Stor avstand mellom far og mor?

*naftaline*

Forelsket i forumet
Noen av dere som bor langt unna den andre forelderen men fortsatt gjennomfører samvær?

Hvor langt er det mellom dere, og hvordan foregår samværet? Mtp reise, hvor ofte, hvor lenge osv..

[:)]

her er det 2,5 mil mellom meg og x-en, og vi har den ordningen med Tirsdag og helg hos han den ene uka, og Torsdag med helg hos meg den andre uka.. slik at dt ikke skal gå for lang tid mellom hver gang hun ser han.. her har han hovedannsvaret med å hente og levere.. men er tider der jeg er med å hjelper hvist han ikke får det til..

Her er det 100 mil mellom, nå er lillemann enda liten så er nok slik at pappaen kommer hit på besøk ca 1 gang i måneden, og blir nok sånn noen år til. Muligens at det blir noe annet i sommerferien feks. Men vanskelig å sende avgårde en liten unge som såvidt kjenner pappaen sin

ORIGINAL: lillesola

Her er det 100 mil mellom, nå er lillemann enda liten så er nok slik at pappaen kommer hit på besøk ca 1 gang i måneden, og blir nok sånn noen år til. Muligens at det blir noe annet i sommerferien feks. Men vanskelig å sende avgårde en liten unge som såvidt kjenner pappaen sin

Hvor liten er lille? Bor han hos deg under samvær? Hva sier NAV til det?

Han er 8 mnd, og ja han bor hos meg. NAV har da ingenting de skulle sagt om det, fortsatt jeg som har hovedomsorgen og betaler for alt av utstyr og mat.

ORIGINAL: lillesola

Han er 8 mnd, og ja han bor hos meg. NAV har da ingenting de skulle sagt om det, fortsatt jeg som har hovedomsorgen og betaler for alt av utstyr og mat.

Nei man skulle tro det, men hører ofte om saker der foreldre knapt får lov å snakke sammen, og aller minst sove i samme hus. Håper ordningen fungerer bra hos dere da. [:)]

Blir jo lenge til det blir aktuelt med noe overnatting alene med faren, så noe annet er jo vanskelig å få til når han bor så langt unna. Funker fint enn så lenge ja :)

vet ikke hva som defineres som lagt jeg, men her tar det 1 time med bil hver vei, så hentig eller levering tar gjerne nærmere 2 1/2 time. desverre her vi også Oslo i mellom oss, så store deler av morgen og ettermiddag kan man slenge på en time eller mer der. han har sønnen annenhver helg. det er ett ønske fra begges side at han skal få ha sønnen mer, men vi får det ikke til praktisk pga avstanden [&o]

her bor far til dattra 300 meter!!!!!!!!!!!! unna....[:@] han har ikke gitt hu bursdag gave eller jule gave å har ikke ville sett hu siden august 09... idiot?? jah... er d like greit ??? jah!!!! er d likevel irriterende??? JAAAAAA...

ORIGINAL: supermamma22

her bor far til dattra 300 meter!!!!!!!!!!!! unna....[:@] han har ikke gitt hu bursdag gave eller jule gave å har ikke ville sett hu siden august 09... idiot?? jah... er d like greit ??? jah!!!! er d likevel irriterende??? JAAAAAA...

Huff, så trist [&o] at det går ann....[:@]
skjønner du syns det er irriterende likevel..!

Dette lurer jeg også på, for om noen måneder flytter bf 6 timers kjøretur herfra... Han sier han vil ha dem annenhver helg, men jeg kan ikke se hvordan han skal få til det... Han har i dag eldste 40% og minstemann annenhver helg + en overnatting den andre uka. Så dette blir en stor forandring for både dem og meg..[:(] 

30 mil unna..
Til å begynne med hadde han de annehver helg, før han syns det ble for mye, ikke så de på 2 mnd, og har nå hver 3. helg (fredag til mandag).. I samværsavtalen har vi satt opp at han har de en uke ekstra på våren og på høsten, i tillegg til vanlig ferieordning, for å ta igjen endel mistet tid[:)]

her er det ca.4mil mellom BF og oss...men han jobber i nærheten av her vi bor..så det blir ikke ille med tanke på samvær og barnehage...
han har lillegutt annenhver torsdag - mandag

ORIGINAL: pustle

30 mil unna..
Til å begynne med hadde han de annehver helg, før han syns det ble for mye, ikke så de på 2 mnd, og har nå hver 3. helg (fredag til mandag).. I samværsavtalen har vi satt opp at han har de en uke ekstra på våren og på høsten, i tillegg til vanlig ferieordning, for å ta igjen endel mistet tid[:)]

Den var ikke dum! Her blir det litt lengre enn dere har.. Men vi ønsker begge at gutten skal ha så mye av begge foreldrene som mulig i livet sitt, dessverre satt opp i mot det at det blir så stor avstand.

Takk for svar alle sammen. [:)]

Her er det 70 mil til far..og enda godt er det [8|] Han har ikke sett snuppa på ett halvt år, til tross for mange muligheter. Og når jeg endelig turte å søke nav om å regne ut riktig bidrag så fikk han for seg at han skal gå til retten for å få se ungen, som ikke har lyst til å være hos han, så da er det familievernkontoret neste [&:]
Håper i hvert fall dere får til en ordning [:)] Vet ikke hvor gamle barna er, men vet om flere som gjør avtale med skolen om litt ekstra fri ett pr ganger i året. Eller noen fredager og mandager, så det blir langhelger når de først er der [:)]

Det er 50 mil mellom oss og pappaen. Barnet er nå 7.5 år og har reist ned på samvær siden hun var 2 år. Da har vi tatt ferier. Hun har vært annenhver jul/nyttår, annenhver påske, vinterferie, 2 uker om sommeren og høstferie.
I begynnelsen fløy vi med henne 1 vei hver.  Da hun fylte 5 fløy hun alene.. Hun er veldig selvstendig og syns det var greit selv. ;)

Funker veldig greit, men synd med avstanden ja..[:-]

Veldig synd med avstand ja!

Pappaen min har en sønn som det er 110 mil avstand med, og han er her en del i ferier, og noen uker i tillegg til feriene. Er ikke så lett når man ikke har lov til å ta så mye ferie fra skolen lengre dog :/

Pappan til sönnen bor 50 mil bort. Ser han 2-4 ggr i året. Pappan til frökna bor 6 km bort så der er det flere ganger i uka.

Vi bur 50 mil fra kvarandre. Ved hjelp av pappapermisjon treffast vi 1 veke i måneden. Bytter på å besøke kvarandre. Når permisjonen hans er slutt blir det nok ikkje samvær oftere enn tredjekvar helg. Pluss ferier.

Back
Topp