå nest øverst ved fødsel på vektkurven, nå ligger hun øverst ;)
Sålenge hun følger sin egen kurve tror jeg ikke du skal tenke for mye på det. :) noen må ji ligge på toppen av kurven såvel som noen må ligge på bunnen :p vår havna ned på nederste linje på kurven, men ligger nå på 50 percentilen og følger den. :)

Er ikke sikker på hvordan målene er nå, men på 6- ukerskontroll var hun 5,4 kg og 57 cm! :) hun er mye større enn mange andre på hennes alder! Møtte en gutt på 3 mnd i dag og hun var større enn han :p er så forskjellig!

Min jente er 9 uker og veier 7030g. Er i en stor barselgruppe og mi er størst. Hun får kun morsmelk. Var sånn med storesøster også :) Så lenge de følger sin egen kurve er det bra :)

Her var hun 4460 på 6-ukerskontrollen, og rett under den grønne streken. Men hun var også veldig liten da hun ble født, 2870g og 47 cm lang. Lengde har ikke blitt målt senere pga de ikke vil strekke ut hoftene, men vi kam fortsatt bruke litt i 50 men mest i 56 nå

Min var 62 cm og 6,3 kg på 6 ukers :)
Han har vært godt over øverste kurve hele tiden og følger sin egen kurve.
Spent på 3 måneders kontrollen.

Back
Topp