Stor baby.

miliie25

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Hei dere!

Dere som har født eller fortsatt har de små i magen, føler dere på det at hele magen er bare baby? Jeg er så redd for at jeg har en stor stor baby i magen, for jeg føler at alt inni der er baby. Opplever óg mye nedpress som gjør veldig vondt. Andre som har hatt/har det sånn, men som har fått en baby som ikke var 5 kg?

Bekymrer meg sikkert litt unødvendig, men. Sukk!

Føler det på samme måte men har fått to gutter på 3,2kg. Og denne er estimert til omtrent deg samme. Ligger på snitt på vekstkurven. Hvordan ligger du an på den?

Men det er trangt og vondt på slutten... Sliter med stikkende smerter og krampetrekning i lårene, vonde kynnere, hoven nedentil, smerter under ribbena... Ja, det er egentlig helt pyton!!! Og jeg har en hel måned igjen...!?!?!

Hei dere!

Dere som har født eller fortsatt har de små i magen, føler dere på det at hele magen er bare baby? Jeg er så redd for at jeg har en stor stor baby i magen, for jeg føler at alt inni der er baby. Opplever óg mye nedpress som gjør veldig vondt. Andre som har hatt/har det sånn, men som har fått en baby som ikke var 5 kg?

Jeg hadde det veldig sånn! Fødte en gutt på 4780 gram og 56 cm lang den 18/2. Uansett.. Fødselen gikk fint! Ikke bekymre deg så mye. Han/hun kommer ut slik som de skal være ;) Har du barn fra før? Min første bar 3680 g, nr 2 var 4600 g og nå nr 3 på 4780 g. Den første var likevel den klart tøffeste fødselen!

Føler det på samme måte, og mange kommenterer magen min, syntes det er temmelig frekt! Jeg setter hvertfall lite pris på kommentarer som "der ligger det en baby på minst 4 kg ja" og "denna jenta blir stor ja!" Altså.. Hallo? Jeg har ligget på gjennomsnitt hele veien, bittelitt over på nest siste måling før jeg flatet ut. Hun er estimert til å være mellom 3600-4000, basert på hva jm kjenner. Hun sier hun kjennes gjennomsnittlig ut og ikke spesielt stor.
Vi må bare senke skuldrene, nå har vi lite kontroll over vekst.. Jeg er mer redd for hodeomkretsen ;) men det overskygges av at jeg så inderlig vil møte denne jenta, jeg et så utålmodig!!

Føler det på samme måte men har fått to gutter på 3,2kg. Og denne er estimert til omtrent deg samme. Ligger på snitt på vekstkurven. Hvordan ligger du an på den?

Men det er trangt og vondt på slutten... Sliter med stikkende smerter og krampetrekning i lårene, vonde kynnere, hoven nedentil, smerter under ribbena... Ja, det er egentlig helt pyton!!! Og jeg har en hel måned igjen...!?!?!
Jeg ligger bare rett over den røde streken. Nummer 1 var 3750 gram når han ble født dagen etter termin, så regner ikke med en som er veldig liten. Jordmor sier at han ikke kjennes spesielt stor ut og at hun hadde sagt ifra visst hun var bekymret! Skummelt uansett, men utifra hva som blir sagt her så har alle det litt sånn på slutten. Stor baby eller ikke!

Jeg hadde det veldig sånn! Fødte en gutt på 4780 gram og 56 cm lang den 18/2. Uansett.. Fødselen gikk fint! Ikke bekymre deg så mye. Han/hun kommer ut slik som de skal være ;) Har du barn fra før? Min første bar 3680 g, nr 2 var 4600 g og nå nr 3 på 4780 g. Den første var likevel den klart tøffeste fødselen!
Var magen stor óg da? Min første var 3750 gram og 53 cm. Regner ikke med noe liten baby :-) Var gutten estimert til å bli stor?

