Stor baby ?

Mamma til 4

Elsker forumet
Er det noen som er bekymret for det ? Kjenner at jeg er litt bekymret for det selv om jeg kanskje egentlig ikke har noen grunn til det.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Lol ja, og det er ingenting som tyder på det. Er bare uker siden jeg var bekymret for at magen var så liten..... Det er da du sjønner at det bare er hodet som tuller med deg. (Men det tror jeg er suuper vanelig når en er gravid).Har det ikke vert mange artikkler her om store babyer??. Jeg har også flash innimellom om at jeg kommer til og føde rosmarys baby, men lol det er heller ingen grunn for det. :) Kansje vi burde starte en ny tråd - oss som lurer på om vi får en stor baby kansje med horn i panna ....

Begynt å tenka litt på da ja. Å iallefall sio eg har fått beskjed om 50/50 sjanse for setefødsel......

nei, egentlig ikke. Selv om "oddsene" er tilstede for det, siden både jeg og gubben var godt over 4kg da vi ble født. under forrige svangerskap bekymra jordmora seg litt for at det skulle bli en stor unge siden vi foreldrene hadde vært såpass store, samt mage mål. forrige var 4060gr, 52 cm og 37 hodeomkrets. tatt med sugekopp tilslutt.
denne gangen har ikke jordmor bekymra seg for stor unge, annet enn at denne er nok ikke liten i hode denne heller, etter at hun kjente på magen på forrige kontroll.
men må si at jeg bekymrer meg ikke. tar det som det kommer. ja, det kommer til å gjøre vondt, men det går over :)

Var på kontroll i uke 30+5 babyen veide 1963 gr, på babyverden appen står ca vekt 1600 og 1750 i uke 31. Siden forrige kontroll 5 uker før har han hatt en vekt økning på 193 gr i uken. Hvis han vokser like mye på slutten vil han veie ca 3700, men tror han vokser mer nå i vekt. Jeg veide 3900 og samboer 4200 så litt redd han skal bli stor.

Leste dere om ho som fødte en jente på over 5 kg?
Håper jeg slipper å presse ut noe så stort! Min forrige var 3380 gram og ingenting tyder på noe svært denne gangen heller...

Fryktelig spent på målinger i morgen ;) ;)

Jeg er mer bekymret for at den er liten, siden magen er så liten. Men har jo gått opp mange kg da.. Hehe.. Skal på ul til uka, så får se :)

Leste dere om ho som fødte en jente på over 5 kg?
Håper jeg slipper å presse ut noe så stort! Min forrige var 3380 gram og ingenting tyder på noe svært denne gangen heller...
Jeg veide 4,6 da jeg ble født, tror det var hardt nok for mamma. Får håpe det ikke er arvelig :p

Jeg er mer bekymret for at den er liten, siden magen er så liten. Men har jo gått opp mange kg da.. Hehe.. Skal på ul til uka, så får se :)
Selv om magen er liten kan babyen være stor. Min mage er liten og babyen er over gjennomsnittet stor..

Str på magen har ingen ting å si ;) stor mage kan være liten baby med mye fostervann og liten mage kan være stor baby. Jeg har født 2 jenter første på 2900 og andre på 3900 , begge to dager over termin. Eneste grunnen til at jeg tenker litt på det nå er nok pga alle ultralydene. Har bøitt så opphengt i det siden jeg alsri har gått på flere ul. Men jordmor sa han ikke kom til å være noe unormalt stor til termin hun tippet 3700. Men fordi mens termin er 31 og ul termin ble flyttet helt til 17 ville hun ha ul den 17 i tilfelle ul termin ee feil og han er veldig stor den 17. Jeg håper ikke jeg får over 4.2 kg. Det holder. Leste om hun som fikk på over 5 og det er sykt. Er ikke baby lengre da ;) hehe men vanskelig å forusi nøyaktig vekt

Har gått opp 6 kg mindre nå enn de to andre gangene og symfyse måøene er lavere enn de to andre gangene. Aner ikke hva det betyr jeg.

Ja, er redd for stort barn, men har svangerskapsdiabetes så blir endel større enn første på 2910g. Estimert til 4000g om jeg går til termin..

Regner med jeg får en plugg. Storebror var 3960, tror lillebror blir større.. Tipper rundt 4,2 jeg.. Var null problem å føde sist:)

Selv om magen er liten kan babyen være stor. Min mage er liten og babyen er over gjennomsnittet stor..

Jeg hadde liten mage sist, og har liten mage nå også.. Str på baby i magen sa de på 3D ul lå ann til å
være mellom 3,8-4,2:)

Jeg hadde liten mage sist, og har liten mage nå også.. Str på baby i magen sa de på 3D ul lå ann til å
være mellom 3,8-4,2:)
Her sa de ikke hva han lå an til å veie. De siste 5 ukene har han gått opp ca 193 gr i uken men legger kanskje på seg litt ekstra de siste 9 ukene. Er ikke synlig at jeg er gravid men babyen skal no veie over 2 kg nå.

Jeg er. Men sist fikk eg en på 4700, og fødselen gikk som en drøm. Ikke måtte eg sy noe heller.. Så har liksom ikke grunn til å grue meg igjen, men kunne tenkt meg en normal stor baby denne gangen!

Back
Topp