Blir litt overrasket visst han er 5 kg inni her, men alle bærer jo forskjellig!
ImageUploadedByBV Forum1424696574.812257.jpg

Føler det på samme måte, og mange kommenterer magen min, syntes det er temmelig frekt! Jeg setter hvertfall lite pris på kommentarer som "der ligger det en baby på minst 4 kg ja" og "denna jenta blir stor ja!" Altså.. Hallo? Jeg har ligget på gjennomsnitt hele veien, bittelitt over på nest siste måling før jeg flatet ut. Hun er estimert til å være mellom 3600-4000, basert på hva jm kjenner. Hun sier hun kjennes gjennomsnittlig ut og ikke spesielt stor.
Vi må bare senke skuldrene, nå har vi lite kontroll over vekst.. Jeg er mer redd for hodeomkretsen ;) men det overskygges av at jeg så inderlig vil møte denne jenta, jeg et så utålmodig!!
Godt vi er flere!
Her får jeg høre at magen er så liten. Syns egentlig ikke det er noe kjekkere å høre! Mange hinter til at det må være noe feil og diskuterer i det vide og det breie. Alle bærer forskjellig, så tror ikke han er liten selv om magen min ikke er veldig stor! Folk skal jo absolutt kommentere alt....

Er ikke mye vi kan gjøre nå uansett, nei. Perfekt er de uansett! Men som gravid finner i hvert fall jeg alltid noe å bekymre meg for...

Godt vi er flere!
Her får jeg høre at magen er så liten. Syns egentlig ikke det er noe kjekkere å høre! Mange hinter til at det må være noe feil og diskuterer i det vide og det breie. Alle bærer forskjellig, så tror ikke han er liten selv om magen min ikke er veldig stor! Folk skal jo absolutt kommentere alt....

Er ikke mye vi kan gjøre nå uansett, nei. Perfekt er de uansett! Men som gravid finner i hvert fall jeg alltid noe å bekymre meg for...
Jeg har også fått høre hele veien at magen er liten. På alle ul jeg har hatt hat baby vært helt på gjennomsnittet, så nå bekymrer jeg meg ikke :) men er mildt sagt dritt lei av at folk skal kommentere det, spesielt folk som ikke kjenner meg...

Hei dere!

Det er så rart å lese hvordan du formulerer deg! Jeg har gått med akkurat den samme følelsen i flere uker nå - og har sagt til sambo at jeg føler "hele magen er baby".. Han har ledd litt av meg når jeg har sagt deg på den måten :p (noe jeg forøvrig forstår)

Men ja - redd for å få diiger baby. Magen er ikke så stor i seg selv, så jeg bekymrer meg kanskje unødig, men klarer ikke la vær å tenke tanken likevel. Men nå fikk jeg akkurat en ekstra ultralyd, så i morgen får jeg en vekstestinering. Blir spennende å se! Håper jeg slipper trykke ut en 5-kilos! :p

Godt vi er flere!

Det er ikke greit å kommentere uansett syntes jeg. Jeg er superstolt av magen og syntes gravide er fantastisk flotte :) hadde aldri kommentert selv, merkelig alt folk skal henge seg opp i! Vi har nok av ting å bekymre oss over fra før.. Nå er det heldigvis ikke lenge igjen til vi får møte bebisene våre :) :)

Folk kommenterer jo i det hele tatt ting de bør la være...! Og som det er sagt over trenger ikke magestørrelsen tilsi stor eller liten baby. Jeg er lang og alle kommenterer at magen er liten, men ift skjema er jeg helt gjennomsnittlig. Tror de fleste er bekymret på slutten? Jeg er mest bekymret for hodeomkretsen, hehe!

Jeg hadde samme plagene som deg. Og sykt mye og vonde nedpress de siste dagene. De siste ukene/måneden kjentes alt bare kjempetrangt og leit ut. Jeg tror kanskje det ikke har så mye å si på vekta? Det er jo trangt der inne uansett, også spørs det kanskje på størrelsen på mor også? Uansett, han var 4550 da han kom ut, og det gikk helt fint :) sydde, men det er vanlig. Var også overfladiske sting som de gjorde i huden.

Eg trur ikkje at da alltid e størrelsen på babyen so telle.. Unødvendig bekymringar og unødvendig av andre å skremma. Ein fødsel kan vèr tøff for mor uansett str, min va bere 3174 g og eg blei " ødlagt" av skuldero hans. Altså måten han kom ut på :P

Var magen stor óg da? Min første var 3750 gram og 53 cm. Regner ikke med noe liten baby :-) Var gutten estimert til å bli stor?

Blir litt overrasket visst han er 5 kg inni her, men alle bærer jo forskjellig!
Vis vedlegget 104943

Min mage var stor og i hvert fall større enn din på det bildet. Tror ikke du får noe "stor baby". :) uansett trenger d ikke å ha så mye å si på fødselen :)

Back
Topp